Strona 1 z 3

Ubywa oleju i widać wyciek z kanału od strony kolektora...

: śr paź 22, 2008 00:04
autor: sebastian1901
ssącego, płynie po szpilkach mocowania kolektora ssącego i z góry też widać że się leje. Turbo jest suche z zewnątrz. Skąd ten wyciek. Dzwoniłem do mechanik i mówi, że wszystkie mk2 TD przy przebiegu 250.000km mają ten wyciek. SKĄD ON JEST ? :) Dzięki i pozdrawiam :pub:

: śr paź 22, 2008 08:33
autor: m.s
sebastian1901, po pierwsze sprawdz węze do turba czy niejest mokre i niema tam oleju potem sprawdz turbo (ps. jakie masz )
potem sprawdz wąz od odmy i wąz od filtra do turbo
ile ubywa ci oleju i jak szybko

olej moze dostawac je od odmy do turba i potem idzie dalej jak tak miałem kilka zabiegów i bedzie lepiej

: śr paź 22, 2008 10:46
autor: sebastian1901
mam Garett T3, silnik JR, ogólnie wszystko jest suche ściągałem te gumy i jest ok jedynie delikatnie spocona była ta guma co idzie z turbo do filtra ale nie ma tragedii.
Możliwe że turbo gdzieś puszcza olej i płynie do ssącego a że uszczelka jest licha tą nią przepuszcza bo już brak mi koncepcji ?

a oleju tak po miesiącu musze dolać z 0,7l ale nie mówie że jeżdże spokojnie bo deptam :grin:

: śr paź 22, 2008 10:58
autor: m.s
sebastian1901, ja tez deptam
sebastian1901 pisze:Możliwe że turbo gdzieś puszcza olej i płynie do ssącego a że uszczelka jest licha tą nią przepuszcza bo już brak mi koncepcji
jop

sprawdz węzyk od WG na torbo to bedziesz wiedział na 100 % czy puszcza turbo

jak odma ?

[ Dodano: 22 Paź 2008 10:59 ]
sebastian1901 pisze:a oleju tak po miesiącu musze dolać z 0,7l
to prawie cała miarka :crazy:

: śr paź 22, 2008 19:17
autor: sebii78
weż zobacz stan uszczelki od pokrywy zaworów ja tez tak mam jak ty olej sie ssączy i leci po kolektorze ssącym ,kup nową uszczelkę i silikon na temperature i załóz ją na ten silikon ale dokładnie odtłuśc i powinno pomuc sęk w tym że te uszczelki dużo nie wytrzymują wygladają jakby korkowe co innego metalowa z gumą.

: śr paź 22, 2008 22:30
autor: sebastian1901
miałem wymieniac i tak jak piszesz kupilem tą z korka ale to shit a stara była ok tylko ją porządnie odtłuściłem podobnie jak pokrywe i założyłem na autosil i dalej kapie :/

: czw paź 23, 2008 17:29
autor: BENITO
Wywal wszystko i oczyść czapkę i głowicę benzyną ekstrakcyjną. Kup silikon reinza do uszczelniania. Nałóż cienką warstwę silikonu na krawędzie głowicy i powierzchnię pokrywy, która styka się z uszczelką. Po 10-15 minutach nałóż uszczelkę na silikon, nałóż czapkę, wykrzyw blachy dociskowe, i delikatnie dokręć śruby. Po godzinie-półtorej dokręć śruby z ostateczną siła tylko nie za mocno. Poczekaj jeszcze z pół godziny i możesz jechać.

: wt mar 16, 2010 23:23
autor: Krakulec
I co doszedłeś co z tym wyciekiem bo mam to samo tez mam jr . Mi sączy sie przez srube od kolektora wydechowego i jestem pewien na 100% tylko z kąd ten olej w wydechu zrobilem cały silnik także nie od strony silnika kupilem turbine na alllegro co wogole nie dmucha i cos mi sie wydaje ze to ona w kulki leci bo ostatnio az sie zdziwilem zamrugała mi kontrolka od oleju ja sprawdzam olej a tu nie ma a silnik świeży remont tylko turbo używka

: śr mar 17, 2010 09:43
autor: sebastian1901
nie zlokalizowałem, delikatnie sie pociło i nic nie ruszalem ale wyglądało jakby po szpilce szło od kolektora.
co do Twojego problemu to turbina pewnie olej wali w wydech, wymień ją jak najszybciej bo silnik zajedziesz

: czw mar 18, 2010 01:13
autor: Krakulec
Też mi sie wydaje . Kupilem następna turbine gadałem z gościem mowił ze niby igła. Ale poprzednia tez miała byc igła a jest kupa , gościowi co mi ja sprzedał to napisałem ze oleju je litr na 1000 km i ze moja suszarka do włosów mocniej dmucha. No nic w piątek sie wszystko okaże jak założę.

: czw mar 18, 2010 10:03
autor: t0mal
BENITO pisze:Nałóż cienką warstwę silikonu na krawędzie głowicy i powierzchnię pokrywy, która styka się z uszczelką.
Silikonu nie powinno dawać się pod korek - czasem jak się dokręca pokrywę uszczelka wymyka się do środka. Żeby nie leciało z pod pokrywy trzeba mieć prostą pokrywę i grubą uszczelkę.

: czw mar 18, 2010 10:48
autor: BENITO
t0mal, gdzie ja napisałem ze dawać pod korek :helm: :helm: :helm: :helm:

: czw mar 18, 2010 11:49
autor: t0mal
BENITO pisze:silikonu na krawędzie głowicy
A nie napisałeś, że nie powinno się dawać uszczelki z korka.

: czw mar 18, 2010 11:51
autor: piori
BENITO pisze:gdzie ja napisałem ze dawać pod korek
t0malowi chodziło chyba o korek w znaczeniu materiał z którego wykonano uszczelkę.

A ja po kilku latach posiadania mk2 i różnych patentach na uszczelnianie polecam wydać kilka złotych więcej na jednoczęściową uszczelkę gumową z mk3, np:
http://allegro.pl/item941972912_uszczel ... _golf.html
Żeby ją założyć trzeba jeszcze zmienić szpilki mocujące dekiel na takie bez zgrubienia (ja dostałem komplet szpilek w zestawie razem z uszczelką Elring) i nie babrać się w żadnych silikonach :bigok: