Sprzęgło albo skrzynia biegów.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Sprzęgło albo skrzynia biegów.

Post autor: EasyRider » pn kwie 07, 2008 21:20

Na wolnych obrotach jak uniosłem maskę to było słychać od strony skrzyni regularny stuk (podobny do takiego jakby jakiś wałek był za luźny i udeżał w łożysko). Po wciśnięciu sprzęgła ten dźwięk ustaje. Silnik w passacie 1.9 TD AAZ. Miał ktoś kiedyś coś takiego? Co w takiej sytuacji zrobić/sprawdzić? Pomóżcie :)



Awatar użytkownika
Nike
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw lut 22, 2007 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Nike » pn kwie 07, 2008 22:21

Daję głowę że to łożysko oporowe Ci zdycha albo już zdechło.
Rada??

Warsztat, wyjęcie skrzyni, wymiana łożyska.

Sądzę iż nic innego takich objawów nie ma. :pub:


Wherever you are,
Wherever you go,

ALWAYS---VW......
______________________________________
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/240064.html][img]http://images.spritmonitor.de/240064_3.png[/img][/url]

EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » pn kwie 07, 2008 22:23

A jakie są konsekwencje albo dodatkowe objawy jak padnie łożysko? Ciężej biegi będą wchodzić? Można jeździć z uszkodzonym łożyskiem?



Awatar użytkownika
Nike
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw lut 22, 2007 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Nike » pn kwie 07, 2008 22:53

:grin: nie wsadzałem nigdy tam głowy i niewiem za bardzo co i jak ale tak na zdrowy rozum to łożysko jest osadzone na wałku, jak wciskasz sprzęgło to wraz z łapą dochodzi do docisku i dopycha je do tarczy ( oczywiście ciągle się przecież kręci ). Hmmmm jak się zatrze i stanie albo rozleci to narobi bałaganu. To chyba najczarniejsza wersja ale nauczony doświadczeniem co warto zrobić to warto. zresztą koszt łozyska nowego to chyba nie przekroczy 100zł.


Wherever you are,
Wherever you go,

ALWAYS---VW......
______________________________________
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/240064.html][img]http://images.spritmonitor.de/240064_3.png[/img][/url]

EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » pn kwie 07, 2008 23:01

Poczekam jeszcze aż wypowie się ktoś obeznany z tematem, kto być może już robił coś takiego :bigok:



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » wt kwie 08, 2008 07:14

szczerze to ja jeżdzę już z wyjącym łożyskiem 20 tys. poza tym że akustycznie jest wkurzające to mechanik stwierdził że szkoda kasy na robotę bo tam nic sie nie stanie ... a przy zmianie sprzęgła to mi zrobi za jednym razem .... polecam dobry sprzęt audio i zapomnisz o odgłosie łożyska. pozdro


Seba

Awatar użytkownika
popo666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 29, 2007 00:50
Lokalizacja: Jeżewo

Post autor: popo666 » wt kwie 08, 2008 07:45

Miałem identyczne objawy i to nie było łożysko oporowe tylko igiełkowe pod trybem piątego biegu. Było już tak wycharatane, że zaczęło już skrobać koło zębate. Musiałem wymienić ożysko i koło zębate. Żeby zlokalizować miejsce stukania wszedłem po samochód i obsłuchałem skrzynię stetoskopem trzymając go jakieś 2-3cm od skrzyni. Idealnie znalazłem miejsce gdzie stuka.



EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » wt kwie 08, 2008 16:54

U mnie najbardziej stuka od góry. Sprawdzałem na postoju, bo podczas jazdy nie słychać tego ani troche... Po prostu na wolnych troche grechoce jak się wsłucham. Po wciśnięciu sprzęgła przestaje.



Awatar użytkownika
popo666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 29, 2007 00:50
Lokalizacja: Jeżewo

Post autor: popo666 » śr kwie 09, 2008 07:10

EasyRider pisze:U mnie najbardziej stuka od góry.
Co przez to rozumiesz??
Że jak otworzysz maskę to słychać?? Dźwięk się roznosi. Musisz osłuchać skrzynię biegów od spodu. U mnie właśnie też gruchotało tak na wolnych obrotach a w czasie jazdy było nie słyszalne. Stawiam na skrzynie biegów bo po wciśnięciu sprzęgła rozłączasz skrzynie i milknie.
Ostatnio zmieniony śr kwie 09, 2008 07:28 przez popo666, łącznie zmieniany 1 raz.



kamildr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 20, 2007 13:12
Lokalizacja: kolo krakowa

Post autor: kamildr » sob maja 31, 2008 18:54

hej mi tez na postoju halasuje i podczas jazdy wyje jak jade na 4 albo 5 biegu ze juz nie da sie wytrzymac... :grrr: bylem u mechanika to powiedzial zebym wymienil cala skrzynie bo juz pada (podnosil cale auto i wlączał kolejno biegi i chyba bylo slychac jakies dziwne dzwieki) ale moze byc to lozysko sprzegła i tak wyć podczas jazdy?? mial juz ktos cos takiego??



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob maja 31, 2008 19:19

EasyRider pisze:Po wciśnięciu sprzęgła ten dźwięk ustaje
na bank łożyska w skrzyni, kolega Nike, dobrze pisze, może to być jedno ale mogą też się nadawać do wymiany kilka łożysk a cena od sztuki, przedział między 20-170 zł

rada: zaopatrz się w schemat skrzyni rozebranej z etki, po co ? po to że jak wyjmiesz skrzynie i będzie któreś z łożysk do wymiany to łatwo dojdziesz które to i w każdym sklepie bez problemu później je zamówisz, bo w serwisie są te same łożyska co w innych sklepach z częściami, najczęściej - mogę przekręcić nazwę - Timkena , SKF-a
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 19:29 przez Kulon, łącznie zmieniany 4 razy.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

marekboha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt maja 23, 2008 21:46
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: marekboha » sob maja 31, 2008 23:06

zgadza sie skrzynka padla mialem kiedys to samo wymienilem skrzynie i po problemie


marekboha

kamildr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 20, 2007 13:12
Lokalizacja: kolo krakowa

Post autor: kamildr » ndz cze 01, 2008 00:53

ehhh to sie zastanawiam czy kupic cala skrzynie uzywana za 500-600zl czy rozbierac i probowac naprawiac. Co byście doradzili?? i w sumie czy mozna skrzynie rozebrac bez specjalistycznych sciagaczy?? bo ja mam klucze ale tylko takie zeby odkrecic wszystko.



Awatar użytkownika
Krigga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:36
Lokalizacja: GD / WE / (WPI)
Kontakt:

Post autor: Krigga » pn cze 02, 2008 22:59

Hej. Pozwolicie że się dołączę z problemem.
U mnie hałas występuje po jeździe po wyjęciu biegu i puszczeniu sprzęgła.
Metaliczny hałas jakby luźnego obracającego się elementu.
Jeśli wycisnę sprzęgło i puszczę dźwięk ustaje.
Podczas jazdy jest raczej ok, z wyjątkiem drgań przy przyśpieszaniu.
Skrzynia 5 biegów od silnika ATD. 230kkm.

Łożysko? Sprzęgło?

Sorka za przyklejenie się!!

Co do pytania kamildr: ja bym naprawiał, pod warunkiem że to np. łożyska.
Prawda jest taka, że możesz kupić dobrą skrzynię z rozbitka z 80kkm albo możesz kupić ładnego szrota.
Jak naprawisz będziesz miał pewność że łożyska, synchro są nowe.
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 23:00 przez Krigga, łącznie zmieniany 1 raz.


[/URL]
[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości