Strona 1 z 2
pobieranie oleju w GTD SB
: ndz mar 29, 2009 12:36
autor: VwMaly
Witam mam problem z moją prerłką otóż pobiera olej głowica jest po spawaniu, wymianie uszczelniaczy i (nie wiem czy fachowo to ujmę wymianie kanałów w których pracują zawory) czyli kompletny remont no i problem jest dalej bo to chyba nie jest normalne że muszę co chwile dolewać oleju a nie buduje go nie żyłuje a olej znika nie zostawia plam oleju pytanie czy to turbina? jak rozpoznać czy jest do roboty? wydaje mi się ze funkcjonuje poprawnie no ale musi być jakieś logiczne wytłumaczenie na liczniku jest 272tyś raczej przebieg oryginalny bo stan samochodu jest naprawdę dobry proszę o porady co to może być z gory dzięki...
: ndz mar 29, 2009 14:56
autor: abrams
VwMaly pisze:(nie wiem czy fachowo to ujmę wymianie kanałów w których pracują zawory)
Prowadnice zaworowe ?
co ile dolewać musisz oleju ??
wykręć turbinę sprawdz dolot czy zalany olejem

no bo skoro uszczelniacze są nowe i głowica zrobiona... rozbierałeś to kiedyś ?? bo jeśli nie to napisz PW mniej więcej co jaki klucz gdzie ci powiem bo sam właśnie to rozbebeszone mam;]
: ndz mar 29, 2009 15:01
autor: m.s
VwMaly, miałes po spawaniu głowice sprawdzana ciśnieniowo ? bo moze sa inne pękniecia. Sprawdz ciśnienie, co ile musisz dolewac olej, jakie ilosci i na jakim śmigasz, ale tak na szybkiego to odkrec korek od zbiorniczka i wsadz pluch na dno i zobacz czy niema osadu z oleju w płynie chłodniczym i zdejmij odme i zobacz czy dmucha słabo czy dość mocno.
turbo sprawdzisz jak zdejmiesz rure od filtra i sprawdz czy wirnik ma luzy jak wzdłużne to ok jak poprzeczne to juz gorzej, zobacz rury od turbo to icka czy niema tam oleju jak jest to wyczyśc i potem zobacz czy niedaje olejem.
ps. ja jednak obstawiam głowice jak wszystko było zrobione ok
: ndz mar 29, 2009 15:36
autor: abrams
m.s pisze:turbo sprawdzisz jak zdejmiesz rure od filtra i sprawdz czy wirnik ma luzy jak wzdłużne to ok jak poprzeczne to juz gorzej,
stosunkowo małych luzów nie wyczujesz puki nie wykręcisz kanałów olejowych przynajmniej ja tak miałem
: ndz mar 29, 2009 15:38
autor: m.s
abrams pisze:stosunkowo małych luzów nie wyczujesz puki nie wykręcisz kanałów olejowych przynajmniej ja tak miałem
zgadza sie ale jednak ma troche do sprawdzenia
: ndz mar 29, 2009 15:54
autor: VwMaly
zbiorniczek jest czysty a głowica była spawana bo gubiła się woda z chłodzenia była sprawdzana ciśnieniowo długo na nią czekałem bo 1 testu nie przeszła i spawali ją drugi raz. A oleju to różnie jak jeżdżę w trasy to mniej w mieście więcej a ile dokładnie to wam nie napisze ale ok jakby to zebrać to z litr na 1,5 tyś jeżdżę na mobilu mineralnym do diesla..
: ndz mar 29, 2009 21:00
autor: abrams
VwMaly pisze:litr na 1,5 tyś
dużo za dużo ??
: ndz mar 29, 2009 21:05
autor: andrew.zbyrko
Może pierścienie, szkoda że przy okazji zrzuconej głowicy nie zrobiłeś próby z naftą.
: pn mar 30, 2009 09:37
autor: arwam
jeśli masz sp[oro oleju w rurach od IC to turbo już mówi papa
: pn mar 30, 2009 11:47
autor: chudi01
W moim SB też miałem olej w rurach do IC niesety tylko wyminan turbiny pomogła- przy okazji załóż sobie T3 lub K24 - podobno lepiej się dają "kręcić".
: pn mar 30, 2009 14:03
autor: VwMaly
prawdę mówiąc nie znam się na tym a co to turbiny jak sie zmieni na większa nie trzeba przypadkiem zmieniać intercoolera na większy? a jak sie to ma do żywotności silnika ??
: pn mar 30, 2009 14:09
autor: grandi
Nie trzeba zmieniac Icka tylko wyregulowac wtryski na odpowiednią dawkę , mój kolega zrobił calą góre kiedyś w golfie po 100 km patrzy sucho góra była zrobiona ale jak już wszystko powinno zrobione to dół puscił ja tak dolewam o,5 L na 10 tys km
: pn mar 30, 2009 14:49
autor: abrams
chudi01 pisze:W moim SB też miałem olej w rurach do IC niesety tylko wyminan turbiny pomogła- przy okazji załóż sobie T3 lub K24 - podobno lepiej się dają "kręcić".
może trochę bardziej leniwe są ale potrafią lepiej pompować

i się tak nie męczą przy tym jak T2/K14
żywotność silnik to przede wszystkim twoje ręce i noga

no i kieszeń
VwMaly, widzę ze z Mikołowa pochodzisz a chyba tam będę regenerował głowice mojego JR-a

podaj mi na priv gdzie ty regenerowałeś głowicę
: śr kwie 01, 2009 07:50
autor: VwMaly
Panowie jeszcze jedno pytanie odnośnie zmiany turbiny nie znam się na tym a z tego co widze na forum to ludzie zmieniają turbiny i nie podają z czego to jest tylko najczęściej kod czy tam model np T2/K14 niestety nic mi to nie mówi czy to są takie turba jak np w silnikach 1.9 TDI bo jak przeglądam allegro to piszą ze turbina silnik 1.9 TDI prosze o objaśnienia z góry dzięki