Strona 1 z 2

Dzwoni...turbo?A może coś innego

: śr cze 24, 2009 23:14
autor: Quest
witam Kolegów,

problem następujący:przy rozgrzanym silniku, na biegu jałowym spod maski wydobywa się delikatne "dzwonienie", metaliczny dźwięk, wydaje mi się, że dochodzi z turbiny, ale nie mam pewności. Jak dodaje gazu dźwięk ustępuje, jak silnik jest zimny również w ogóle go nie ma. Jak to usunąć bo to strasznie wkurzające, zauważyłem , że nasila się to jak pokonam dość długą trasę.

: czw cze 25, 2009 02:16
autor: fleshu
Stetoskop lekarski i do roboty > nie chce straszyć > to może być pierwszy objaw ocierania wirnika > luzy będziesz musiał sprawdzić, jeżeli dźwięk pocodzi z turbo. Zrób to w miarę szybko > jeżeli wirnik się wytrze to będzie lipa > a jak zachaczy to......

: czw cze 25, 2009 07:26
autor: Michał_1977
Nie kojarzę jak jest w TDI,ale w TD lubi dzwonić blacha (izolator termiczny) między turbiną,a kolektorem ssącym,właśnie po nagrzaniu.Dlaczego?Nie wiem,ale chyba dlatego,że nagrzany materiał staje się miękki i wpada w wibracje.Po dodaniu gazu ustaje,tak jak u Ciebie.
Quest, spróbuj namierzyć tą blachę (w TDI też musi być) i jak zacznie dzwonić,to wciśnij między nią,a turbinę jakiś śrubokręt i napręż.Powinno przestać dzwonić :wink:
Oczywiście ten śrubokręt ma posłużyć tylko do zlokalizowania usterki,nie do jazdy :grin:

: czw cze 25, 2009 07:38
autor: piter_s
fleshu pisze:nie chce straszyć > to może być pierwszy objaw ocierania wirnika
raczej nie.
kolego sprawdz jaki masz kąt i rozrząd.

: czw cze 25, 2009 09:15
autor: arwam
Michaś_1977,

w TDI nie ma tej blachy bo turbo jest posadzone znacznie niżej niż w naszych TD i tam nie jest to koniecze.
u Ciebie dzwoni bo nie masz założonej górnej części.
piter_s pisze:fleshu napisał/a:
nie chce straszyć > to może być pierwszy objaw ocierania wirnika


raczej nie.
kolego sprawdz jaki masz kąt i rozrząd.
myślę że to jednak może być turbo.
sprawdź czy nigdzie niema żadnej poluzowanej części.
jak nic nie znajdziesz to spróbuj podczas pracy złapać za wirnik turbiny UWAGA: robić to bardzo ostrożnie i tylko i wyłącznie na wolnych obrotach, nie wolnostosować żadnych narzędzi najlepiej do tego celu otworzyć WG lub zdjąć wężyk z gruszki jeśli turbo jest typu VNT

Re: Dzwoni...turbo?A może coś innego

: czw cze 25, 2009 10:20
autor: doggie
Quest pisze:
problem następujący:przy rozgrzanym silniku, na biegu jałowym spod maski wydobywa się delikatne "dzwonienie", metaliczny dźwięk, wydaje mi się, że dochodzi z turbiny,.
podepnę się pod temat - podobną sytuację ma mój kumpel w Octawce tdi z 2003 roku, tylko o niego ewidentnie dzwoni a raczej słychać dźwięk jakby trzeć metal o metal, na zimnym silniku (oleju), jak się rozgrzeje to ów metaliczny dźwięk ustaje, dodam że ewidentnie słychać go z okolic turbo, po za tym po rozgrzaniu nie ma żadnych niezdrowych objawów (na razie), on sobie tłumaczy że na zimnym oleju to normalne :rotfl:

: czw cze 25, 2009 10:33
autor: arwam
mettenos,

to nie jest normalne

najprawdopodbniej już wirnik nie ma wyważenia i niedługo turbo ducha wyzionie oby tylko tego nie zrobiło z wiekim chukiem bo biez chyba dobrze jak się kończy przygoda z olejem w dolocie

: czw cze 25, 2009 10:36
autor: doggie
arwam pisze:mettenos,

to nie jest normalne

najprawdopodbniej już wirnik nie ma wyważenia i niedługo turbo ducha wyzionie oby tylko tego nie zrobiło z wiekim chukiem bo biez chyba dobrze jak się kończy przygoda z olejem w dolocie
arwam ja wiem że to nie jest normalne tylko przytoczyłem jego tłumaczenie, w kwesti wirnika, to czy nie powinien dzwonić też na gorącym a nie tylko na zimnym do momentu rozgrzania?

: czw cze 25, 2009 11:01
autor: Michał_1977
arwam pisze:u Ciebie dzwoni bo nie masz założonej górnej części.
arwam, ja akurat nie miałem na myśli swojego silnika :chytry: .
W moim nic nie dzwoni.

: czw cze 25, 2009 21:56
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:arwam, ja akurat nie miałem na myśli swojego silnika .
W moim nic nie dzwoni.
a ja już myślałem że u Ciebie silnik nareszcie tak chodzi że trzeba się bać czy aby napewno korbowody nie powybijają zębów.
przełożyłeś tą pompę już czy jeszcze nadal nie masz czasu?
mettenos pisze:arwam ja wiem że to nie jest normalne tylko przytoczyłem jego tłumaczenie, w kwesti wirnika, to czy nie powinien dzwonić też na gorącym a nie tylko na zimnym do momentu rozgrzania?

ja wiem że Ty wiesz ;rotfl:

nie powinno wogóle dzwonić ani na zimnym ani na gorącym .
ja po montażu przelotu zmagam się jeszcze z dzwoniącymi osłonami ale to jest o tyle dziwne że nigdzie nia doptuka rura do blach a mimo to dzwonią. :-k

: czw cze 25, 2009 22:37
autor: Michał_1977
arwam pisze:przełożyłeś tą pompę już czy jeszcze nadal nie masz czasu?
Heh,to drugie... :grrr:
Ale co się odwlecze,to nie uciecze,a wtedy...bój się :grin:

: czw cze 25, 2009 23:00
autor: arwam
Ale co się odwlecze,to nie uciecze,a wtedy...bój się

OOOOJJJJ bo tam pojadę :P

: pt cze 26, 2009 00:04
autor: Quest
Nie powiało optymizmem mówiąc szczerze...Jeśli chodzi o moc auta, to chodzi jak burza, muszę odczekać powiedzmy z 2-3 minuty po dłuższej jeździe i zobaczyć czy przestanie dzwonić. Czyli co, przygotowywać się na regenerację turbiny? Ile czasu mi zostało? ;)

: pt cze 26, 2009 00:14
autor: fleshu
Wypnij wąż i odkręć 3 nakrętki nr 13 od wydechu > i sam zobacz w jakim stanie jest wałek i jak lata > będzie wiadomo co jest grane.