2.0 JTD Fiat Ducato MK3

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ruthi7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 28, 2008 00:31
Lokalizacja: Częstochowa/Nuneaton
Kontakt:

2.0 JTD Fiat Ducato MK3

Post autor: ruthi7 » śr sty 28, 2009 03:55

Witam!
Wiem, że to inne forum ale może ktoś pomoże.
Poszukuję info na temat tego fiatowskiego silnika. Kręci on we fiacie Ducato 2002.
Może ktoś posiada skany/info techniczne odnośnie poprawnego ustawienia rozrządu w silniku 2.0 JTD RHV?

Z góry dzieki za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sty 28, 2009 03:57 przez ruthi7, łącznie zmieniany 1 raz.


MK4 1.9 TDI ALH

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » śr sty 28, 2009 12:05

To jest na pewno 2.0 czy 1.9 JTD bo z Fiata nie ma takiego silnika,chyba że jest na łańcuch bo mam przed sobą Autodatę i nie ma 2.0 JTD jest ale 1.9 JTD.



ruthi7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 28, 2008 00:31
Lokalizacja: Częstochowa/Nuneaton
Kontakt:

Post autor: ruthi7 » śr sty 28, 2009 19:13

Witam!
Na 100% 2.0 JTD montowany we fiatach. Wiem ze Ducato to wspólny koncept PSA czyli Peugeot i citroen. Może masz jakieś info o 2.0 HDI Peugeot-a (kod silnika tez RHV) ? Możliwe, że to te same silniki. Dużo części jest sprzedawanych wspólnie dla tych aut.
Z góry "Podziękować"


MK4 1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » śr sty 28, 2009 20:05

ruthi7 pisze:...Witam!
Wiem, że to inne forum ale może ktoś pomoże.
Poszukuję info na temat tego fiatowskiego silnika. Kręci on we fiacie Ducato 2002.
Może ktoś posiada skany/info techniczne odnośnie poprawnego ustawienia rozrządu w silniku 2.0 JTD RHV?

Z góry dzieki za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam...
Fiat Ducato po 2002r. Silnik 2.0JTD, RHV (DW10UTED) 62kw faktycznie silnik z grupy PSA.
Poszło na PriVW.
Powinno pomóc.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

ruthi7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 28, 2008 00:31
Lokalizacja: Częstochowa/Nuneaton
Kontakt:

Post autor: ruthi7 » śr sty 28, 2009 23:22

AFN140KM pisze:
Fiat Ducato po 2002r. Silnik 2.0JTD, RHV (DW10UTED) 62kw faktycznie silnik z grupy PSA.
Poszło na PriVW.
Powinno pomóc.
Dzięki wielkie!

Schematy podeszły i będą cenną wskazówką.

Mam jeszcze jedno pytanie. Nawet w twoich schematach stan naciągu paska sprawdza się przyrządem(np jaki udostępnia continental). Jednak wykopałem gdzieś opis, że niektóre napinacze mają skalę. Po wymianie ustawia się na pozycję "0" a w miarę wyciągania sie paska i kasowania luzu ta skala "rośnie".
Sprawa prosta. Ale jeżeli dojdzie do mnie napinacz bez tej skali to macie może pomysł jak prawidłowo naciągnąć pasek bez tego przyrządu? Jakieś sugestie? Ma ktoś jakieś doświadczenia?


Pozdrawiam!


MK4 1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw sty 29, 2009 00:15

ruthi7 pisze:...Sprawa prosta. Ale jeżeli dojdzie do mnie napinacz bez tej skali...
Muszę Cię niestety zmartwić. Napinacz nie posiada żadnej skali naciągu paska.

Będziesz musiał improwizować, albo pożyczyć ten specjalny przyrząd. Kolejny "zonk" to taki, że przyrząd pomiarowy działa na zasadzie ultradźwięków i jest przystosowany do kontroli naciągu paska konkretnego producenta (przyrząd firmy Gates -> pasek Gates). Chodzi o to, że każda firma ma inny proces i inną technologię produkcji pasków rozrządu, oraz różne materiały. W związku z tym paski różnych firm tak samo napięte będą drgały z różną częstotliwością, a ta jest wyznacznikiem dla przyrządu.

Tak wyglądna rolka napinająca do 2.0JTD:
Obrazek


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

norbi_blue
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lip 01, 2009 20:41
Lokalizacja: sokołów podlaski

Post autor: norbi_blue » śr lip 01, 2009 20:47

witam ! widzialem na forum ze masz schemat rozrzadu do ducato 2.0 jtd bo mam problem na wale jest klin i ma na kole zebatym luz i niewiem w którym miejscu go ustawic



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości