Strona 1 z 2

Diesel LPG

: pt cze 12, 2009 18:16
autor: grzegorzp
na wstępie

PROSZĘ O POWSTRZYMANIE SIĘ OD GDYBANIA I NIC NIE WNOSZĄCYCH KOMENTARZY W
STYLU "LPG TO ZŁO" ALBO "NIGDY BYM NIE ZAGAZOWAŁ SWOJEJ BUNI BO TO BY JĄ ZABIŁO" !!!




witam
rozmyślając o cenach paliw i o tym jak to tanio teraz mają zagazowne benzyny, doszedłem do wniosku że wszystki znaki na niebie i ziemi wskazują, iż zagazownie gnojowozu powinno być jeszcze łatwiejsze niż benzyny, wystarczy zostawić małą dawkę ON by inicjowała zapłon i psikać LPG by regulować obroty, instalacja powinna być łatwa, pewnie I i II gen. wystarczy.

poszperałem trochę i znalazłem.

http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/foru ... -vt208.htm (trochę chłopaki fantazjują, ale zawsze coś).
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=40533&c=0&f=38
http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm
http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm

ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

: pt cze 12, 2009 18:18
autor: Adamm
grzegorzp, kiedys profesjonalna instalga w GB kosztowala ok 1000 funtow ale to ladnych 5 lat temu

mysle ze teraz za granica bez problemu idzie to zrobic,

skoro jest nitro do diesla to i LPG da rade

tez o tym myslalem bo ponoc efektem ubocznym jest wieksza moc w zaleznosci od skladu mieszanki

: pt cze 12, 2009 18:19
autor: bongo
grzegorzp pisze:pewnie I i II gen. wystarczy.
I wystarczy :bigok:
Było o tym na TVN Turbo,raczej ciekawostka niż praktyczne rozwiązanie...

: pt cze 12, 2009 18:21
autor: Adamm
spoko spoko jak poskladam swojego to moze pokombinuje z LPG :D :bigok:

: pt cze 12, 2009 18:40
autor: grzegorzp
dlaczego ciekawostka?
po pierwsze LPG poprawia spalanie ON więc nawet przy minimalnych "dawkach" LPG, zmniejszy zużycie ON,
natomiast jakby dawać go dużo, i zostawić tylko dawkę minimalną ON by wymusić zapłon to oszczędności robią się POTĘŻNE,
pytanie czy ktoś już stosował i czy można gdzieś kupić gotowe instalacje?
czy wpływa to ujemnie na trwałość silnika?


PROSZĘ O POWSTRZYMANIE SIĘ OD GDYBANIA I NIC NIE WNOSZĄCYCH KOMENTARZY W
STYLU "LPG TO ZŁO" ALBO "NIGDY BYM NIE ZAGAZOWAŁ SWOJEJ BUNI BO TO BY JĄ ZABIŁO" !!!

: pt cze 12, 2009 19:01
autor: Adamm
grzegorzp, ja sie tylko zastanawiam jak jest rozwiazana kwestia wtrysku
mamy silniki doladowane i generalnie gdzies trzeba dolozyc wtryskiwacze gazu

bo nie mozna raczej zastapic zwyklych bo musza podawac ON a polaczyc 2 w jedno raczej bedzie ciezko

druga sprawa to sterowanie - sterownik gazu musialby wymuszac zmniejszanie dawki ON przez glowny ECU

no i trzecia sprawa - tuning takiej hybrydki :D

: pt cze 12, 2009 19:06
autor: Piasek
Jak zawsze wielką niewiadomą pozostaje kwestia kosztów ale gdyby instalka kosztowała tak do 3 tyś zł to bez wahania bym ją założył do swojego... 60 tyś m rocznego przebiegu to i jest gdzie zaoszczędzić...
Jednakże nie wierzę w to aby obecna dysproporcja pomiędzy ceną Pb a LPG utrzymywała się tak na długi okres czasu... Rok - może 2 i cena LPG będzie wynosić 60% ceny Pb - tak jak jest na całym zachodzie... W przypadku diesla to będzie już ledwie 20% różnicy...

