Strona 1 z 1

seat ibiza '98 1.9 tdi 110km kopci na bialo

: sob cze 13, 2009 13:49
autor: JABcok20
witam. seat ibiza po blacharce stal około 0,5 roku.
na początku chodził super ale teraz zaczał kopcić lekko na niebiesko z rana gorzej ale jak się rozgrzeje to po lekkim przygazowaniu przy puszczeniu z gazu puszcza białego dymka podchadzącego pod lekki niebieski kolor. co to może być???
rozrzad na znakach sprawdzony, kat wtrysku ustwiony w tdi timing na około 51-52 ( skacze od 50-54.
czy to możliwe że to wina lejącego wtrysku lub uszczelniaczy zaworów.
samochód na liczniku ma około 160tyskm. ale czy oryginalne ? nie wiem?
silnik bardzo dynamiczny

samochód pali na dotyk zimny i i ciut gorzej ciepły

: sob cze 13, 2009 14:02
autor: krisgolf
He, jak czytam o dymieniu po dłuższym postoju to przypomina mi się moja stara jetta. Stała rok, po odpaleniu wszystko ok ale po kilkuset kilometrach zaczęła brać potworne ilości oleju (ok 3l na 400 km w trasie) Powodem były uszczelniacze które stwardniały na kamień. Po wymianie było wszystko dobrze.
Może takie postoje im nie służą i po rozgrzaniu szlak je trafia :bigok:

: sob cze 13, 2009 14:05
autor: Matijas
JABcok20 pisze:lub uszczelniaczy zaworów.
yep!

: sob cze 13, 2009 14:48
autor: JABcok20
najgorzej jak przygazuje i trzymam go na ok 200 tysiącach kopci jak oszalały:(
tak w dolocie sa ślady oleju (zdjełem jedna rure. i zastanawiam sie czy to odma czy turbina. odłacze odme i pojezdze troszke. no i wlot do dolotu zaślepie...

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 15:25 ]
mnóstwo odłozonego oleju w kolektorze dolotowym i po odłączeniu odmy przestał kopcić. na dniach wymienie uszczelniacze i wymyje kolektor dolotowy i zobacze co sie bedzie działo. pozd

[ Dodano: Nie Cze 14, 2009 13:35 ]
coś mi się zdaje , że do wymiany beda również pierścionki:(
podniósł mi się poziom oleju( ropa w oleju?) a przy takim kopceniu i śreedniej ilości oleju w dolocie powinien raczej zmalać:(
czyli możliwe że to wina pierścieni gdzies przeczytałem że mogą się zapiec.
samochodem jeżdże od jakiś dwóch tygodni ( zrobiłem jakies 600km) i temperatura oleju nigdy nie wzrosła powyżej 85 stopni. więc albo wcześniej był przytarty( poziom oleju był ok) albo coś z pierścieniami.

kroccem gdzie jest odpowietrzenie skrzyni korbowej kapie olej( wi ec simering do wymiany)

po zdjeciu odmy nie widac aby dawało z niej kompresje.
jedyne wyjscie chyba pomierzyc cylindry( koszta :( )