kompletny wydech do 1.6td vnt jak zrobić???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

kompletny wydech do 1.6td vnt jak zrobić???

Post autor: JABcok20 » czw maja 07, 2009 17:48

witam. korzystajac z chwili wolnego czasu zbieram info na temat wydechu do 1.6 td vnt20

zamierzam założyć układ wydechowy fi60mm, na końcu chce dać tłumik jakis ładny sport najlepiej km malona mugen a po środku tłumik przelotowy( bo sam jeden malon może za głośno buczec).

Jak Wy macie to zrobione i jak sie spisuje( pytanie do td-maniaków)..

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 18:07 ]
chyba jednak zrezygnuje z 60mm i założe 55
czytalem w necie ze zbyt duża średnica wpływa niekorzystnie, spaliny mogą zbyt szybko tracic swoja temperature i stawiać opór lub osadzać się w wydechu..

"Istotnym elementem układu wydechowego, który poddać możemy modyfikacji, są rury. Bardzo często zwiększenie ich średnicy ułatwia opróżnianie silnika ze spalin. Pamiętać należy jednak o tym, że zbyt duża średnica rur może przyczynić się do powstania niekorzystnych zjawisk w układzie wydechowym. Po pierwsze dojść może do zbytniego spowolnienia gazów wydechowych i związanego z tym zaniku zjawisk dynamicznych. Po drugie spaliny biegnące szerokimi rurami mogą zbyt szybko tracić ciepło, a w efekcie gęstnieć i stawiać większe opory silnikowi."

osoby posiadajace 60mm wydech z vnt w 1.6td skarza sie na czesto zapiekajaca geometrie..
może to jest efektem?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 07, 2009 18:44

55 wystarczy spokojnie na moce rzedu 150+


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw maja 07, 2009 20:00

wlasnie przerobilem kolektor wydechowy.
mam 1v czyli otwor prowadzacy do turbiny mam wiekszy niz np. z silnika 1.9( mam dwa i porownywalem)
rurke prowadzaca do turbiny mam srednice wewn 40mm i taki zrobilem otwor wylotowy z kolektora( byl okolo35 ale nie okragly).
toche rozwiercilem go i scianki prowadzace od niego spilowalem aby stawialy mniejszy opor spalinom.
scianke srodkowa nadajaca kierunek spalinom do turbiny nadspawalem bo byla za mala i spaliny z 1 i 2 cylindra moglyby stawiac opor tym z 3 i 4.
ciekawe co z tego wyjdzie:/

powierzchnie troche powycieralem zeby jakas *#cenzura#* od spawanie nie dostala sie do turbiny.

ewentualnie przed zalozeniem wypiaskuje srodek...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 07, 2009 20:01

JABcok20, latałem przez chwile na VNT GT17 (silnik na złom :grrr: ) Problem był z pierwszym odcinkiem zaraz za turbo ale kolega z forum to zrobił wyspawał z kilku kolanek nierdzewki, wydech miałem 55mm z nierdzewki na środku przelot + tłumik końcowy z Oferty Jacky Sport. Turbina sama w sobie wygłusza wydech i było nie najgorzej :chytry:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw maja 07, 2009 20:36

tzn. jaki byl problem.
ja ze swoja jezdzilem na oryginalnym wydechu od 1.5 diesla ok 40mm i turbina zyje ale puszcza leciutko olej ( chyba bo dopiero postawilem ja idealnie prosto a byla lekko pod katem- jakies 30-35sstopni :P :P :P :/)

dzwonilem do goscia zajmujacego sie regeneracja i mowil ze zestaw do mojej turbiny wraz z wywazonym !? wirnikiem kosztuje w granicach 450zl

czyli wcale nie drogo a pytalem sie czy jest ryzyko ze wirnik sie skrzywi po regeneracji, powiedzial ze jak zakladam wywazony wirnik to musi byc dobrze?!

wiec na czym to polega( zakladac wywazony wirnik i pozniej nie dowazac) to nie mam pojecia...

ale jak zloze fure i wpadnie troche kaski sprobuje sam zregenerowac


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 07, 2009 20:53

JABcok20 pisze:tzn. jaki byl problem.
Problem był z doborem materiału bo musi wytrzymać pierwsze uderzenie spalin. Póżniej trzeba wyspawać odpowiedni kształ i łączenia przy turbo i do reszty układu wydechowego. Leży całe te VNT w garażu ale nie chce mi sie już złażić z wyra aby zrobić fote. Co do wyważenia wirnika, kiedyś już się kłuciłem o to :grin: Kupiłem okazyjnie zestaw naprawczy do turbinki pojechałem do chłopaków rozkrecili turbine przemyli, przeczyścili założyli zestaw, złożyli do kupy i bagla turbo do tej pory i nic nie było wyważane :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw maja 07, 2009 21:07

pierwsze uderzenie spalin?
co ma wytrzymac?
turbina czy tlumik? i co ma miec odpowiedni ksztalt?
zaciekawiles mnie tym ...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » czw maja 07, 2009 21:09

