Strona 1 z 1
AZZ - jak wymontować turbo [?]
: śr kwie 01, 2009 14:21
autor: zielu
niby banalne pytanie ale jednak nigdy nie widziałem jak ktoś to robi ani sam tego nie robiłem wiec pytam...
domyślam się ze trzeba odkręcić śruby i poodczepiać wszystkie węże
ale do turbiny gdzieś wpada olej, którędy

trzeba to jakoś zaślepić żeby się nie wylewał po ściągnięciu turbiny, czy jak
jak to też zmontować wszytko bez turbiny by samochód mógł jeździć
najlepiej żeby też jakieś foty były

: śr kwie 01, 2009 14:32
autor: konrad141
olej idze tym metalowtm przewodem co dokrecasz do turbiny na samej górze, a spływ masz z tyłu bloku na dole samym (najlepiej od dołu sie odkreca) tam ni etrzeba nic zaslepiac olej nie wycieka jak stoi normalnie, a pozniej masz chyba na nakretki pod klucz 10(nie pamietam juz dokładnie moze byc 12) przykrecony kolektor wydechowy no chyba ze chcesz samo turbo wykrecic to jest przykrecone do kolektora na 3 śróby( ja cały czas mowie o turbinie kkk k03). ogolnie to ciezki jest dostep do kilku srób od kolektora wydechowego, jak ci sie uda to odkrec tylko turbo od niego.. A i jazda bez turbiny jest niemozliwa
[ Dodano: 01 Kwi 2009 14:34 ]
oczywiscie o pierdołach jakie trzeba od samej gory poodkrecac zeby miec dostep lepszy do srób od kolektorów nie wspominam
[ Dodano: 01 Kwi 2009 14:37 ]
a jaką masz turbine? ale mysle ze nawet jak te k14 to i tak na tej samej zasadzie wszystko idzie

strasznie jest duzo przy wyjmowaniu turbiny gibania si ez tymi śróbeczkami ktore przewaznie ida bardzo ciezko.. chyba ze juz było cos robione to róznie to bywa.. mi sie np. ostatnio kolektor dolotowy odkrecił i trrzymał na 3 sróbach

ale juz podokrecane stad wiem mniej wiecej jak to sie robi

: śr kwie 01, 2009 16:39
autor: zielu
włąsnie nie wiem jeszcze jaką mam...
bo na pewno nie seryjną

: śr kwie 01, 2009 16:59
autor: konrad141
1 kwietnia

?
: śr kwie 01, 2009 17:58
autor: zielu
a czym tu ma być pierwszy kwietnia? ;]
powanie pytałem
: śr kwie 01, 2009 18:17
autor: konrad141
sciągasz rure z turbo tą co idzie od filtra powietrza i tam masz blaszke na turbinie z modelem i firma kkk lub garet , producent z regóły jest wytłoczony na zimnej czesci turbiny a raczej na wylocie powietrza
u mnie na kkk k03 jest taka blaszka
[ Dodano: 01 Kwi 2009 18:18 ]
Quatro7 pisze:a czym tu ma być pierwszy kwietnia? ;]
powanie pytałem
bo to jak sie przeglada forum to sie powinno wiedziec jak sprawdzic jaka sie ma turbine
: pt kwie 03, 2009 20:12
autor: kkolekk
najlepiej idzie odkręcić z kolektorem u mnie nie było odkręcane i śruby poszły lekko ważne żeby nie obrobić nakrętek
: pt kwie 03, 2009 22:11
autor: ranczer56
Jak odkręcałembo musiałem to też odkręcałem koektor wydechowy.Zyczę przyjemnej pracy nie łatwej. Powodzenia.
: pt kwie 03, 2009 22:22
autor: grandi
Najłatwiej zrzucić głowice z turbiną i kolektorami i potem się bawić w odkręcanie kolektora i turbo
: pt kwie 03, 2009 22:27
autor: konrad141
a uszczelka ok 100zl koszuje

: pt kwie 03, 2009 22:38
autor: grandi
50-60 zł
: pt kwie 03, 2009 22:43
autor: kkolekk
kup odrazu metalową
: pt kwie 03, 2009 22:57
autor: szatanek
grandilodz gość chce odkręcic turbine a ty mu radzisz zeby było łatwiej to zrzucić ją razem z głowicą i powiedz gdzie tu sens? Pewnie ze łatwiej wszystko odkręcac jak jest na wierzchu ale bez przesady, idąc tym tropem moze poradzcie mu zeby cały silnik na wierzch wytargał.
: pt kwie 03, 2009 23:13
autor: grandi
Quatro7 nie dawno kupił golfa , ja na dziń dobry zrzucałem głowice po kupnie wymiana uszczelki uszczelniaczy i uszczelek żebym spał spokojnie a sądzę że i tak śruby na kolektorze nie puszcza tak łatwo