problem z hamulcami oraz z temp silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wyczol444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 15:35
Lokalizacja: malbork

problem z hamulcami oraz z temp silnika

Post autor: wyczol444 » czw mar 20, 2008 23:39

Witam!!!

Mam poszukuje jakiejś instrukcji jak wyregulować tylkne hamulce (bemben) w MKIII
szukałem na forum ale jakoś nie znalazłem mam nowe szczeki nowe cylinderki bembny ok a jednak tylne hamulce jakoś słabo hamują reczny bierze wysoko

2 pytanie

mam problem z temperaturą silnika (19TD) jak jade do 110 km\h wszystko jest ok ale jak jade szybciej to temperatura skacze mi do 110 stC mam wymienioną chłodnice nagrzewnice pompe wodną termostat oraz korek od zbiorniczka wyrównawczego.



wyczol444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 15:35
Lokalizacja: malbork

Post autor: wyczol444 » pt mar 21, 2008 00:10

szczeki napewno się dotarły poniważ zrobiłem już na nich juz kilka tysiecy i wszystko było dobrze do teraz zauważyłem że szczęki nie ścierają się całą powierzchnią termostat mam wahlera mozliwe że to czujnik przekłamuje no ale dlaczego do predkości 110 120 km\h jest ok a później temperatura rośnie?

[ Dodano: 20 Mar 2008 23:16 ]
dodam jeszcze że aukto kupiłem rok temu i od początku był problem z temperaturą przy większych prędkościach po jakimś czasie okazało się że nagrzewnica nie grzeje wie ja wymieniłem za jakis czas chłodnica zeczęła cieknąć też ją wymieniłem byś moze ktos wlal tam jakiegoś uszczelniacza i przypchał cały układ??? jeśli tak było to jak temu zaradzić?



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt mar 21, 2008 01:34

Apropo temperatury: sprawdzałeś czujnik temperatury? Lub czy masz właściwy czyli z zieloną opaską(tylko oryginał)?



wyczol444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 15:35
Lokalizacja: malbork

Post autor: wyczol444 » pt mar 21, 2008 09:19

czujnik mam z zieloną opaską



Awatar użytkownika
pivvo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 21, 2006 08:46
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: pivvo » pt mar 21, 2008 09:29

spróbuj przeczyścić wodą destylowaną może wypłucze to badziewie teraz nie ma mrozów a woda destylowana nie osadza kamienia



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob mar 22, 2008 00:48

wyczol444 pisze:czujnik mam z zieloną opaską
Co wcale nie znaczy , że jest sprawny. Poza tym termostat też można sprawdzić lub wymienić(wahler).



wyczol444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 15:35
Lokalizacja: malbork

Post autor: wyczol444 » czw kwie 03, 2008 16:51

witam ponownie problem z temperaturą silnika rozwiązany wymieniłem czujnik temperatury jest ok (wcześniej przy wiekszych prędkościach lub dużym obciazeniu cały czas pokazywał 110 st teraz 85/90 cały czas trzyma) czujnik kupiłem w serwisie vw koszt 80 zł. hamulce: prawdopodobnie przestał działaś regulator szczęk może ktos wie na jakiej zasadzie reguluje on szczęki w bębnach?



Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » czw kwie 03, 2008 20:05

wyczol444 pisze:witam ponownie problem z temperaturą silnika rozwiązany wymieniłem czujnik temperatury jest ok
zapytam z ciekawosci.tez kupilem ori czujnik i niedlugo bede go montowac.jaki miales wczesniej?oryginalny czy jakis zamiennik?czy jak miales poprzedni czujnik to swiece zarowe grzaly ci zawsze bez wzgledu na to jaka miales temp silnika?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

smoku114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sty 24, 2007 21:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: smoku114 » pt kwie 04, 2008 08:03

wyczol444 pisze:hamulce: prawdopodobnie przestał działaś regulator szczęk może ktos wie na jakiej zasadzie reguluje on szczęki w bębnach?
Jest tam taka sprężynka która jest zaczepiona do klina i może byś to że ta sprężynka się wyciągnęła i nie wciska klina tak mocno jak należy.Przerabiałem to u siebie.



Awatar użytkownika
pivvo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt kwie 21, 2006 08:46
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: pivvo » pt kwie 04, 2008 09:19

na rysunku masz 16 to klin a 17 sprężynka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



wyczol444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 15:35
Lokalizacja: malbork

Post autor: wyczol444 » pn kwie 07, 2008 21:25

wcześniej miałem oryginalny czujnik przy spokojnej jeździe pokazywał 90 a przy wiekszych prędkościach ok 130 140 km\h pokazywał 110 st po wymianie pokazuje prawie 90 i całyczas równo stoi bez żadnych wachań czy skoków temp. a co do świec to nie właczały sie zawszt tylko jak bylo zimno na dworzu



salaciarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: salaciarz » ndz maja 04, 2008 19:59

Jeśli można to podopne się pod topic bo dość podobny problem mam.
Sprawa dotyczy przedniego prawego hamulca. Ostatnio miałem wymiane klocki, tarcze pompę hamulcową i płyn i z początku wiadomo strasznie się oba hamulce grzały. Teraz jednak lewy się już dotarł i od paruset kilometrów jest chłodny/ciepły a prawy wciąż pali jak w wielkim piecu. Tarcza ewidentnie jest nadmiernie ścierana ( w porównaniu do drugiej z lewej strony). Sprawdzane były zaciski i tłoczek , tulejki prowadzące przeczyszczone chodza luźno , tłoczek odbija. Pytanie więc w czym problem ? Za mało tłoczek się cofa? Hamulce oczywiście odpowietrzone.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości