Strona 1 z 1
Wymiana turbo w AFN - Jak ?
: czw maja 28, 2009 10:09
autor: Passat944
Witam
Na dniach szykuje mi się wymiana na większe turbo w moim AFN. Nigdy tego nie robiłem więc może koledzy udzielicie kilka wskazówek jak się do tego zabrać. Trzeba będzie rozkręcać również kolektor wydechowy czy wystarczy rozłączyć turbo za kolektorem ? Proszę o kilka wskazówek dotyczących ww. wymiany, na co zwrócić uwagę żeby nie utrudniać sobie roboty.
Z góry dzięki
Auto to Passat B4 AFN - to samo co MK3 pod maską.
: czw maja 28, 2009 10:42
autor: cowboy
wystarczy odkręcić turbo od kolektora
Auto to Passat B4 AFN - to samo co MK3 pod maską.
ale silnik wzdłuć i dostęp do turbo masz kolego 10 razy lepszy niz w golfie
IMO w pasacie to 2 godzinki roboty
kup sobie nowe nakrętki do mocowania turbo do kolektora i downpipe - to jakies grosze kosztuje a potrafią się zmasakrować przy odkręcaniu
: czw maja 28, 2009 10:45
autor: Passat944
cowboy, To jest B4 przejściówka i silnik mam poprzecznie dlatego celowo napisałem, że to samo co w MK3

Te nakrętki o których wspomniałeś to chyba M8 są nie ? Jakieś nowe uszczelki nie będą potrzebne ?
A jeszcze najważniejsze czy do nowego turbo wystarczy wstrzyknąć trochę oleju tam gdzie jest rurka od oleju ? Czy jeszcze jakieś specjalne zabiegi się stosuje?
No i jak wygląda sprawa docierania turbiny - jest fabrycznie nowa.
: czw maja 28, 2009 11:19
autor: cowboy
Passat944 pisze:To jest B4 przejściówka i silnik mam poprzecznie
a rzeczywiście w B4 tez występował AFN
najlepiej mieć kanał bo od dołu odkreca się podporę turbo i spływ oleju
Passat944 pisze:Te nakrętki o których wspomniałeś to chyba M8 są nie ?
tak M8
Passat944 pisze:Jakieś nowe uszczelki nie będą potrzebne ?
pomiędzy kolektorem a turbo nie ma uszczelki, możesz kupić nową pomiędzy turbo a downpipe
Passat944 pisze:A jeszcze najważniejsze czy do nowego turbo wystarczy wstrzyknąć trochę oleju tam gdzie jest rurka od oleju
ja tak robiłem że kilka strzykawek tam wciskałem
Passat944 pisze:jak wygląda sprawa docierania turbiny - jest fabrycznie nowa
nie ma czegoś takiego jak docieranie turbiny ale pierwsze kilkaset km możesz nie butowac

: czw maja 28, 2009 11:32
autor: Ceglarz
Passat944, Dla wygody i komfortu całej operacji, polecam zdjąć kolektor ssący. Zaopatrz się w dobre klucze. Na wydechu 13, do kolektora ssącego imbus 6. Przy okazji przeczyść, kolektor ssący. Załóż nowe uszczelki pod kolektor wydechowy, ssący, pod flansze oraz pod spływ oleju. Jedni napełniają olejem, inni kręcą rozrusznikiem tak aby nie odpalił, wówczas turbo zostanie napełnione olejem.
Tu masz link:
http://www.motoarena.pl/index.php?subac ... m=&ucat=2&
: czw maja 28, 2009 11:50
autor: Passat944
Dzięki Panowie za cenne rady.
Ceglarz pisze:pod spływ oleju.
Możesz napisać jak to wygląda ? Bo nigdzie nie mogę znaleźć...
: czw maja 28, 2009 12:44
autor: Ceglarz
Passat944, Kosztuje grosze, jest wykonana z papieru, nr etkowy 028 145 757