Strona 1 z 3

Wzrost temperatury przy 170km/h

: sob maja 09, 2009 21:13
autor: wojtek0231
Witam panowie. Dziś jadąc przez kilka kilometrów 170km/h podskoczyła mi temperatura chłodzenia (wskaźnik sporo przechylił się w prawo) gdy zwolniłem do 130km wskazówka wróciła prawie na środek czyli przy mniejszej prędkości jest o.k. Co może być przyczyną, termostat, pompa olejowa (złe smarowanie)?
Z góry dzięki za podpowiedź.

: sob maja 09, 2009 21:28
autor: JABcok20
hm ja myśle ze 170 km/h to musi sie zagrzac...
a 130 to wcale nie jest mniejsza predkość:)
wymien temostat i zalej plyn chlodniczy nie wode!!!

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 21:29 ]
termostat tylko wahler'a

: sob maja 09, 2009 21:38
autor: To_mas
JABcok20 pisze:wymien temostat i zalej plyn chlodniczy nie wode!!!
dokladnie :))
jak bardzo sie wskazówka wychyliła ??

: sob maja 09, 2009 21:41
autor: JABcok20
ja teraz po remoncie jak pare razy przegrzałem silnik mam zamiar założyć wskaźnik vdo i oryginalny czujnik vdo(nowy)
do tego wskażnik temp oleju

: sob maja 09, 2009 22:41
autor: wojtek0231
To_mas pisze:JABcok20 napisał/a:
wymien temostat i zalej plyn chlodniczy nie wode!!!
dokladnie )
jak bardzo sie wskazówka wychyliła ??
Zalany jest płynen a wskazówka wychyliła się gdzieś na 3/4 wskaźnika temp.

: ndz maja 10, 2009 09:49
autor: bongo
Michaś_1977 pisze:Bo co?Bo jechał 170km/h? :goof:
A niby dlaczego nie?
Dokładnie tak? :bajer:
Kilka kilometrów można,na dłuższą metę to zarzynanie silnika...

: ndz maja 10, 2009 10:03
autor: m.s
wojtek0231, przy takich prędkosciach to normalne jak to za duzo to wywal termostat lub go przerób i bedzie lepiej

: ndz maja 10, 2009 10:14
autor: bradley
vagin5, Michaś_1977, prawda lezy po srodku :D
Chodzi o to, zeby wyhamowac wirnik (zeby nie krecil sie bez smarowania bo po wylaczeniu silnika jest pierdut i olej znika :) )
I chodzi tez o to, zeby olej nie byl zbyt goracy bo jesli jest bardzo nagrzany to wtedy zapieka sie wokol walka

Wydaje mi sie, ze golf2 posiada mala chlodnice, a poza tym w samochodach gdzie uklad chlodniczy jest malowydajny stosuje sie termostaty nie 87 ale nizsze jak 80 ;)

: ndz maja 10, 2009 10:18
autor: Cinek
bradley pisze:Wydaje mi sie, ze golf2 posiada mala chlodnice
jeżeli to JR czy SB co chłodnica jest duża. natomiast takie grzanie w takich warunkach to normalka. włóż intercooler i kilka stopni bedzie mniej. pozatym do takiej jazdy olej musi być odpowiedni, bo zwykły sie robi jak woda. ale najlepiej nie przesadzać z prędkościami

: ndz maja 10, 2009 12:16
autor: artgtitdi
Siema
doradzał bym wymiane pompy wody

[ Dodano: 10 Maj 2009 12:19 ]
poza tym jeden z kolegów przesadza z tym zażynaniem wozu

: ndz maja 10, 2009 12:24
autor: To_mas
artgtitdi pisze:poza tym jeden z kolegów przesadza z tym zażynaniem wozu
tez tak myślę :) przecież on nawet w czerwone pole nie wszedł przy tej prędkości :)

: ndz maja 10, 2009 12:55
autor: Michał_1977
To_mas pisze:artgtitdi napisał/a:
poza tym jeden z kolegów przesadza z tym zażynaniem wozu
tez tak myślę :) przecież on nawet w czerwone pole nie wszedł przy tej prędkości :)
No właśnie :bigok:
Skoro inżynierowie dopuścili taki silnik do masowej produkcji,to znaczy,że jakieś testy musiał przejść.Poza tym czerwone pole jest po to,żeby każdy driver wiedział kiedy w silniku robi się "gorąco".

: ndz maja 10, 2009 13:55
autor: Cinek
Michaś_1977 pisze:Poza tym czerwone pole jest po to,żeby każdy driver wiedział kiedy w silniku robi się "gorąco".
to ja ci polecam polatać po autostradzie z wskazówką zaraz przed czerwonym polem, bo przecież wtedy jeszcze w silniku nie jest gorąco :bigok:

: ndz maja 10, 2009 13:56
autor: m.s
Cinek pisze:to ja ci polecam polatać po autostradzie z wskazówką zaraz przed czerwonym polem, bo przecież wtedy jeszcze w silniku nie jest gorąco
ta i odrazu telefon do przyjaciela bo silnik sie skończy