Problem z intercoolerem?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Problem z intercoolerem?

Post autor: GoF » wt cze 09, 2009 19:06

Witam

Pisałem o tym w innym temacie ale gdzieś wsiąkł (nie wiem za co, zły dział?).
Jaka jest przeciętna temp w dolocie w 1,9 TDI ASZ (130KM) przy mocnym deptaniu? Dziś zagotowałem dolot, przy temp zewnętrznej 31 stopni zobaczyłem na vagu temp 102 stopnie :grrr:
Jaka jest granica przyzwoitości jeśli chodzi o temperaturę? IC niedawno czyściłem z zewnątrz i jest drożny, chyba ze w środku jest zasyfiony olejem (na pewno jest ale aż tak?)
Poniżej logi z 7 i 11 grupy. Na końcu przy 4tys obr jechałem na 5 biegu :helm:

Obrazek



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » śr cze 10, 2009 14:30

100 stopni to jest już prawdziwy hardkor ... klarownej granicy nie ma jak jest ok a jak nie ale np 70 st to jest już bardzo dużo ...


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » śr cze 10, 2009 16:10

No jestem hardcorem :helm:
Co może być przyczyną tak wysokiej temp? Turbina ładuje ładnie ciśnienie prawie 1,4 bara i nie przeładowuje. IC w ogóle by nie schładzał powietrza? To nie było na 1 biegu tylko na 5 przy prawie 180km/h więc trochę tam wiało. Musiał by chyba być cały smołą zabity. Może mi się uda go zdjąć i zobaczę co tam siedzi. Czym się go czyści?
Jak to nie IC to co jeszcze może powodować takie coś bo autko się strasznie zmula jak go dogrzeje a jak jest chłodno to śmiga wyraźnie lepiej. Po mocniejszej jeździe to IC prawie parzy :grrr:



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » śr cze 10, 2009 17:57

GoF pisze:No jestem hardcorem :helm:
Co może być przyczyną tak wysokiej temp? Turbina ładuje ładnie ciśnienie prawie 1,4 bara i nie przeładowuje. IC w ogóle by nie schładzał powietrza? To nie było na 1 biegu tylko na 5 przy prawie 180km/h więc trochę tam wiało. Musiał by chyba być cały smołą zabity. Może mi się uda go zdjąć i zobaczę co tam siedzi. Czym się go czyści?
Jak to nie IC to co jeszcze może powodować takie coś bo autko się strasznie zmula jak go dogrzeje a jak jest chłodno to śmiga wyraźnie lepiej. Po mocniejszej jeździe to IC prawie parzy :grrr:
Kolego to jest norma... Konstruktorzy VW wsadzili taką małą 'pipudówkę' nazywając ją intecoolerem.
Przy doładowaniu 1,4 bara i temp otoczenia 31 st. to chyba normalne, że na takim malutkim IC będzie gorrrrąco. Temperatura w dolocie rośnie tylko przy "butowaniu" tak więc na niskich biegach 1, 2, 3 ..nie osiągniesz takich dużych temp. Problem zaczyna się właśnie na 5 biegu gdzie obciążenie jest największe oraz czas przyspieszania jest najdłuższy razem z tym rośnie temp w dolocie. Niestety jedyną alternatywą jest montaż FMIC lub założenie natrysku na IC. Ja u siebie wyjąłem kratkę z przed IC temp jest niższa o ~ 5 st (niewiele ale zawsze cos)
IC możesz wyczyścić środkami chemicznymi (np do mycia felg) oraz karcherem lub zdemontować i wymyć benzynką.
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 17:59 przez stania-PL, łącznie zmieniany 1 raz.


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » śr cze 10, 2009 22:02

Kurde tyle ze później przy spokojnej jeździe bez obciążenia nie udało się zejść poniżej 60 stopni a każde mocniejsze przyspieszenie momentalnie zwiększało temp do 70-80 stopni. Zobaczę może co w środku IC siedzi. Jak takie temperatury ma każdy ASZ to pogratulować tylko pomysłu przy projektowaniu, przecież tam jest seria 130KM a nie wirus na 200KM żeby tak się gotowało. Fabrycznie tam powinien być FMIC.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr cze 10, 2009 23:14

Kolego,skoro podkręciłeś ciśnienie do 1,4 bara,to nie dziw się,że seryjny ICek nie wyrabia na zakrętach :chytry: .To nie lodówka :grin: .
Im wyższe ciśnienie,tym większa temperatura w dolocie.Tak było,jest i będzie.
Jak chcesz nad tym zapanować,to montuj FMIC :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » czw cze 11, 2009 10:09

Michaś_1977 pisze:Kolego,skoro podkręciłeś ciśnienie do 1,4 bara,to nie dziw się,że seryjny ICek nie wyrabia na zakrętach :chytry: .To nie lodówka :grin: .
Nic nie podkręcałem. To jest ASZ, on tyle pompuje w serii. Jak mi kiedyś przeładowywał to do ponad 2 bar dochodziło.



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » czw cze 11, 2009 20:17

GoF pisze:Nic nie podkręcałem. To jest ASZ, on tyle pompuje w serii. Jak mi kiedyś przeładowywał to do ponad 2 bar dochodziło.
Oj Kolego albo się mylę (jak coś to poprawcie) ale seria ASZ śmiga na doładowaniu 1.35 bara ?
GoF pisze:Jak mi kiedyś przeładowywał to do ponad 2 bar dochodziło.
a jak to kolego zmierzyłeś ? Chyba w ARL-u montowano już czujniki pow. 1,5 bara (ale znów mogę bredzić)

Kolego zmierz temp w chłodniejszy dzień (np temp otoczenia z 15-20 st) jeśli nadal będzie wskakiwał na 80 - 90 stopni to wyciągaj IC i go wypłucz BARDZO solidnie, może się okazać, że będzie tam z litr oleju ...


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » czw cze 11, 2009 22:19

stania-PL pisze:Oj Kolego albo się mylę (jak coś to poprawcie) ale seria ASZ śmiga na doładowaniu 1.35 bara ?
Ja się mogę mylić bo to nie moja działka i turbo dieslem jeżdżę w sumie od nie tak dawna. Odczytałem to w VAG grupa 11, pozycja Actual Intake pressure gdzie VAG podaje ze prawidłowe ciśnienie ma się mieścić w zakresie od 2100 do 2600, czujnik podaje 2350 z czego odjąć ciśnienie atmosferyczne ok 980 to wychodzi niecałe 1400. Jeśli gadam głupoty to mnie poprawcie. W pierwszym poście jest zapis loga z grupy 7 i 11 gdzie wszystko jest podaje na tacy ile pompuje suszarka pod pełnym obciążeniem.

Czy ktoś kto ma ASZ lub ARL mógł by napisać jaką ma temp za IC przy butowaniu? Może ktoś ma lub będzie robił logi to zerknął by na tą wartość.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw cze 11, 2009 23:51

GoF pisze:Nic nie podkręcałem. To jest ASZ, on tyle pompuje w serii. Jak mi kiedyś przeładowywał to do ponad 2 bar dochodziło.
W sumie to nie jest istotne,czy to było podkręcane,czy seria,ale to,że im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura.
Do tego jeszcze dochodzi wielkość turbiny.Mała daję wyższą temperaturę,większa niższą.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » pt cze 12, 2009 12:29

Ok zdaje sobie z tego sprawę ze temp za IC zależy od ciśneinia samej turbiny, temp otoczenia, zasyfienia IC itp itd ale jedyne co mnie zastanawia to czy taka temp w tym konkretnym silniku to norma czy może już świadczy o problemie z turbo/IC i trzeba się tym pilnie zająć. Ciekawe jak bym zrobił wirusa na 170KM to jaka by tam była temp.

Dobrze jak by ktoś kto ma o tym pojęcie napisał ze nie ma się czym martwić bo ma też takie same temp albo że u siebie ma np 60stopni a moje 100 to jest tragedia i trzeba szybko sciągać IC. Naprawdę nikt nigdy nie sprawdzał w VAGu temperatury w dolocie?



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » pt cze 12, 2009 14:03

GoF pisze:Ciekawe jak bym zrobił wirusa na 170KM to jaka by tam była temp.
Do takich setupów potrzebny jest FMIC (lub bardzo mocno zalecany)
Kolego ja mam AHF (110 KM) z turbo od ASZ (136 KM) i przy temp otoczenia 22 stopnie przy 180 km/h miałem 62 st.


<wymoderowano>

krzysiogreg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 23:27
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: krzysiogreg » pt cze 12, 2009 19:39

stania-PL pisze:
GoF pisze:Ciekawe jak bym zrobił wirusa na 170KM to jaka by tam była temp.
Do takich setupów potrzebny jest FMIC (lub bardzo mocno zalecany)
Kolego ja mam AHF (110 KM) z turbo od ASZ (136 KM) i przy temp otoczenia 22 stopnie przy 180 km/h miałem 62 st.
czytałem gdzieś na forum jak ktoś opisywał że zamontował kratkę w nadkolu, dzięki temu zapewniony jest przepływ powietrza, bo w rozwiązaniu seryjnym to gorące powietrze które przechodzi przez IC kotłuje się pod błotnikiem... Rezultatem było obniżenie temperatury o kilkanaście stopni.

Hmm, co ciekawe inne auta są wyposażone w taką kratę seryjnie (np Leon FR albo Cupra), szkoda że VW tego nie wprowadził...


Volkswagen - das auto

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pt cze 12, 2009 22:59

u mnie na 5 biegu podczas dlugiego przyspieszania temp. zmierzona w dolocie wynosi 95 st. :chytry: po odjeciu nogi z pedału przyspieszenia szybko spada...

krzysiogreg ja wstawialem kratke w nadkole i nie zgodze sie z tym ze obnizy to temp. o kilkanaście stopni... ja mierzylem u siebie vagiem z kratka i bez - nie bylo zadnej rożnicy... dopiero jak sciągnolem nadkole wtedy temp. spadla o 5 stopni... nie ma co sie oszukiwac jak masz modzone auto to potrzebny FMIC :grin:
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 23:03 przez Adrian1980, łącznie zmieniany 1 raz.


Czarny turboklekocik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości