Strona 1 z 1

Problem z ......?????

: śr cze 24, 2009 23:06
autor: Tekilus
Witam!
Mam MK4 1.9TDI 90KM i jak chodzi sobie chwile silnik na luzie, tzn. jest odpalony i nic z nim nie robię to mniej więcej po jakiś 2-3 minutach się coś jak by przełącza tak jak by jakiś sterownik i zaczyna leciutko świszcześ. Po dodaniu minimalnie gazu przestaje i znów po krótkim czasie zaczyna. Ciężko mi opisać ten dźwięk ale jest to dziwne i pierwszy raz się z tym spotkałem. Tak samo ma to wpływ na działanie podczas jazdy gdyż jak się go przyciśnie to jest taki większy świst jak by turbina pracowała pod wielkim obciążeniem. Chce z tym jechać do mechaników typowo od VW ale pierw chce zaczerpnąć opinii żeby mnie w balona nie robili i nie chcieli zedrzeć nie wiadomo jakiej kasy.Chciałem dodać że autko ładnie się zbiera i ma swoją moc.
Pomocy :kufel:

: śr cze 24, 2009 23:14
autor: damcio151
stawiam na EGR

: śr cze 24, 2009 23:17
autor: antojuja
z tym przelaczaniem na postoju po 2-3 minutach to raczej egr zaczyna wkraczac do akcji i przekaznik zalacza zawor n18 dlatego slychac ze silnik jakby inaczej pracowal, ale egr jest otwarty tylko na b.jalowym lub podczas jazdy ze stala predkoscia, co do swiszczenia podczas jazdy to moze slychac turbine

: śr cze 24, 2009 23:25
autor: Tekilus
W razie czego jak byś cie mieli rację że to EGR to pytanko! Ile coś takiego może kosztować razem z wymianą? przypuszczalnie?

: śr cze 24, 2009 23:28
autor: damcio151
zaślep , albo wyczyść ...

: śr cze 24, 2009 23:30
autor: Tekilus
Ciężko się dostać? czy jest w miarę na wierzchu? bo jeszcze nie badałem dokładnie silnika bo jestem świeżym posiadaczem golfa!

: śr cze 24, 2009 23:31
autor: damcio151
proponuję użyć wyszukiwarki ... na forum masz ładnie opisane co i jak

: czw cze 25, 2009 19:03
autor: antojuja
zaslep egr i go wyczysc i koniec

: czw cze 25, 2009 19:30
autor: Hansolo
Tekilus u mnie w 90 km ALH jest dokładnie tak samo. Na początku nic nie słychać, później delikatnie słychać świst szczególnie słuchając z tyłu samochodu, ale nie zamierzam nic z tym robić, bo jak mechanicy się za to wezmą to tylko koło zapasowe zostanie oryginalne.

: czw cze 25, 2009 20:13
autor: DANIEL LHR
poprostu egr sie zamyka i turbo zaczyna byc bardziej slyszalne