Duże spalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Duże spalanie

Post autor: patryk18 » wt maja 05, 2009 19:53

Witam ostatnio moja jettka zaczęła dużo palić tak w cyklu mieszanym to 7 /7.5l na 100
Wtryski nie leją nie kopci przy pełnym bucie oczywicie malutka chmurka jest ale to diesel.
Wycieków z układu paliwowego niema kiedyś na pompie lekko kapało ale na zimnym silniku.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt maja 05, 2009 21:03

Mi kiedyś lekko wyciekało z przelewu, też jeżdżę w trybie mieszanym dziennie ok 200km od czasu pojawienia się wycieku spalanie wzrosło o ok 1,5l/100km. Po wymianie wężyka utrzymuje się na poziomie ok 6l. Jeśli więc nic nie było przestawiane / regulowane zwiększone zużycie prawdopodobnie jest spowodowane wyciekiem.



Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » wt maja 05, 2009 21:06

no tak ale sprwawdzałem to zostawiłem auto na 15 minut na wolnych obrotach i niebyło sladu wycieku nawet kropki na ziemi.


[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt maja 05, 2009 22:32

U mnie o tyle było łatwo że wyciek był bardzo dobrze widoczny, po jeździe tylko wtrysk był wilgotny i nic nie ściekało, więc przeciek nie był duży. W przypadku ropy wyciek musi być znacznie większy niż w przypadku wody by pozostawiał plamy. Zamiast tego będzie poprostu przylegać do korpusu i z tamtąd odparowywać - ma inne napięcie powierzchniowe, lepkość, zdolność penetrującą, itd... Dlatego jeśli nic nie grzebałeś przy silniku obstawiał bym wyciek.



Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » śr maja 06, 2009 14:45

mysle ze to nie wyciek ale przy silniku tylko podnosiłem cisnienie turba

[ Dodano: 06 Maj 2009 16:50 ]
[youtube][/youtube]
zauważyłem ze mi troche kopci tu jest filmik.

[ Dodano: 06 Maj 2009 16:50 ]
tak w 5 sek widac
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 19:42 przez patryk18, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr maja 06, 2009 21:01

A pompę masz z LDA ?? Bo nie pamiętam jak było w tym modelu. Jeśli jest LDA możliwe że to ono jest przyczyną, bo wraz ze zwiększoną ilością powietrza zwiększa ilość podawanego paliwa. Z tego co widać na filmie nie ma tragedii, ale przetrzymaj go chwilke na wyższych obrotach i zobacz czy wtedy też nie będzie kopcił.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » śr maja 06, 2009 21:05

jak temperatura na silniku?



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » śr maja 06, 2009 21:06

patryk18, jak zimnego odpalisz to rowno pracuje? i nie puszcza siwego dymka?


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » czw maja 07, 2009 11:09

silnik pracuje nierówno po odpaleniu ale po 30sekundach zaczyna pracowac normalnie

[ Dodano: 07 Maj 2009 13:35 ]
anaba255 pisze:jak temperatura na silniku?
Prawie na połowie tak jak powinno byc


[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 07, 2009 20:08

kwietek pisze:A pompę masz z LDA ?? Bo nie pamiętam jak było w tym modelu. Jeśli jest LDA możliwe że to ono jest przyczyną, bo wraz ze zwiększoną ilością powietrza zwiększa ilość podawanego paliwa.
Ale nie o tyle :jezor: Ja miałem pomodzony troche silnik i brał po katowaniu góra 6,5l

Z filmiku - jakość nie zabardzo, ale strasznie klepie :chytry: Może masz przestawiony zapłon? Kombinowałeś coś przy dawce paliwa??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » czw maja 07, 2009 20:20

No tak jak piszesz vw_vandal jeśli miałeś odpowiednio wyprzedzony wtrysk to faktycznie mogłeś tego nie odczuć. Bawiłem się trochę pompą i optymalne ustawienia rozdzielacza dla tego silnika to 0,8mm-0,9mm. Jeśli dużo pali można by ustawić takie właśnie wartości :)



Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » czw maja 07, 2009 20:25

aha jeżeli kąt wtrysku jest zawczesny do auto bedzie sie lepiej zbierało??


[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 07, 2009 20:33

kwietek, ale kolega pisze o zwiększonym tylko ciśnieniu dałodowanie, też nie wiadomo o ile! na samym powietrzu silnik nie pojedzie. LDA odpowiada za sychronizacje pompy z turbem. Ja po zwiększeniu samego powietrza odczułem delikatnie coś na plus ale spalanie nie zwiększyło się. Pompe miałem ustawioną na ustawieniach z JR. Silnik chodził równiutko i cichutko.

[ Dodano: 07 Maj 2009 20:34 ]
patryk18 pisze:aha jeżeli kąt wtrysku jest zawczesny do auto bedzie sie lepiej zbierało??
Ale teraz o co pytasz?? O osiągi czy o za duże spalanie.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
patryk18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
Lokalizacja: Okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: patryk18 » czw maja 07, 2009 20:44

vw_vandal pisze:Ale teraz o co pytasz?? O osiągi czy o za duże spalanie.
o osiągi i spalanie


[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości