Strona 1 z 1
1.6 td vnt 20 pompa 10mm jak zrobić fale??
: wt cze 02, 2009 19:41
autor: JABcok20
witam. ze szrotu przywiozlem sobie uszkodzona pompe. tlokorozdzielacz byl ok.
przełożylem wraz z dupą.
ale co z falą?
pompa nie wiem od czego bo silnik byl zlom w strasznym stanie.
na razie założyłem faleod tej pompy znalezionej ale ona była chyba od zwykłego diesla.
czy lepiej zalożyć fale od oryginalnej pompy 1.6td?
cieknie mi z oringu przy tlomorozdzielaczu. czy można kupić w sklepie sam oring ( bo po co kupować komplet z allegro)
: wt cze 02, 2009 20:39
autor: vision
JABcok20 pisze:
cieknie mi z oringu przy tlomorozdzielaczu. czy można kupić w sklepie sam oring ( bo po co kupować komplet z allegro)
sprzedawane w zestawach lub sam u pompiarza
JABcok20 pisze:pompa nie wiem od czego bo silnik byl zlom w strasznym stanie.
podaj nr pompy
JABcok20 pisze:czy lepiej zalożyć fale od oryginalnej pompy 1.6td?
ja zostawił bym TD , fala ma wpływ na prace silnika i
JABcok20 pisze:na razie założyłem faleod tej pompy znalezionej ale ona była chyba od zwykłego diesla.
zobacz jak chodzi
: wt cze 02, 2009 21:21
autor: arwam
vision pisze:ja zostawił bym TD , fala ma wpływ na prace silnika i
daj foto obydwóch ale najprawdopodbniej nie założysz do tego tłokorazdzielacza fali swojej bo nie będzie pasować choć nie na pewno.
: wt cze 02, 2009 23:29
autor: JABcok20
najbardziej ciekawi mnie jedna kwestia... fala od tdi czym sie różni?
sprężyna jest bardziej gietka? jaka ma długość w porównaniu do td?
ile jest podkładek?
[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:35 ]
nr pompy
0 460 404 040
VE R 192
015 645
[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:41 ]
arwam,
tu ciekawostka.
pamietasz moja chłdonice z korkiem hm.
gośc w tym temacie ma pompe 12mm i chłodnice tak jak ja:)
http://www.fastdubs.org/forums/showthre ... 649&page=2
a ten intercooler zamierzam wyprodukoać sobie( na ebayu usa 150 dolców)
[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:42 ]
poza tym gościu ma dolot od corrado. hm
fajnie wygląda ale czy coś daje?
: śr cze 03, 2009 08:10
autor: arwam
JABcok20 pisze:tu ciekawostka.
pamietasz moja chłdonice z korkiem hm.
gośc w tym temacie ma pompe 12mm i chłodnice tak jak ja:)
będzie zdawać egzamin dopóki będziesz spokojnie jechał ale jak zaczniesz pałować to silnik będzie się mocno grzał;
pamiętaj o tym że 1,6 drzeje sie znacznie mocniej niż 1,9
gdybyś miał AAZ to spokojnie by można było taką zakładać i nic by się nie działo choć już i u mnie też potrafi temp podskoczyć jak się depnie na piątce od 100-170km/h
w 1,6 nie szło bardzo temp opanować i dlatego 1,6 nie nadaje sie do pałowania na trasie chybą ze tworzysz takie auto tylko dla satysfakcji że kogoś zostawiasz pod światłami ale na codzień jeździsz spokojnie bo inaczej błyskawicznie wykończysz głowicę.
ja na codzień nie jeżdżę spokojnie a wręcz wolno ( około 80-120km/h) więc dla mnie 1,6 jest idealny
[ Dodano: 03 Cze 2009 08:15 ]
JABcok20 pisze:poza tym gościu ma dolot od corrado. hm
fajnie wygląda ale czy coś daje?
daje lepsze napełnienie cylindra zwłaszcza kiedy jeszce nie ma pełnego ciśnienia doładowania
: śr cze 03, 2009 15:53
autor: vision
JABcok20, pompa z np fiat 2.5TD a wtryski tam , od ciśnienia początkowego [bar]: 155 , do ciśnienia początkowego [bar]: 163
: śr cze 03, 2009 16:24
autor: andrew.zbyrko
budowa pompy do mocnego MTDI, czyli głowiczki 10, 11 mm, itp.