JABcok20, u mnie przy gt20 też miałem 55mm + jeden końcowy tłumik i nie było jakoś przesadnie głośno...
vw_vandal pisze:Doszedłem do wniosku, że 1,6 TD więcej nie wytrzymie ;/
Również doszedłem do takiego wniosku :wink: Jednak przypadek Zaprzala pokazuje inaczej :food:
vw_vandal pisze:Problem był z doborem materiału
Czyli jednak te moje kolanka nie wytrzymały?

Co się stało ze silnikiem?
Swoją drogą długo nie bylo Cię widać na forum...



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw maja 07, 2009 21:21

jakie kolanka?
troche jasniej koledzy;)
tzn kolanka podtrzymujace turbina czy kolanka na tlumiku?

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 22:06 ]
zdjecie seryjnego kolektora od 1.9 td
i mojego kolektora od 1.6 td 1V.


koledzy macie jakies zastrzeżenia piszczie!!!
może jakies pomysly

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 22:10 ]
Obrazek Obrazek


tutaj na silniku.
widać spaw na przejściowce turbiny bo zmieniałem kąt ( nadal jest jakieś 5-10stopni)


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw maja 07, 2009 22:24

JABcok20, zaraz przy wylocie z turbiny trzeba dorobić kolanko które by wytrzymało spaliny Umnie było w kształcie haku. Jutro postaram sie dac ci foty :)

Marcin zacząłem budowe domu. Czasu i pieniedzy jak na lekarstwo :crazy:

Kolanko wytrzymało ale strasznie czerwone się robiło :chytry: Na początku miałem problemy z utrzymaniem głowicy nawet na metalowej uszczelce :grrr: ale kolega załatwił mi jakieś dobrze utwardzane śruby. Założyłem wtryski od SB i ustawiłem 160 bar dawka była ustawiona jak od ciebie 1,4 bara dawka paliwa strasznie podkrętona zbierał się :grin: i sie zachciało FMIC wydech na 55 cala i 1,7 bara na turbince - tu pojawił sie problem ślizgającego sprzęgła i szybko sie kończyły biegi, wrzuciłem T4 skrzynie i pomogło problem sprzegła zmalał ( przy gwałtowny daniu gazu nieraz sie ślizgało). Pewnego dnia wracałem z budy i fantazja poniosła. Po rozebraniu jeden tłok był urwany, podpory wału popękane i powierzchnia tłoka strasznie chropowata :helm: Kupiłem drugi blok i po pierwszym odpaleniu wydmuchało wtrysk :grrr: w sumie głowice tez zmieniłem :chytry: Doszedłem do wniosku, że 1,6 TD nie wytrzymuje takiego ciśninenia, które generuje GT17, a do tego ten moment tak nisko :chytry:

[ Dodano: 07 Maj 2009 22:26 ]
O to kolanko chodzi :) Umnie było troche wiecej rzeźby :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw maja 07, 2009 22:45

aaaaaaaaaaa dlatego oryginalne kolanko przy wylocie jest odlane z żeliwa....

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 22:50 ]
poza tym trza założyć wskaźnik egt .
bo jak temperatura spalin pójdzie wysoko ponad dopuszczalna bedzie szybko po silniku

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 23:00 ]
dla diesla typowa temp spalin to ok. 500 stopni. a jak kolanko robilo sie czerwone to chyba źle???

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 23:03 ]
hm ale znalazlem info że dla silnika tdi arl 800 to normalka:/
wszedzie różnie piszą...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw maja 07, 2009 23:26

dla diesla typowa temp spalin to ok. 500 stopni. a jak kolanko robilo sie czerwone to chyba źle???
czyli ok 750st w góre, dla żeliwa szarego, w zqalezności jak czerwone i grubości ścianki.
ładnie przygrzałeś maszyne :satan:
u siebie przy jezdzie na os-ie ok 10 -15 min na obrotach 3,7 do 5 k RPM jeszcze nigdy czerwonego korektora nie miałem, za to tarcze często :jezor:
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 23:30 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw maja 07, 2009 23:39

to nie ja . poczytaj dokładnie post. i to grzało sie kolanko dorabiane. pozd


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt maja 08, 2009 06:03

JABcok20, obecnie jeżdze na serii, VNT leży w garażu :crazy: Obecnie szukam innego silnika i nie bedzie już to diesel. Zastanawiam się jaki.....


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 83 gości