Bardzo dziwny problem uklad chlodzenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marmax88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob lut 23, 2008 14:13
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Bardzo dziwny problem uklad chlodzenia

Post autor: marmax88 » pt sty 02, 2009 21:04

Witam. Ja mam bardzo dziwny problem dotyczacy ogrzewania w mojej ibizie...

Od kiedy mam ibize wszystko bylo ok wskazówka od temperatury byla zawsze na polowie a grzala jak w piekle :D

Ale od wczoraj nie gerzeje wogle dopiero jak zaczne jej pakowac to zacznie grzac ale bardzo słabo.

Wskazówa od temateratury bardzo szybko sie podnosi nie wiem dlaczego jest bardzo zimno a po przejechaniu 0,5 km jest juz na polowie.

Węże sa bardzo twarde. A kiedy po 8 godz postoju odkrecilem dekielek to wystrzeliła woda
zimna...

Płyn chłodniczy wyglada jak woda moze stracił swoje wlasciwosci?

Zakupilem juz plyn do chłodnicy 5L(31 zł) oraz termostat za 30zł z uszczelkami.

Czy musze odkrecic alternator zeby wymienic termostat?


Czy ktos ma jakas koncepcje?? Bardzo prosze o pomoc.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt sty 02, 2009 21:12

marmax88 pisze:Czy musze odkrecic alternator zeby wymienic termostat?
nie wiem jak to jest u ciebie, ale jak trzba odkrecic to w czym problem, przecież inaczej sie nie da
co do niegrzania to tak jak by przewody były niedrozne, a co do takiego duzego cisnienia to jak by uszczelka była wlnieta i z tad duza temperatura po 0,5km.
Ostatnio zmieniony pt sty 02, 2009 21:15 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt sty 02, 2009 21:20

No... nie wygląda to na termostat.... Nawet jak jest sprawny to jest zamknięty i nie daje takiej temperatury nie mówiąc o ciśnieniu....

Sprawdź drożność chłodnicy i przewodów, ale najprawdopodbniej będzie uszczelka bo 90 stopni po 0,5 kilomtera to tragedia !!!!!


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

marmax88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob lut 23, 2008 14:13
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Post autor: marmax88 » pt sty 02, 2009 21:24

Z tym 0,5 km to lekko przesadzilem po 2 km czyli pracowal jakies 20 min.


Ale czy tak odrazy szczelila by uszczelka pod głowica?

Wszytsko do tej pory bylo ok....



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt sty 02, 2009 21:44

2 kilomtery 20 minut??? Chłopie, Ty na Dąbrowskiego mieszkasz czy na Śródce???? haha

:pub:

A tak na serio..
Uszczelka raczej nie daje objawów. Ale faktem jest że autko temperaturkę łapie w mgnieniu oka, zazwyczaj większą! Sam wiesz najlepiej w jakim czasie Tobie się nagrzewał wcześniej do 90 stopni.

Uszkodzony termostat nie powoduje takiego szybkiego nagrzewania się auta! Niedrożne węże czy chłodnica raczej też nie! Troszkę trwa zanim nagrzeje się płyn w bloku silnika jak obieg jest zamknięty....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

marmax88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob lut 23, 2008 14:13
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Post autor: marmax88 » pt sty 02, 2009 21:53

Ogólnie to cienko to widze....

Jutro sprawdze wszytsko wymienie termostat i plyn.

Napisze efekty pozdro.

PS. Jestem z Grodziska WLKP.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt sty 02, 2009 22:18

zobacz czy ci płyn chłodniczy nie ginie



Przemek512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 20, 2008 15:04
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Przemek512 » pt sty 02, 2009 23:31

napisales ze plyn wyglada jak woda Moze to byla woda... i jesli samochod stoi na dworze badz w nieogrzewanym garazu to zamarzla w okolicy nagrzewnicy Sprobuj postawic go gdzie w ogrzewanym garazu a nastepnie zmienic plyn w układzie chlodzenia Mialem taki przypadek jak u Ciebie gdy kupilem mk4



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 10:27

Przemek512 pisze:napisales ze plyn wyglada jak woda Moze to byla woda... i jesli samochod stoi na dworze badz w nieogrzewanym garazu to zamarzla w okolicy nagrzewnicy Sprobuj postawic go gdzie w ogrzewanym garazu a nastepnie zmienic plyn w układzie chlodzenia Mialem taki przypadek jak u Ciebie gdy kupilem mk4
madra mysl, moze zeczywiscie ci sie zrobił korek w nagrzewnicy lub na przewodach do niej idacych.



marmax88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob lut 23, 2008 14:13
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Post autor: marmax88 » sob sty 03, 2009 17:23

Najprawdopodobniej macie racje.

Zeszło mi jakies 2,5 L Cieczy ;/

Narzie auta nie ruszam z garazu bardzo zimno jesta garaz nie ogrzewany moze jutro prace sie posuna do przodu.

Ale gdzie sie znajduje nagrzewnica? i czy wymienic ten termostat czy nie?
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 17:25 przez marmax88, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 17:29

jak go masz to mozesz zmienic, nie zaszkodzi, najlepiej jak bys ustawił farelke pod maske i zamkna ja, tylko uwazaj zebys motorownik nie zapalił, sciagnac te rurki co ida do nagrzewnicy, nie widac jej bo jest na podszybiu, i dmuchnac w te przewody czy sa drozne.



Przemek512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 20, 2008 15:04
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Przemek512 » sob sty 03, 2009 17:31

Wiec tak nagrzewnica znajduje sie po stronie kierowcy pod kokpitem natomiast od strony komory silnika prowadza do niej 2 przewody z plynem chlodniczym Co do termostatu to narazie nie zmieniaj Zostaw samochod na kilka godz w garazu ogrzewanym zmien plyn i napisz czy cos sie zmienilo



marmax88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob lut 23, 2008 14:13
Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski

Post autor: marmax88 » sob sty 03, 2009 17:32

ok dziekuje tak tez zrobie...

Mysle ze gdzies jest jakis zator... Poniewaz od kiedy przymrozilo zaczely sie klopoty ;/

A czy termostat popsułby sie tak odrazu?
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 17:39 przez marmax88, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 18:10

A czy termostat popsułby sie tak odrazu?
niekoniecznie, ale jak masz nowy to nalegam zeby go wymienic, spokój na dłuższy czas.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości