Strona 1 z 1

Skrzynia

: śr cze 17, 2009 17:07
autor: cok18
Witam. Koledzy mam takie małe pytanko. W swoim dziadku kiedy trochę zbyt gwałtownie włączam drugi bieg trochę zgrzyta. Na innych biegach jest ok. Czemu tak się może dziać?? Czy mam się tym zacząć poważnie martwić. A i jeszcze jak silnik się nagrzeje i nie zdąży dobrze ostygnąć tak żeby świece podgrzały to muszę go trochę po męczyć nim odpali. Czy jest możliwość że to czujnik temperatury?? Dodam że gdy tylko świece trochę nawet zadziałają pali bez jęknięcia. Pozdrawiam i będę wdzięczny za dobrą rade.

: śr cze 17, 2009 17:19
autor: Byku21
Możliwe,że czujnik...A zgrzyta drugi bieg,bo synchronizator najprawdopodobniej się kończy...

: śr cze 17, 2009 17:23
autor: cok18
A w jaki sposób mogę sobie z tym poradzić. Najlepiej swoimi siłami bo kaski brak. Mam nadzieje że drugiej skrzyni nie będę musiał wkładać do niego. :bajer:

: śr cze 17, 2009 17:27
autor: Byku21
Dawno wymieniałeś olej???

: śr cze 17, 2009 17:30
autor: cok18
Powiem ci że mam go od stycznia i tego akurat nie robiłem. Ale jest szansa dowiedzenia się tego bo autko odkupiłem od teść to nie będzie problemu. Myślisz że wymiana może pomóc??

: śr cze 17, 2009 17:31
autor: Byku21
Trochę pomoże,a ile ma nakręcone już autko skoro piszesz dziadek???

[ Dodano: 17 Cze 2009 17:35 ]
Synchronizator można kupić za 50-60złotych...Umiałbyś sam to rozebrać i złożyć???Albo kogoś masz kto to zrobi???

: śr cze 17, 2009 17:35
autor: cok18
Niedługo będzie 350 tys. Jest on z 91 rok a do 95 mam książkę serwisową i wyliczyłem że z średniego przebiegu do tej pory by wyszło 650 tys. A dziadek też dlatego że ma 18 już skończoną :grin: , a po za tym wole to niż ktoś go określił "Strzała Mazowsza" :crazy:

[ Dodano: 17 Cze 2009 17:38 ]
Warunki mam bo ojciec ma blacharstwo i lakiernictwo wiec warsztat mam wyposażony a z tym to może bym się podpytał kogoś i powinno się udać. Ale dopiero będę mógł coś działać po wypłacie. Już i tak sporo włożyłem bo musiałem zawieszenie ogarnąć i czeka mnie kupno dwóch oponek jeszcze.

: śr cze 17, 2009 17:43
autor: Byku21
To dobrze i olej na bank wymień...A próbowałeś podczas jazdy z jedynki wrzucać dwójkę odczekają,aż obroty spadną do wolnych???

: śr cze 17, 2009 17:49
autor: cok18
Tak i wtedy wpada gładko. Tylko dzieje się tak gdy chce z jedynki szybko ja wrzucić po starcie ze świateł. Nauczyłem się jak delikatnie się z nią obchodzić ale jak się śpieszę to bywa i tak że mi jęknie. Wielkie dzięki za podpowiedź jak będzie chwila i fundusz to zrobię to napewno.

: czw cze 18, 2009 02:14
autor: grandi
Olej do skrzyni 75w90 Mobil koszt już od 40 zł wchodzi 1.7 litra czyli dwie bańki

Tu masz jak pozbyć się zgrzytania dokłądnie

Jeżeli chcesz żeby Ci nie zgrzytało musisz podczas zmieniania biegu wrzucić na chwilę na luz potem na 2 być może masz za mało oleju w skrzyni

: czw cze 18, 2009 07:20
autor: cok18
Możliwe ale też bym stawiał na ten synchronizator troche. W sumie to on pierwszej młodości nie jest a z czasem wszystko się zużywa. Teraz mi się nie uda ale za tydzień w weekend zawalcze z nim.

[ Dodano: 18 Cze 2009 20:54 ]
Jeszcze jedna sprawa. Zajrzałem dzisiaj pod maskę w celu sprawdzenia oleju. Stan trzyma ładnie jak pamiętam to się tak trzyma a przejechane jest na nim 7 tys. Zaniepokoiło mnie to że turbina jest oblepiona czarnym mazidłem. To wygląda jak sadza zmieszana z olejem. I właśnie nie wiem czemu tak się dzieje. Oleju mi nie ubywa, nie kopci mi (nawet jak mu cisnę to w lusterku nie widać żadnego dymku), spadku mocy nie czuje (odczuwalny jest moment w którym ona zaczyna pracować). Mam małe sączenie przy kanaliku olejowym spod głowicy ale to w takim stopniu że nie widać ubytku na bagnecie. co to kurka może być?? :-s :-s