Pęknięta lopatka turbiny.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Pęknięta lopatka turbiny.

Post autor: ksmundek » pn maja 25, 2009 14:47

Witam. Ma bardzo ważne pytanie. Zabrałem się za czyszczenie turbawki i miałem problem z rozłożeniem części gorącej. Sporo tłukłem młotkiem, żeby ją rozpołowić. Pryskałem także WD40, ale nic to nie dało. No i aż w końcu przyszła kolej na palnik. Poszedłem do znajomego, który mi ją podgrzał i ładnie wypalił. Próbowałem ją odciągnąc ręką i nic. No i zacząlem stukać młotkiem, no i niespodziewanie Po zaledwie dwóch puknięciach(ku mojemu zaskoczeniu, gdyż byłem przygotowany na dalsza mordownię z rozpoławianiem) wyskoczyła, ale tak niefortunnie, że upadła łopatkami o jakąś krawędź i niestety jedna łopatka się wykrzywiła i pekła. Teraz się zastanawiam co z tym zrobić?? Starałem się ja naprostować, ale nie poszło za bardzo, gdyż bałem się, że złamę całą łopatkę. Po dokładnym wyczyszczeniu kierownic i całej gorącej części złożyłem turbawkę do kupy, chcąc sprawdzić jak bedzie się obracać. No i przy dokładnym wsłuchaniu słychać delikatne tarcie. Panowie, co mam z tym zrobić?? Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Dodałem dwie fotki łopatek Obrazek Obrazek



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn maja 25, 2009 15:18

ksmundek pisze:Panowie, co mam z tym zrobić??
trochę kupa bo spadając mogł sie też skrzywić wirnik... i temu trze bądź jeśli sie nie skrzywił to ubita łopatka moze powodować lekkie bicie i szybko sie turbina wysypie :///

ja bym to zawiózł do speców co sie zajmują regeneracją niech to ocenią czy wirnik ok a jeśli ok to niech wymienią te łopatki (o ile jest taka możliwość bo nie wiem)



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » pn maja 25, 2009 15:26

ja bym zrobił tak jak mówi To_mas,
Spotkałem się kiedyś z podobnym przypadkiem. Turbina została założona i po 5 minutach odleciała do krainy wiecznych łowów ,
Lepiej starać się ją naprawić dopóki jeszcze jest co naprawiać, na teraz masz zepsuty wirnik , który idzie chyba kupić w jakiś zestawach regeneracyjnych , jak ją założysz to być może będziesz zmuszony kupić całą nową
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 15:27 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn maja 25, 2009 15:30

To_mas pisze:wymienią te łopatki (o ile jest taka możliwość bo nie wiem)
Wymienią łopatki?????? Dawno nie czytałem lepszego dowcipu:) Pewnie przykleją 'kropelką' hehehe

Jeżeli łopatka jest peknieta, to nie wytrzyma obrotów. Jedyne co można zrobić to wymiana całego wirnika, więc - w zasadzie - turbiny.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 25, 2009 15:33

dziechu, nie zaczynaj znowu :) z kolegą To_mas, dyskusji o turbinach...

niech kolega jedzie z tym do serwisu to wymienią co trzeba...



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pn maja 25, 2009 15:42

Ok, juz nie odezwę sie do tego 'specjalisty', przepraszam ;)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn maja 25, 2009 16:22

dziechu pisze:To_mas napisał/a:
wymienią te łopatki (o ile jest taka możliwość bo nie wiem)


Wymienią łopatki?????? Dawno nie czytałem lepszego dowcipu:) Pewnie przykleją 'kropelką' hehehe
..... czytaj uważnie nie zaczynaj głupiej gadki "o ile jest taka możliwość bo nie wiem" wyrźnie napisałem ze nie wiem czy jest możliwość wymiany tego elementu z łopatkami a ty sie czepiasz..... POWINIEN polecieć WARN
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 16:23 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn maja 25, 2009 16:28

do wymiany masz ten caly wirnik, bo z tego nic nie bedzie. Uderz do jakis kumatych regeneratorow i jesli turbina byla sprawna nie puszczala oleju to sie skonczy na wymianie wirnika i wywazeniu i po klopocie, ale i PLN'ów troche tez uleci.



ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » pn maja 25, 2009 17:09

A czy bedzie pasował wirnik od starej turbiny, bo mam taką samą drugą tylko z obszczerbionymi łopatkami cześci zimnej, a część gorąca jest cała. Da radę to przełożyć? Oczywiście zawiózł bym to już do speców, bo trzeba by było to wyważyć. A jeżeli nie, to jaki byłby oscylacyjny koszt takiej wymiany??
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 17:42 przez ksmundek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pn maja 25, 2009 18:20

tak kolego jeśli to ten sam model to tak

ale nawet gdy to przełożysz to i tak turbo się rozpadnie


bo musi być wyważone < pracowałem w zakładzie produkującym wyważarki >

są one wywarzane strumieniem oleju pod wysokim ciśnieniem z zajebistymi obrotami

wiec samemu nie polecam tego dalej rozbierać tylko zawieść obie turbiny do serwisu i niech oni to sklecą


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

arwam

Post autor: arwam » pn maja 25, 2009 19:33

ksmundek, proponuję zawieść do speców od regeneracji i wymienić wirnik na nowy



ksmundek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 16, 2009 11:21
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: ksmundek » pn maja 25, 2009 21:02

A czy przy takiej renowacji wymieniaja sam wirnik czy tez wszystkie "akcesoria", które się w niej znajdują? Czy ktoś się oriętuję jaki jest koszt takiej wymiany? Dzięki za wszystkie podpowiedzi, bo szczerze mowiąc to chciałem ja montować z myślą, że bedzie jakoś śmigać, gdyż przeglądałem wszystkie fora i znalazłem "kolege" od pasata, ktorego dmuchawka wyglądał jeszcze gorzej, ale montował ją i chyba jakoś jeździl. Jeszcze raz dzięki za uratowanie turbawki.

Dodałem zdjęcie wirnika jego łopatek. Obrazek



Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » pn maja 25, 2009 21:48

Jak turbo nie bralo oleju ani nic takiego to niech wymienia tylko wirnik i tyle. Jak im powiesz ze tylko o to Ci chodzi to raczej nie beda kombinowac dodatkowo. No ale to wszystko w teori hehe :P


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

arwam

Post autor: arwam » wt maja 26, 2009 09:25

ksmundek pisze:A czy przy takiej renowacji wymieniaja sam wirnik czy tez wszystkie "akcesoria", które się w niej znajdują?
do tego dojdą jeszcze uszczelnienia na wałku wirnika, jeśli masz wrinik bez luzów to powiino się skończyć na tym



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości