Strona 1 z 3
Wzrost temperatury przy 170km/h
: sob maja 09, 2009 21:13
autor: wojtek0231
Witam panowie. Dziś jadąc przez kilka kilometrów 170km/h podskoczyła mi temperatura chłodzenia (wskaźnik sporo przechylił się w prawo) gdy zwolniłem do 130km wskazówka wróciła prawie na środek czyli przy mniejszej prędkości jest o.k. Co może być przyczyną, termostat, pompa olejowa (złe smarowanie)?
Z góry dzięki za podpowiedź.
: sob maja 09, 2009 21:28
autor: JABcok20
hm ja myśle ze 170 km/h to musi sie zagrzac...
a 130 to wcale nie jest mniejsza predkość:)
wymien temostat i zalej plyn chlodniczy nie wode!!!
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 21:29 ]
termostat tylko wahler'a
: sob maja 09, 2009 21:38
autor: To_mas
JABcok20 pisze:wymien temostat i zalej plyn chlodniczy nie wode!!!
dokladnie

)
jak bardzo sie wskazówka wychyliła ??
: sob maja 09, 2009 21:41
autor: JABcok20
ja teraz po remoncie jak pare razy przegrzałem silnik mam zamiar założyć wskaźnik vdo i oryginalny czujnik vdo(nowy)
do tego wskażnik temp oleju
: sob maja 09, 2009 22:41
autor: wojtek0231
To_mas pisze:JABcok20 napisał/a:
wymien temostat i zalej plyn chlodniczy nie wode!!!
dokladnie )
jak bardzo sie wskazówka wychyliła ??
Zalany jest płynen a wskazówka wychyliła się gdzieś na 3/4 wskaźnika temp.
: ndz maja 10, 2009 09:49
autor: bongo
Michaś_1977 pisze:Bo co?Bo jechał 170km/h?

A niby dlaczego nie?
Dokładnie tak?
Kilka kilometrów można,na dłuższą metę to zarzynanie silnika...
: ndz maja 10, 2009 10:03
autor: m.s
wojtek0231, przy takich prędkosciach to normalne jak to za duzo to wywal termostat lub go przerób i bedzie lepiej
: ndz maja 10, 2009 10:14
autor: bradley
vagin5,
Michaś_1977, prawda lezy po srodku

Chodzi o to, zeby wyhamowac wirnik (zeby nie krecil sie bez smarowania bo po wylaczeniu silnika jest pierdut i olej znika

)
I chodzi tez o to, zeby olej nie byl zbyt goracy bo jesli jest bardzo nagrzany to wtedy zapieka sie wokol walka
Wydaje mi sie, ze golf2 posiada mala chlodnice, a poza tym w samochodach gdzie uklad chlodniczy jest malowydajny stosuje sie termostaty nie 87 ale nizsze jak 80

: ndz maja 10, 2009 10:18
autor: Cinek
bradley pisze:Wydaje mi sie, ze golf2 posiada mala chlodnice
jeżeli to JR czy SB co chłodnica jest duża. natomiast takie grzanie w takich warunkach to normalka. włóż intercooler i kilka stopni bedzie mniej. pozatym do takiej jazdy olej musi być odpowiedni, bo zwykły sie robi jak woda. ale najlepiej nie przesadzać z prędkościami
: ndz maja 10, 2009 12:16
autor: artgtitdi
Siema
doradzał bym wymiane pompy wody
[ Dodano: 10 Maj 2009 12:19 ]
poza tym jeden z kolegów przesadza z tym zażynaniem wozu
: ndz maja 10, 2009 12:24
autor: To_mas
artgtitdi pisze:poza tym jeden z kolegów przesadza z tym zażynaniem wozu
tez tak myślę

przecież on nawet w czerwone pole nie wszedł przy tej prędkości

: ndz maja 10, 2009 12:55
autor: Michał_1977
To_mas pisze:artgtitdi napisał/a:
poza tym jeden z kolegów przesadza z tym zażynaniem wozu
tez tak myślę

przecież on nawet w czerwone pole nie wszedł przy tej prędkości

No właśnie
Skoro inżynierowie dopuścili taki silnik do masowej produkcji,to znaczy,że jakieś testy musiał przejść.Poza tym czerwone pole jest po to,żeby każdy driver wiedział kiedy w silniku robi się "gorąco".
: ndz maja 10, 2009 13:55
autor: Cinek
Michaś_1977 pisze:Poza tym czerwone pole jest po to,żeby każdy driver wiedział kiedy w silniku robi się "gorąco".
to ja ci polecam polatać po autostradzie z wskazówką zaraz przed czerwonym polem, bo przecież wtedy jeszcze w silniku nie jest gorąco

: ndz maja 10, 2009 13:56
autor: m.s
Cinek pisze:to ja ci polecam polatać po autostradzie z wskazówką zaraz przed czerwonym polem, bo przecież wtedy jeszcze w silniku nie jest gorąco
ta i odrazu telefon do przyjaciela bo silnik sie skończy