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=6427.0
: śr cze 03, 2009 18:32
autor: JABcok20
zmienilem sam tloczek i dupe pompy ale po pdołączeniu nie pompuje mi ciśnienia:( leje tylko lekko z wtrysków( końcówki gdzie przykręca sie przewody mam od 1.6 razem ze sprężynami ( czyli przełożona gola pupa i sam tłoczek 10mm z tymi pierścieniami na nim.)
to co znajduje sie za tłoczkiem też mam przelożyć? czyli en krzyz z wycieciami i cała reszte?
[ Dodano: Sro Cze 03, 2009 23:06 ]
pompe sprawdziłem na "stole"
tzn. podlączyłem najpierw jedna pompe z przewodami w ropie, za pomocą wiertarki i było dobrze. następnie podlączylem tak samo pompe zmodzona i równiez dawała takie same strugi ropy.
czyli problem może leżeć w ustwieniu kata wtrysku albo może mam w środku odwrotnie zalożona tą cześć co znajduje sie za tłokorozdzielaczem. musze sprawdzić na który cylinder podaje pompa w pkt. 0.
silnikiem chetłałem z 1,5 godziny i oprócz dymu z kolektora nic nie wywalczyłem
[ Dodano: Sro Cze 03, 2009 23:17 ]
http://img337.imageshack.us/img337/7576/56508515ul3.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/8121/90518797da4.jpg
http://img124.imageshack.us/img124/2237/59725642ua5.jpg
przełożyłem te części ale odpowiedniki 10mm i czy o wystarczy?
reszta "wyglądała" na takie same.
: czw cze 04, 2009 22:01
autor: arwam
kołek w fali na który nakładasz nacięcie na tłoczku musi być zwrócony w tą samą stronę co nacięcie na klin pod koło pasowe jak coś to dzwoń do mnie to Ci wyjaśnię co i jak bo mi to wygląda albo na źle ustawiony kąt wtrysku lub przełorzoną falę o 180stopni
spróbuj jeszcze przy składaniu rozrządu przekręcić koło pasowe pompy wtryskowej o 180 stopni względem tego co powinno być i jeśli zagada to masz odpowiedź jeśli nie to może być zawieszony wtryskiwacz co często się zdarza po otwarciu układu wysokiego ciśnienia
[ Dodano: 04 Cze 2009 22:03 ]
vision pisze:JABcok20, pompa z np fiat 2.5TD a wtryski tam , od ciśnienia początkowego [bar]: 155 , do ciśnienia początkowego [bar]: 163
zróbcie wszystkie na równo i nastawcie na ciśnienie 155barów bo podciągając ciśnienie otwarcia w TD nic nie zyskujecie.
inaczej jest w TDI bop tam podniesienie ciśnienia otwarcia wtryskiwacza daje spore korzyści
: czw cze 04, 2009 22:06
autor: JABcok20
sprawdzałem i na pukcie blokady klina wtryskuje bodajże na trysk C czyli chyba na trzeci tak jak w tdi jest podpięty czujnik piezoelektryczny na 3 wtrysk. czy się mylę?
a jak ustawić kąt wtrysku???
: czw cze 04, 2009 22:51
autor: arwam
a jak ustawić kąt wtrysku???
na zegar.
spróbuj jeszcze przekręcić koło pasowe pompy o 180* a całą resztę ustaw tak jak być powinna
[ Dodano: 04 Cze 2009 22:52 ]
nie jestem pewien ale chyba wtedy pompa powinna na pierwszy cylinder podawać paliwo
: ndz cze 07, 2009 17:48
autor: JABcok20
odpalilem diabła.
problemem była kwestia ustwienia dawki paliwa i obrotów.
ale równiez stosując sie do pomocy kolegi Arwama sprawdziłem tłoczenie paliwa na pierwszy cylinder i bylo ustawione na bodajże drugi.
chodzi cichutko jak tdi

)))))))DDDDDDDDDDDDDDDDDD
[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 17:55 ]
arwam pisze:nie jestem pewien ale chyba wtedy pompa powinna na pierwszy cylinder podawać paliwo
dokładnie. w momencie gdy tlok znajduje sie w najwyzszym punkcie, powietrze jest spręzone w wyniku czego wzrasta gwałtownie jego temperatura, do cylindra zostaje wstrzykniee paliwo no i następuje zapłon.
a co do kąta wtrysku.
znając już zasade działania tego ukladu musze znaleźć sprężynę która pozwoli całemu tłokorozdzielaczowi bardziej się obrócić( no i prawdopodobnie ciut szybciej)