Strona 1 z 1

[MK3 1.9 SDI AEY] Duszenie silnika

: śr kwie 15, 2009 18:30
autor: maiher
Witam,
w moim MK3 1.9 SDI z 96r. pojawil sie nastepujacy problem. Silnik rano na zimno dziala normalnie. Wszystko jest ok dopoki go nie wylacze i nie wlacze jeszcze raz na rozgrzanym silniku. Wtedy podczas jazdy na rownych obrotach oraz czasem przy przyspieszaniu silnik na chwile traci moc, jakby go cos przyduszalo (ok 1 sek). Probem wystapil raz takze na zimnym silniku. Wtedy tez znacznie stracil moc (ciezko bylo rozpedzic sie powyzej 90km/h). Na poczatku myslalem, ze wylacza sie ktorys cylinder, ale komputer w stacji diagnostycznej nie wykazal, zadnych bledow. Ok 8-9 miesiecy temu zostal usuniety katalizator i tlumik moze byc tez do wymiany.

Czy ktos mial podobne problemy, badz wie czym moga byc spowodowane?

: śr kwie 15, 2009 18:57
autor: piter_s
jeśli nie ma błędów i to jest SDI to coś z układem paliwowym pewno, fajnie by było jak byś dał logi statyczne, kiedy filtr paliwa był zmieniany??, nie ma powietrza w wężykach??, może n109

: śr kwie 15, 2009 20:14
autor: maiher
filtr paliwa planuje wymienic jutro (pojutrze) jak tylko znajde chwile wolnego czasu w dzien. czy w przypadku n109 nie powienien pojawic sie blad w komputerze? sugerujesz wymienic, czy oczyscic?

chcialem dodac, ze samochod nie pali wiecej ON, ani nie dymi.

: śr kwie 15, 2009 20:18
autor: piter_s
n109 najpierw wyczyść i zobaczysz, nie koniecznie musi być błąd.
no i filtr paliwa nowy i powietrza jak był dawno wymieniany

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 20:19 ]
maiher pisze:le komputer w stacji diagnostycznej nie wykazal, zadnych bledow
nie zawsze jest błąd, ważne są parametry ale w stacji diagnostycznej powinni sie znać i wyczaić po logach jak by coś nie tak było.

: śr kwie 15, 2009 20:26
autor: maiher
Moge prosic o jakies wskazowki jako dotrzec do n109? I jak go wymontowac? Musze przyznac sie, ze niewiele o tym wiem. Tyle co wyczytalem w innych tematach.

: śr kwie 15, 2009 20:55
autor: piter_s
maiher pisze:jako dotrzec do n109? I jak go wymontowac?
jest na górze na pompie, zaworek z jednym kabelkiem, odkręca się.

: czw kwie 16, 2009 15:00
autor: maiher
Witam,
n109 nie byl specjalnie zabrudzony i oczyszczenie go nie zmienilo sytuacji. Dodatkowo w tracie pracy zauwazylem ze na silniku pojawil sie delikatny wyciek jakies rozowo-fioletowej wydzieliny. Co to moze oznaczac?

: czw kwie 16, 2009 15:54
autor: piter_s
maiher pisze:pojawil sie delikatny wyciek jakies rozowo-fioletowej wydzieliny. Co to moze oznaczac?
w którym miejscu???

: czw kwie 16, 2009 17:22
autor: arwam
do wymiany filtry powietrza i paliwa. jak nie pomoże to jeśli nie ma dymienia to już tylko zostaje sprawdzić kąt wtrysku i ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy ale wcześniej wyczyść jeszcze profilaktycznie nastawnik

: czw kwie 16, 2009 20:15
autor: maiher
Wyglada to tak. Doszedlem sam do tego, ze to plyn chlodniczy i pewnie trzeba wymienic uszczelke. Czy to moze miec wplyw na wyzej opisany problem ?

Obrazek Obrazek

: czw kwie 16, 2009 20:35
autor: piter_s
jak sączy tylko spod tego króćca to bez obaw, uszczelka głowicy jest ok i tylko wymień tą uszczelkę czy tam jest oring nie pamiętam i bedzie czysto, ale to nie ma nic wspólnego z twoim problemem.
najlepiej jak byś wrzucił logi.
nie szarpie ci autko w niskich obrotach??.

: czw kwie 16, 2009 21:15
autor: maiher
Nie szarpie. Sa tylko te momentalne zadlawienia, o ktorych pisalem wczesniej. Dodatkowo, o czym zapomnialem wspomniec to w trakcie jazdy na rownych obrotach silnik jakby cichnie i nie reaguje na delikatnie wcisniecie gazu (tzn. zeby podniesc obroty i przyspieszych musze dosc mocno wcisnac gaz).

Z logami moze byc problem, bo nie posiadam zadnych urzadzen, a do mechanika planuje znow podjechac, jesli wymiana filtra paliwa nic nie da, a to moze sie przesunac w sumie nawet o tydzien, bo jutro wyjezdzam i nie bede mial takiej opcji.

[ Dodano: 02 Maj 2009 19:57 ]
Witam,

mam pytanie z innej beczki zupelnie. Czy ktos wie moze jaka uszczelke powiniennem kupic w miejsce, w ktorym cieknie borygo (tak jak na zdjeciach powyzej)?

Co do duszenia silnika to wymienilem filtr paliwa i powietrza, oczyscilem n109, ale nic sie nie zmienilo. Z mechanikiem z przyczyn finansowych musze sie niestety wstrzymac.

To co zauwazylem dodatkowo to nizsze spalanie (nie przekracza 4,5l/100km), ktore jednak moze byc wynikiem nie wkrecania samochodu powyzej 2000 obr., bo tam przestaje zupelnie ciagnac oraz czasem da sie uslyszec jakby swist powietrza spod maski.

Pozdrawiam maiher

: śr maja 13, 2009 22:34
autor: andrew1955
wydaje mi sie, ze to zwykly oring, ale moge sie mylic