Problem z pedałem gazu.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Problem z pedałem gazu.

Post autor: prezes0420 » wt kwie 28, 2009 10:02

Witam problem mój polega na tym że pedał gazu w moim golfie jest jakby do połowy wciśnięty (coś tak jest dziwnie linka wyregulowana) i przy wyprzedzaniu często trzeba wcisnąć gaz do oporu a mocy i tak troszke brakuje.
A więc pytanie mam takie czy śrubką zaznaczoną na zdjęciu można to wyregulować czy jest jeszcze może jakiś inny sposób?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt kwie 28, 2009 10:14

prezes0420, na lince jest regulacja !!
Jak naciśniesz pełen gaz to dźwigienka od gazu ma sie opierać o tą śrube co zaznaczyłeś na foto



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » wt kwie 28, 2009 10:20

Na lince czyli ta regulacja co widać jej kawałek na zdjęciu ? (ten biały plastik)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 28, 2009 10:28

Coś faktycznie masz luźną linkę :otepienie:
po drugiej stronie pompy masz taką samą śróbkę, sprawdź czy nikt tam nie dłubał, czy nie ma śladu po kluczach, możesz ją odkręcić, ale wtedy wolne obroty Ci spadną, i
trzeba bedzie podciągnąć śróbą od regulacji, jeśli tam nic nikt nie ruszał to i ty nie rusz.

Drugi sposób to: wyciągasz linkę z tego metalowego mocowania z prawej strony na zdjęciu, wyciągasz taka kwadratową blaszkę na żółtym plastiku i przesówasz gumowy pierścień w strone pompy i zabespieczasz blaszką, linkę napnij, ale tak, żeby dźwignia gazu opierała sięna tej śróbce z tyłu pompy



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » wt kwie 28, 2009 10:29

Tą regulacją już ustawiałem i ustawiłem to w ten sposób że jak się pedał opiera na ograniczniku przy podłodze to i opiera się też na ograniczniku przy pąpie.

[ Dodano: 28 Kwi 2009 10:35 ]
Jak napne linke to przy dodaniu gazu pedał nie oprze mi się na ograniczniku tylko tylko na lince.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 28, 2009 10:37

Nie nie nie rozumiemy się, nie chodzi mi o to co jest na zdjęciu, po tej stronie pompy od strony głowicy masz podobną śróbkę, na niej opiera się dzwignia gazu jak nie nanaciskasz na pedał.

No ale najpierw napnij linkę na plastiku bo za luźna, jak zaczniesz grzebać przy tych śróbkach przy dzwigni mogą rozjechać Ci się obroty, inne bedziesz miał na zimnym a inne na ciepłym, silnik może przygasać po puszczeniu gazu i take tam cuda.
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 10:39 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt kwie 28, 2009 10:44

Jak napne linke to przy dodaniu gazu pedał nie oprze mi się na ograniczniku tylko tylko na lince.
ale linka musi być trochęnapięta nie moze być taka luźna

Jeśli pokręcisz tą śrubą z tyłu to zmienisz tez obroty na biegu jałowym !!



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » wt kwie 28, 2009 10:47

Tak niedawno właśnie grzebałem przy lince i regulowałem tym plastikiem zaraz skocze do garażu i poprawie tą linke jeszcze, a przy pompie to sam nie mam zamiaru grzebać. Czyli na ustawienie linki są tylko te dwa sposoby?

[ Dodano: 28 Kwi 2009 11:01 ]
byłem przedchwilą sprawdzić i żeby zrobić tak żeby linka luźna nie była to cegulacje musze na maxa wyciągnąć



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 28, 2009 11:04

prezes0420 pisze:przy wyprzedzaniu często trzeba wcisnąć gaz do oporu a mocy i tak troszke brakuje
Niechciałbym kusić, niewiem czy czytałeś

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547

Na początek :)
prezes0420 pisze:przy pompie to sam nie mam zamiaru grzebać
Niema się czego bać, wbrew pozorom to dość proste urządzenie :)

[ Dodano: 28 Kwi 2009 11:09 ]
Masz obrotomierz?



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » wt kwie 28, 2009 11:16

t0mal pisze:Niechciałbym kusić, niewiem czy czytałeś
Oj czytałem ale raczej nie będe się w to bawił.
Chyba zmierzę ile mi ten ogranicznik na zdjęciu wystaje i spróbuje go wykręcić jak bedzie coś nie tak to zrobie jak było. tak obrotomierz mam



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 28, 2009 11:23

Ile masz obrotów na biegu jałowym?

Ten na zdjęciu możesz dłubać, zwiększysz nieco maksymalne obroty silnika.

Jak bedziesz miał napiętą linkę to poczujesz, że pedał gazu jest wyżej.

A może ktoś przy dawce paliwa grzebał zanim kupiłeś auto? Np. żeby mniej palił, lub, żeby ograniczyć dymienie?

[ Dodano: 28 Kwi 2009 11:26 ]
Bo kiedy zmniejszysz dawkę paliwa to spadają obroty na jałowym i ktoś pewnie podciągną je dźwignią od gazu - z tąd luźna linka i problem z regulacją, do by pewnie tłumaczyło także słabe osiągi.

[ Dodano: 28 Kwi 2009 11:28 ]
Masz plombe na śróbie od dawki? Orginalnie jest ona zasłonięta takim czarnym plastikiem z logo bosha



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » wt kwie 28, 2009 11:31

Obrotów mam ok 980
Jak napne linke to tylko pedał bedzie wyżej ale nic poza tym się nie zmieni tylko że w połowie swojego skoku będzie się max wciśnięty.
Niewiem czy było coś grzebane bo pompe kupiłem na allegro.

[ Dodano: 28 Kwi 2009 11:34 ]
Plomby nie ma żadnej, a auto dobrze mi przyspiesza tylko w pewnym momęcie gazu brakuje, a pali mi w okolicy 6 litrów więc chyba nikt dawki nie zmniejszał?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt kwie 28, 2009 11:51

Widzisz problem w tym, że kiedyś ludzie masowo zmniejszali dawke w dieslach, w gaźnikowcach wsadzali mniejsze dysze, ale żadko to się odbijało na spalaniu. W dieslu śrubka od dawki nie ustawisz minimalnego spalania, ona "okeśla" maksymalną ilość paliwa jakie dostanie silnik, jak zmniejszysz dawkę to tak jakbyś jeździł nie wciskając nigdy gazu do końca.

Obrazek

Tu masz orginalną pompe, coprawda jest od 1.9 ale w sumie to tosamo, przy okazji porównaj sobie śróbkę ogranicznika dźwigni gazu, jak u ciebie jest znaczna różnica w ustawieniu tej śróby to napewno coś było modzone, z resztą jak nie masz plomby to ktoś musiał tam pazury pchać.

[ Dodano: 28 Kwi 2009 11:55 ]
Myślę, że możesz sobie nawet zmierzyć na zdjęciu (jeśli masz pompe, z przyspieszaczem obrotów) ile jest ta śruba wkręcona i z proporcji wyliczyć ile powinno być u ciebe.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości