Strona 1 z 2
Golf Mk4 110 ps Problem
: pt maja 08, 2009 21:31
autor: twisteer
Witam posiadam golfa IV chodzi pięknie ładnie jest zrywny ale jest jedne problem a mianowicie gdy dam mu troche po garach nie musi byc bardzo wystarczy 120 km/h to mi gotuje i wyrzuca wode... jesli jezdze ostrożnie to jest ok nawet przez 2 tygodnie... błagam o pomoc bo nie wyrabiam juz na płyn chłodzacy.. i nie chce miec auta ktorym nawet wyprzedzic nie moge bo zagotuje... aha ps. a jak stoje w korku to temp. jest ok..
: pt maja 08, 2009 21:33
autor: Kavior
Pewnie Ciebie zmartwie ale prawdopodobnie masz uszczelke pod głowicą do wymiany. Podjedz na warsztat i niech Ci sprawdza zawartosc spalin w płynie chłodzącym.
: pt maja 08, 2009 22:15
autor: PELE
kolego ,masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą...
Kavior, ma zdecydowanie racje
najlepszy manewr w tym momencie to oddanie auta na warsztat i unikanie przegrzewania go, TDI nie lubi temperatury większej niż 90 C,unikaj przegrzania.
Zapraszam do tematu który założyłem jakiś czas temu, znajdziesz odpowiedz
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234318
przyczyną są spaliny dostające się do układu chłodzenia, większe ciśnienie spowodowane prędkością -> większe ciśnienie w układzie chłodzenia -> wywalanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy -> niewydajność układu chłodzenia czego następstwem jest grzanie się silnika
sprawdż czy w korku pojawia się olej albo czara sadza, rozgrzej silnik, odkręć korek od układu chłodzenia i niech na biegu jałowym ktoś wciśnie mu do 3 tyś obrotów. jeśli w zbiorniczku zauważysz bąbelki już jesteś pewien, że to uszczelka.
pod korkiem wlewu oleju masz ,, maślaną maź,, ?
: sob maja 09, 2009 01:18
autor: EnJoy
sprawdź stan oleju, czy płyn chłodniczy do niego nie ucieka... ale zanim postawiłbym na uwaloną uszczelkę pod głowicą, warto by było wymienić termostat.. koszt w sumie niewielki, a też możliwe, że to on właśnie niedomaga
: sob maja 09, 2009 08:24
autor: twisteer
aha o po tym jak odkrece wlew oleju jak juz jest nagrzany idzie lekka para.
: sob maja 09, 2009 11:38
autor: PELE
twisteer, to, że idzie para to normalne ale czy pod korkiem oleju masz taką jasnobrązową maź? co się dzieje w środku zbiorniczka wyrównawczego? czy jest olej lub taki nalot ala sadza? czy przybyło Ci ostatnio oleju na bagnecie?
termostat.... koszt wymiany mały więc można wymienić, ja bym jeszcze od jakiegoś znajomego podmienił korek od zbiorniczka wyrównawczego, ja tak zrobiłem co dało mi gwarancję, że mój korek jest dobry

tam jest duże ciśnienie i może wywala płyn przez walniętą uszczelkę pod korkiem?!?
sprawdź rzeczy proste... Czy robiłeś to co Ci napisałem odnośnie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym? cegłowka na gaz, 3 tyś obrotów i patrzysz co się dzieje w zbiorniczku
: sob maja 09, 2009 16:20
autor: Macieja112
Mi tez sie tak wydaje albo uszczelka albo termostat ale raczej to pierwsze.
: sob maja 09, 2009 17:05
autor: PELE
Macieja112, wystarczy, że dotknie chłodnicy i rury z wodą, jak ciepłe to termostat puszcza wodę. kolega zresztą pisze, że w korku jest wszystko ok więc przy większych obciążeniach się problem pojawia czytaj uszczelka pod głową

: wt maja 12, 2009 01:18
autor: twisteer
no tak żeczywiscie zbiorniczek cały osmolony...ze az nie widac ile w srodku płynu... auto jak najszybciej oddam mechanikowi
: wt maja 12, 2009 11:21
autor: PELE
twisteer, a nie mówiłem

: wt maja 12, 2009 17:39
autor: artgtitdi
czy w momencie gaszenia auta masz wyciek płynu jeśli tak to jest czujnik temperatury w chłodnicy jeśli padła uszczelka to na zimnym będzie za tobą biał achura lub niedasz rady zcisnąć węża od płynu to jast ryzyko uszczelki jeśli to termostat to zmniejszenie prędkości nie spowotuje opadnięcia temreratury stawiam na ten czujnik
pozdro
: śr maja 13, 2009 18:10
autor: twisteer
jak odpalam jest za mną biala chmura dymu...jak na zimnym ... jak juz w ciagu dnia to tak lekko nie znaczaco.
: czw maja 14, 2009 08:36
autor: Sztomel
artgtitdi, na termowłącznik umieszczony w chłodnicy stawiać można jeśli temperatura wzrasta ponad normę a wentylator się nie załącza.
: pn maja 18, 2009 21:52
autor: twisteer
ok Autko juz jest u lekrza wymienione zostaną ;
uszczelka pod głowicą
uszczelka pod kolektorem ssącym
uszczelniacze zaworów
swiecie żarowe (kupilem bo wole miec nowe)
pasek rozrządu (dla pewnosci)