Strona 1 z 1

Od czego są te kable...

: ndz cze 21, 2009 17:06
autor: bujak81
... które po zakupie auta były ucięte i można było stwierdzić że nie tydzień temu lecz znacznie później. Nieświadomy połączyłem je spowrotem i zaizolowałem. Biegną do hmmm... przekaźnika, puszki z której wychodzą przewody podciśnienia. Dodam, że dwuch mechaników w tym jeden który robi niebylejakie D, TD i TDI-ki stwierdzili (narazie "dotykowo"), że turbina nie działa i umówiliśmy się na sprawdzenie pociśnień przy okazji zmiany rozrządu. Mniej więcej zaznaczyłem jak biegną
Dziękuję za zainteresowanie i ewentualne odpowiedzi

: ndz cze 21, 2009 17:24
autor: gOOzOl
Obrazek

[ Dodano: 21 Cze 2009 17:26 ]
panowie ktorzy beda skladac ci rozrzad na pewno sobie z tym poradza

: ndz cze 21, 2009 18:22
autor: bujak81
Oj taki rysunek to jeszcze nie dla mnie:) choć może kiedyś. Czy dobrze zrobiłem że je połączyłem spowrotem czy bez różnicy?
Dzięki za odpowiedź

: ndz cze 21, 2009 19:26
autor: gOOzOl
na pewno nie zrobiles nic zlego, to jest zawor sterujacy podcisnieniem. teraz nalezaloby sprawdzic czy to dziala;) bez stresu, jak mowilem, na pewno ci to zrobia. pozostaje pytanie dlaczego ktos to odpial :helm:

: ndz cze 21, 2009 19:51
autor: munior
Na 99,9%ktoś odpiął zasilanie zaworu EGR który zasilany jest podciśnieniem ,nie przejmuj się tym ,dla pracy silnika niema to większego znaczenia .Ten schemat który zapodał kolega dotyczy zdaje się nowszych aut tu zacytuję z tej tabelki:"dla aut z układem pneumatycznym podnoszenia obrotów biegu jałowego ".W starszych TD ekach przed 95r.prod.takiego czegoś raczej niema ,widziałem kilkanaście 1,9 TD i w żadnym w tym również w swoim niczego takiego nie mam.Mam tylko elektrozawór od EGR i tyle.Turbina K 14 nie idą do niej żadne przewody z podciśnieniem bo niby po co?I nie żebym się czepiał ale ten schemat wydaje mi się bez sensu ...Dlaczego ?ano dlatego że według tego schematu LDA pompy wtryskowej jest zasilane podciśnieniem!!!A wszyscy wiemy że membrana z boost pinem porusza sie za sprawą ciśnienia z dolotu wytwarzanego przez turbosprężarkę

: ndz cze 21, 2009 23:32
autor: gOOzOl
munior pisze:Na 99,9%ktoś odpiął zasilanie zaworu EGR który zasilany jest podciśnieniem ,nie przejmuj się tym ,dla pracy silnika niema to większego znaczenia .Ten schemat który zapodał kolega dotyczy zdaje się nowszych aut tu zacytuję z tej tabelki:"dla aut z układem pneumatycznym podnoszenia obrotów biegu jałowego ".W starszych TD ekach przed 95r.prod.takiego czegoś raczej niema ,widziałem kilkanaście 1,9 TD i w żadnym w tym również w swoim niczego takiego nie mam.Mam tylko elektrozawór od EGR i tyle.Turbina K 14 nie idą do niej żadne przewody z podciśnieniem bo niby po co?I nie żebym się czepiał ale ten schemat wydaje mi się bez sensu ...Dlaczego ?ano dlatego że według tego schematu LDA pompy wtryskowej jest zasilane podciśnieniem!!!A wszyscy wiemy że membrana z boost pinem porusza sie za sprawą ciśnienia z dolotu wytwarzanego przez turbosprężarkę
ja nie bede sie sprzeczal bo TD-ka niestety nigdy nie bylo mi dane posiadac :pub:
kolega ma pewnie racje, ktos sobie to odpial zeby EGR "wyeliminowac" i tyle ;) pozdro

: ndz cze 21, 2009 23:41
autor: bujak81
Czyli po tym jak się naczytałem o EGR'ach to chyba raczej źle zrobiłem..... :otepienie:

: ndz cze 21, 2009 23:50
autor: gOOzOl
zawsze moesz odpiac wtyczke, na jedno wyjdzie ;) jesli u ciebei ten zawor steruje tylko EGR-em to smialo wypinaj. i spokojnie, nie zawalisz syfem dolotu w jeden czy dwa dni

: pn cze 22, 2009 00:31
autor: bujak81
No dzisiaj się okaże w jakim stanie jest dolot i przymiarka do zatkania EGR'a oraz odprowadzenie odmy :)