TD mniej awaryjny??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

TD mniej awaryjny??

Post autor: wegi » wt lut 26, 2008 19:07

witam. ostatnio szukam Golfa III Varianta z silnikiem Diesla i musze przyznac, ze znalezc zdrowego Golfa, nie picowanego graniczy z cudem. Ostatnio znalazlem ciekawą III z silnikiem TD (75KM), dokladnie modelu silnika jeszcze nie znam. Auto jest z polowy 97 roku, silnik chodzi naprawde swietnie, o wiele ciszej od przecietnych TDI. Nie kopci, nie ma "typowych" objawow zuzycia. Jezdze MKII 1,6 D, wiec ogolnie wiem gdzie w dieslu spojrzec.

Mam pytanie, czy jesli nie zalezy mi zbytnio na osiagach (TDI o niebo lepsze), to czy warto kupic TROJKE ze starym silnikiem TD (mniejsze koszty czesci,nie ma klopotow z komputerem, ale chyba wyzsze spalanie) czy lepiej jednak szukac starszego TDI (94-96)

Moze poradza mi te osoby, ktore posiadaly oba te silniki TD i TDI.



Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » wt lut 26, 2008 19:45

Ja mam 2 TDI ale jak kupowalem to tez myslalem nad TD, co prawda moc troche mniejsza a spalanie minimalnie wieksze ale silnik napewno mniej awaryjny bo nie ma komputera, tam nie ma sie co zepsuc no chyba ze wybije 1.000.000 na liczniku :D :D :D Znajomy ma takiego golfika i super smiga asz sie dziwie niby tylko 75KM a drugi znajomy ma forda 1.8TD(90KM) to na przyspieszenie identyko a roznica 15KM jednak VW kroluje :pub:


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 26, 2008 20:25

Bierz TD ...w MK3 jest taka możliwość na szczęście . Ja pokusiłem się na TDI i teraz jak nie notlauf to nastawnik i tak w kółko

[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 19:32 ]
powiem tak ... sam TDI jest super silnikiem ( ale mówię tylko o silniku ) nie bierze mi oleju pracuje jak złoto ... tylko ten elektroniczny osprzęt :grrr:



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » wt lut 26, 2008 20:38

własnie, utwierdziliście mnie w przekonaniu do TD. Od lat jezdze zwyklym Dieslem w MKII i wiem co to znaczy bezawaryjność, a na kosmicznych osiągach np.AFNa to mi nie zalezy :)

dzieki, jak kupie to sie pochwale na forum :)



PROGRAF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn cze 04, 2007 00:25
Lokalizacja: płock

Post autor: PROGRAF » wt lut 26, 2008 21:14

ja tez śmigam takim klekotem kombiakiem
wielką jego zaletą jest brak skomplikowanej elektroniki
ten klekot poprostu jeżdzi i jak narazie jest oki
mój jest z 1994r najprostsza wersja tylko ma wspomaganie i naprawde tu nie ma zbytnio co sie psuć



ar2rek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn lis 12, 2007 14:14
Lokalizacja: Wawa - Kozienice

Post autor: ar2rek » wt lut 26, 2008 21:39

Ja jeżdze TDI (AHU) 290tys przelotu, zrobilem nim 100tys. byl notlauf, ostatnio regeneracja nastawnika, poza tym z samym silnikiem nic wiecej sie nie dzialo. przy 270 zalalem dopiero polsyntetyk i na 10tys dolewam 0,7litra oleju.
Ostatnio zmieniony wt lut 26, 2008 21:41 przez ar2rek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lut 26, 2008 21:42

ar2rek pisze:byl notlauf, ostatnio regeneracja nastawnika,
i właśnie o tym mówię .... a w TD albo się coś sypnie porządnie albo jeździ i jeździ a nie ciągle jakieś pierdoły ( a to najbardziej wkurza ) . Wyobraźcie sobie że ostatnio podczas wyprzedzania złapał mi notlauf !!!



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » wt lut 26, 2008 21:49

Jeżdżę TD już 3 lata i powiem, że jestem zadowolony :bajer: , a spalanie czy większe niż TDI to nie wiem, ostatnio co tankowanie mam powtarzalne ok. 5,6l/100 km, :okej: (pewnie zaraz ktos napisze że niemożliwe, ale tak jest. ok 2/3 trasa i 1/3 miasto). Trochę jednak brakuje nieco mocy nieraz, ale nie jest zle, (TDI mocniejszy nie ma co ukrywać) a poza tym niewielkie podniesienie mocy w tym silniku do kosztownych raczej nie należy :bigok:



Maro2225
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr gru 19, 2007 21:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maro2225 » wt lut 26, 2008 21:53

wegi, przez 7 lat jeździłem III TD kombi i powiem szczerze - zero kłopotów . Silnik oszczędny (ok 6/100 w mieście ), trwały , dynamiczny mimo tylko 75KM , bezawaryjny . Gdyby nie to , że go trochę korozja zaczęła podjadać a stał pod chmurką , nie rozstałbym się z nim do dzisiaj . Jeśli trafisz na zadbany egzemplarz ( nie odpicowany ) będziesz napewno zadowolony . Polecam . Im mniej elektroniki , tym mniej kłopotów .


Maro

Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » śr lut 27, 2008 00:01

tez jezdze autkiem z silnikiem TD i oprocz ciut za wysokiego spalania w miescie nie moge narzekac.pracuje dobrze,nie mialem dotad zadnej awarii silnika.bierze troche oleju ale to norma.poza tym jak sie dba tak sie ma.jak zadbany egzemplarz to bierz!w 97 robili jeszcze td?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr lut 27, 2008 01:10

pavello pisze:w 97 robili jeszcze td?
tak. silnik klepany od 91-97, czy nawet 98 w seatach


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

smoku114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: smoku114 » śr lut 27, 2008 11:31

Popieram kolegów ja także mam TD od 3 lat i żadnych problemów olej od wymiany do wymiany co 10 tyś, 93r. 350 tyś przeleciane z czego 80 tyś sam wkręciłem - leje półsyntetyk jedyne co to regeneracja pompy bo leciała... "Traktor" nie do zarżnięcia :D



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » śr lut 27, 2008 12:19

No i prostsze konstrukcje silników "palą wszystko". Nawet na allegro często widać na czym auto jeździ hihi.



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Yeap!

Post autor: VW User » śr lut 27, 2008 12:30

Td jest zdecydowanie mniej kłopotliwy moc mała ale przynajmniej mniej-więcej stała :jezor: TDI owszem moc lepsza ale kiedy jej brakuje z różnych przyczyn (wyżej wymienionych) to nie są miłe niespodzianki :grrr: i człowieka wku...a że powinien a nie jedzie! A co do spalania to raczej TDI jest oszczędniejsze. Wielu znajomych ma TD w Audi, Passatach, czy Golfach i każdy mówi tak samo przeciętnie 7 czy 8 litrów na 100km



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 85 gości