Strona 1 z 2

brak mocy, głośny jak traktor

: sob kwie 25, 2009 22:07
autor: ask
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem z Golfem (1,9 TDi 1Z). w drodze do pracy było wszystko OK, po pracy odpalam a on jak traktor i bez mocy.
odczytałem błędy przy pomocy VAG i wyszło 550 czyli początkowy kąt wtrysku. pytanie moje czy to normalne objawy i jak to mógłbym naprawic?
No i co ważne od czego tak się mogło stać?
przypomnę że silnik klekocze bardzo głośno i brak doładowania.
Prosze o pomysły od czego zacząć i jakie dane zamieścić aby było się o co oprzeć.
Z góry dziękuję wszystkim za wszelkie podpowiedzi i pozdrawiam. Obrazek

: sob kwie 25, 2009 22:11
autor: fleshu
Sprawdzić znaki rozrządu - może przeskoczył o ząbek - kąt się zmienił.

: sob kwie 25, 2009 23:10
autor: ask
fleshu pisze:Sprawdzić znaki rozrządu - może przeskoczył o ząbek - kąt się zmienił.
da się to zrobić bez stroboskopu?
rozrząd u mnie ma jakieś 20 000 od wymiany i z tego co wiem to nie był regulowany kąt
startu wtrysku, a czytałem gdzieś, że się powinno. dobrze myślę?
jak to sie reguluje?

: sob kwie 25, 2009 23:42
autor: fleshu
Bez stobo - to nie benzyniak. Najważniejsze żeby zablokować wałek rozrządu od strony prawej jak stoisz przed silnikiem (liniał - konieczne jest zdjęcie pokrywki zaworów). Ustawić znak w okienku skrzyni biegów(pozycja pierwszy tłok u góry). W pompe wkładamy trzpień - wszystko ma się pokrywać - Jeżeli tak nie jest to pasek ci przeskoczył. Jeżeli będzie potrzeba to podam ci schemat ustawień i napisze jak kąt ustawić.

: sob kwie 25, 2009 23:51
autor: ask
czytałem teraz jak to sprawdzić Vagiem, tyle że niezarejestrowana wersja nie chce mnie wpuścić :/

: ndz kwie 26, 2009 07:27
autor: Michał_1977
Zdejmij obudowę paska rozrządu i sprawdź naciągnięcie paska.
Jeżeli jest słabo naciągnięty to:
fleshu pisze:Sprawdzić znaki rozrządu - może przeskoczył o ząbek - kąt się zmienił.

: ndz kwie 26, 2009 07:56
autor: jaaano
Zerwany klin na kole paska rozrządu na wale,przeskok paska rozrzadu,tryb pracy silnika -awaryjny.Ktoś kiedyś dotknął rozrząd nie tak jak trzeba.

: ndz kwie 26, 2009 08:14
autor: piter_s
tak jak koledzy radza, sprawdz rozrząd, a jak jest ok to możesz zrobić test elementów wykonawczych zaworka N108, powinna być słyszalna zmiana w pracy silnika.
no i podstawa sprawdz kąt vagiem.

: ndz kwie 26, 2009 14:16
autor: ask
Obrazek
Obrazek

da się z tego wyciągnąć jakieś wnioski??
szkoda tylko, że przed testem nie rozgrzalem silnika :/
na rozrząd spojrzę w tygodniu dopiero

: ndz kwie 26, 2009 16:07
autor: piter_s
na wszelki wypadek rozgrzj silnik do 80st na vagu i sprawdz jeszcze raz.
ale nawet na zimnym jest tragedia, ustaw tak żeby wykres mieścił się między liniami, zielona a czerwoną, a najlepiej na środkowej.
ale pamiętaj zanim zaczniesz co kolwiek ustawiać to sprawdz dokładnie rozrząd, jak jest ok to reguluj pompą podsuwając ją w stronę przodu samochodu od bloku.

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2009 16:12 ]
proszę dla pomocy
Obrazek

posprawdzaj to wszystko jak najszybciej nie jeździj tak, albo masz przestawiony rozrząd przeskok paska lub klin na kole wału, albo poluzowana pompa, ostatecznie uwalony N108.
na pewno jest to masakra dla silnika przy przed wczesnym zapłonem.

: ndz kwie 26, 2009 18:03
autor: ask
a z tych screenów jak to odczytać? które parametry brać pod uwagę?
mogę prosić o jakąś interpretację i porównanie do normy?
rozumiem, że jak auto będzie rozgrzane to zółta pionowa linia przesunię się w strone środka wykresu i odczyt to jej przecięcie się z linią niebieską?
która to wartość z tabeli z grupy 000?

: ndz kwie 26, 2009 20:09
autor: fleshu
Parametr nr 2 - masz 255 - czyli nie do obliczenia. > normalnie ma być między 50 a 60. Żółta linia na tdi timing jest tylko w pionie > tej w poziomie nawet nie widać > pod wykresem masz pole timing > tam jest właśnie ta wartość nr 2 z pierwszego screena. Masz kolego na 90% rozrząd przestawiony. Stosuj się do znaków wg kolegi piter_s, .

: pn kwie 27, 2009 09:55
autor: piter_s
fleshu pisze:normalnie ma być między 50 a 60
tak naprawdę w 1Z poprawny kąt wtrysku ma mieć ok 36-42st.
50-60 to nie dla tego silnika.

: pn kwie 27, 2009 09:59
autor: To_mas
tak naprawdę w 1Z poprawny kąt wtrysku ma mieć ok 36-42st.
50-60 to nie dla tego silnika.
a ja uważam ze 49 a 51
bo tak pokazuje w TDI timing na vagu