: pt cze 12, 2009 19:15
autor: bongo
Adamm, z tego co wiem to objętość gazu jest stała.W sumie ma on za zadanie dopalić tylko on.Oszczędności rzędu 20%,czy się opłaca?Nie wiem :crazy:

: pt cze 12, 2009 19:22
autor: grzegorzp
Adam w benzynie sekwencyjnej też robi się dodatkowe wtryski, więc raczej problemu by nie było, wolałbym żeby w pierwszym momencie temat był o tym co ktoś już zrobił, jakieś działające już przykłady, i czy komuś uda się wygrzebać jakieś oferty firm, dopiero jak się okaże że nic nie znaleźliśmy to dopiero byśmy zaczęli gdybać, czy lepiej wkładać sekwencje, czy I/II gen, i czym to wysterować, bo myślę że takie DIY to raczej nie problem, I gen sterowany pedałem gazu, a w starszych sterownikach, można przecież zrobić 2 programy zmieniane na pstryczek z kabiny, więc jeden może być na ON a drugi, po rozgrzaniu silnika, włączasz i masz program który ma dawkę tylko by był zapłon, a turbiną steruje tak jakby było paliwo (bo paliwo LPG będzie sterowane/podawane) więc raczej w miarę prosta sprawa, pytanie tylko czy są już jakieś prototypy lub gotowe rozwiązania dostępne w Polsce, bądź nawet za granicą tylko żeby kupić, a kolejna sprawa, to jak to prawnie wygląda? tak samo jak w benzynie, zakłada się w wyspecjalizowanym zakładzie i robi przegląd raz na rok ?
bongo pisze:Adamm, z tego co wiem to objętość gazu jest stała.W sumie ma on za zadanie dopalić tylko on.Oszczędności rzędu 20%,czy się opłaca?Nie wiem :crazy:
ps. prosiłem żeby nie gdybać, są instalacje ( w przytoczonych linkach) w którym LPG jest już paliwem głównym a nie tylko pomaga spalić ON, tak czy inaczej gdyby dawało to oszczędność 20% to i tak wielu z nas opłacało by się wydać te 2 czy 3tysiące bo i tak po roku czy dwóch by się zwróciło

ps.2 wklejajcie linki jak coś znajdziecie,



ps3 wygląda na to że w stanach chłopi wkładają najtańsze instalki gdzie dają małą ilośc LPG i dzięki temu silnik mniej pali.

: pt cze 12, 2009 21:22
autor: Piasek
grzegorzp pisze:czy można gdzieś kupić gotowe instalacje?
http://www.gasotronic.de/index.php?page=techniek

: pt cze 12, 2009 21:40
autor: PiotrusVW
co do nitro w TDi. LPG moze byc zabujcze... te posty z linkow typu... LPG zwieksza zywotnosc silnika HAHAHAHA boze dobrzy są :D

: sob cze 13, 2009 11:59
autor: grzegorzp
PiotrusVW pisze: LPG moze byc zabujcze...
właśnie o NIE PISANIE takich pierdół prosiłem, powietrze w silniku benzynowym też może być zabójcze bo jego nadmiar powoduje że mieszanka jest zbyt uboga i może wypalić tłoki, i jakoś ludzie nie piszą żeby nie stosować powietrza



a temat jest o LPG a nie o podtlenku

: sob cze 13, 2009 12:15
autor: Adamm
znalazlem cos takiego http://www.diesellpg.co.uk/

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 12:24 pm ]
http://autospeed.com/cms/title_Diesel-L ... ticle.html

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 12:27 pm ]
http://www.dieselgasaustralia.com.au/de ... tallations

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 12:30 pm ]
kit do instalacji http://d-gas.com.au/4WDkitShop.aspx

: sob cze 13, 2009 14:14
autor: t0mal
Ciekawi mnie jak wyglądają osiągi takiego auta zasilanego mieszanką lpg-on 80-20.
Z tego co zrozumiałem, stężenie gazu musi być na tyle niskie, żeby nie doszło do przypadkowego samoczynnego zapłonu przed dojściem tłoka do GMP, mieszanka powietrze - LPG musi być niepalna, a jednocześnie na tyle bogata, żeby po zmieszaniu się z odparowanym ON doszło do zapłonu, momentem w którym do niego dochodzi steruje się poprzez wtrysk oleju napędowego.

Taki sposób zasilania silnika to niewątpliwe oszczędności, bo zarówno ilość podawanego gazu jak i oleju jest niska, ale jak to się ma do osiągów auta?

[ Dodano: 13 Cze 2009 14:18 ]
wtryskiwacze gazu nie są potrzebne