Czy to stukanie popychacza czy coś gorszego?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Czy to stukanie popychacza czy coś gorszego?

Post autor: xmen » czw cze 25, 2009 23:07

Witam,
to pierwszy post poza powitalnym.
O jakiegoś czasu zaczęło mi coś stukać pod maską. Jest to takie ostre metaliczne stukanie gdzieś z głowicy, jakby w dwutakcie. Pierwsza myśl - szklanki. Ale pojechałem do mechanika. Jeden mówi - raczej popychacz. Drugi - może sworzeń tłoka :blush:
Stukanie owo pojawia się na nagrzanym silniku. Czasem jest słyszalne bardziej czasem prawie wogóle. Generalnie szklanki dość mocno tłuką mi przy uruchamianiu motoru, ale cichną po kilku - kilkunastu sekundach. Panewki wykluczam, bo w czasie jazdy stukania nie słychać. Jedynie na biegu jałowym, choć może w czasie jazdy nie słyszę bo motor zagłusza. Wrzucam nagrania:
[youtube] [/youtube]
[youtube] [/youtube]

Jakie wasze zdanie? Wymieniać w ciemno szklanki? Czy to nie to? Jeśli tak, to czy wymieniać wszystkie, czy da się stwierdzić która stuka?
Dzięki i pozdrawiam



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 26, 2009 00:52

Stetoskop lekarski cie wyleczy > na moje ucho to nie szklanki > raczej nieszczelność na kolektorach > szklanki cykają jak się przestają zalewać > słyszał byś rytmiczne, głośne > dosłownie cyk, cyk, cyk, cyk........ Na filmikach przy silniku jest cisza > jak oddalasz sprzęta to słychać jak by dźwięk odbijał się od grodzi. Załatw stetoskop >>>> no i szklanki to się zmienia wszystkie razem > koszt około 160 zł + przesyłka z allegro > w sklepie 200 i więcej. Do tego za jednym zamachem zmiena się uszczelniacze zaworowe > ale u ciebie to raczej nie jest to.

[ Dodano: 26 Cze 2009 00:56 ]
No i jeszcze napisz na jakiej oliwce śmigasz?



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pt cze 26, 2009 08:04

hej,
oliwa to Mobil 10W-40 TD. Wcześniej valvoline 10W-40 a wczesniej to cholera wię, bo auto ściągne.
Czy mógłbyś rozwinąć temat - "nieszczelność na kolektorach"?
Co do stetoskopu, to nie mam takiego sprzętu, ani nie znam nikogo co ma. Wiem, że na nagraniu ciężko wyłowić ten dźwięk. Ale ten stuk przypomina mi klepanie, jakby podwójne. Dziwne, że czasem go nie słychać a czasami napierdziela równo. Zdecydowanie mam wrażenie, że pochodzi on z głowicy od strony rozrządu. Pocieszałem się, że może któraś ze szklanek nie trzyma już oleju i jak sie rozgrzeje to zaczyna klepać. Ale to czysto teoretyczne rozważanie.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 26, 2009 12:48

No właśnie ciężko ocenić > ten tetoskop się bardzo przydaje > jak klepie szklanka to nawet można stwierdzić która. A co do kolektora > to lubi wydawać taki dźwięk jak nie jest dobrze dokręcony > dodatkowo odgłos przenosi się do kabiny > jak się gazu dodaje to taki dźwięk jest jak by plecionka pierdziała > a przy silniku będziesz właśnie słyszał takie łupanie głuche > a jak się od grozi odbije i pomiesza z innymi dźwiękami > to jest ciężkie do rozpoznania.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości