Zawor upustowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Zawor upustowy

Post autor: Roggi » sob maja 09, 2009 16:54

1z.
Czy ktos moze mi opisac jak powininno prawidlowo chodzic to ciegno przy gruszce?Wczoraj na zimnym silniku probowalem je rozruszac.To kolanko powinno tworzyc chyba kat prosty (?),a u mnie jest delikatnie rozwarty i jestem w stanie ruszyc nim tylko na tyle zeby powstal wlasnie kat 90 stopni.Pozniej natychmiast odskakuje do poprzedniej pozycji.Mam problem ze zbyt niskim doladowaniem wynikajacym z puszczania spalin na wydech od niskich obrotow.Nie sa to jakies duze wartosci ubytku cisnienia,ale wystarczajace aby auto gorzej sie zbieralo z "dolu".



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob maja 09, 2009 17:34

Wymien przewod koloru niebieskiego idacy od gruchy wastegatu (tragiczny dostep) do n75.
W moim przypadku "niedoladowanie" wynosilo ok 0.1-0.15bar


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » sob maja 09, 2009 19:50

No u mnie niedobor jest w podobnych granicach,ale nie sadze by odpowiedzialny byl za to ten wezyk.Zapodalem w niego spore cisnienie od strony n75,gdyby byl nieszczelny to cisnieniomierz by to pokazal.Choc z drugiej strony nic nie strace jak wymienie.Ile orientacyjnie bede potrzebowal tego przewodu,z 1,5m?
A jakie byly u ciebie objawy,ze wymiana wezyka pomogla?
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 19:50 przez Roggi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob maja 09, 2009 20:02

może egr szwankuje a nie WG
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 20:02 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » sob maja 09, 2009 20:16

EGR mam zaslepiony :bajer: .

Znalazlem taki opis sprawdzenia WG,tylko ze dla silnika AGR.W 1z to przejdzie?

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1a4a6fc559
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 20:16 przez Roggi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob maja 09, 2009 21:00

Wysterowanie n75 w granicach 30%, brak notlaufow, niedoladowanie 0,1-0,15bar
Caly n75 i ten niebieski wezyk byl zawalony olejem.
Profilaktycznie wymienilem tez wezyk od kolektora do komputera, od n75 do weza zasysajacego powietrze (czarny). Zostawilem tylko czerwony w spokoju bo wygladal dobrze ;)
Na calosc zuzylem ponizej 3m weza.


A co do WG to od spodu wsadzalem dlugi srubokret i chcialem rozruszac sztange. Na nic zdaly sie moje wysilki bo moze tym ciegnem a raczej przegubem ruszalem na 0,5cm.
Co do sprawdzenia czy turbina cos dmucha to wystarczy, ze od n75 zdejmiesz wezyk niebieski i przejedziesz sie sprawdzajac grupe 011. Tylko nie wciskaj pelnej pyty gazu odrazu bo jesli wszystko bedzie ok to bedzie przeladowanie i odrazu notlauf.
Jak chcesz sprawdzic czy ciegno WG sie rusza to tak jak na rysunku co dales.
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 21:04 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » wt maja 12, 2009 14:06

To ciegno powinno chodzic gdzies w zakresie 1 cm z tego co wyczytalem.Udalo mi sie je przeciagnac gora 0,5 cm od tej gruszki.Mam podpieczony waste gate jak nic.1,5 roku temu przy 40 stopniowym upale zrobilem ze 100km i spieszac sie od razu zgasilem auto,nastepnego dnia byl juz slabszy.
Teraz pytanie jak to rozruszac bez wyciagania sprezarki?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt maja 12, 2009 15:31

Dmuchnac sporo w niebieski wezyk. Wtedy wastegate musi sie otworzyc zeby czesc spalin upuscic w wydech. Innej rady nie ma, bo po prostu jest bardzo malo miejsca zeby wsadzic tam reke.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » wt maja 12, 2009 16:54

Nie wiem czy to cos da skoro ta klapka prawdopodobnie sie nie domyka.Z otwieraniem przez silownik nie ma problemu wiec dmuchanie w niebieski wezyk cos da?Jezeli tak to dmuchac tam z kompresora i jakim cisnieniem potraktowac?
Moze jeszcze byc tak ze gdzies podcisnienie mi spierd... i dlatego nie daje rady domknac WG.
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 17:24 przez Roggi, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt maja 12, 2009 17:53

Uklad WG jest cisnieniowy, nie podcisnieniowy.
Najpierw wyczysc/przedmuchaj swoj n75 z oleju, pozniej wez sie za przewody cisnieniowe, dmuchaj/wyczysc z oleju. Jak to juz masz zrobione to rob logi. Jesli dalej jest to samo to zrob jak mowilem, czyli calkowicie zdejmij wezyk niebieski zeby sprawdzic czy turbina pompuje. Jesli pompuje i masz przeladowanie to faktycznie wastegate jest zepsuty.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości