Strona 1 z 1
czujnik ciśnienia oleju na bloku silnika - przekręcony gwint
: pn mar 30, 2009 12:32
autor: lowi85
No to sobie narobiłem bigosu, przy wkręcaniu czujnika ciśnienia oleju na bloku silnika przekręcilem chyba gwint, czujnik obraca się i w prawo i w lewo ale nie da się go wykręcić, przynajmiej ja nie potrafie... Macie jakieś pomysły jak by go wyciągnąć i wkręcić nowy? Pytanie teraz czy przekręcił się gwint na samym czujniku - czy w bloku silnika :/ Czujnikiem jak pisałem wczesniej można kręcić w dwie strony ale tylko kluczem, ręką nie idzie, czyli jako tako sie mocno trzyma jednak troszeczke się poci, przez to chciałbym go wymienić.
Z góry dziękuje za pomoc
: pn mar 30, 2009 12:45
autor: mikrus99
Hmm no to masz problem. Najlepiej teraz by było. Ciągnąć mocno czujnik, jakiś zacisk a druga osoba żeby kręciła. No ciężka sprawa. A siły dużo musisz użyć żeby kluczem kręcić?
: pn mar 30, 2009 12:48
autor: lowi85
mikrus99 pisze:Hmm no to masz problem. Najlepiej teraz by było. Ciągnąć mocno czujnik, jakiś zacisk a druga osoba żeby kręciła. No ciężka sprawa. A siły dużo musisz użyć żeby kluczem kręcić?
Hmmm, ciężko tak napisać, nie kręci się to luźno ale całkiem ciężko też nie, napisał bym nawet że kręci się normalnie tak jak by sie wykręcało, tyle że czujnik ma takie samo położenie.
: pn mar 30, 2009 14:32
autor: roman58
Zrób z płaskownika taki widelec tylko zaostrz go na początku i spróbuj go wbijać między blok a czujnik i próbuj czujnik wykręcać.Tylko delikatnie bez pośpiechu.
: wt mar 31, 2009 12:25
autor: lowi85
roman58 pisze:Zrób z płaskownika taki widelec tylko zaostrz go na początku i spróbuj go wbijać między blok a czujnik i próbuj czujnik wykręcać.Tylko delikatnie bez pośpiechu.
No ok...

udało się to zrobić zwykłym płaskim śrubokrętem, troszke się namęczyłem ale czujnik wykręciłem, niestety okazało się ze gwint przekręcony jest w bloku silnika. Gwintownik m10 mam tyle że nie z tym skokiem gwintu :-/ bede musiał oddać do mechanika żeby nagwintował otwór dobrym gwintownikiem...
Zrobione

, mechanik powiększył i nagwintował otwór, później założył redukcje z gwintu m12 na m10 (20zł i po kłopocie)