Strona 1 z 1
Śruba od wirnika turbiny
: sob lip 04, 2009 11:19
autor: tomogolf2
Witajcie, odkręciła mi sie sruba z wirnika od strony zimnej w trubo, całe szczescie ze duzych szkod w łopatkach nie narobiła, a teraz mam kilka pytan, bo mam wrazenie ze nie wszysctko odzyskałem bo jak zdjąłem gumowy przewod od filtra do turbo to znalazłem nakredke i podkładke, mozliwe ze cos jeszcze bylo i turbo to połkneło, czy zeby spowrotem to skecic koniecznie trzeba odkrecac strone ciepła? i czy mozna zakontrowac ta srobe?
: sob lip 04, 2009 12:10
autor: Michał_1977
tomogolf2 pisze:Witajcie, odkręciła mi sie sruba z wirnika od strony zimnej w trubo, całe szczescie ze duzych szkod w łopatkach nie narobiła, a teraz mam kilka pytan, bo mam wrazenie ze nie wszysctko odzyskałem bo jak zdjąłem gumowy przewod od filtra do turbo to znalazłem nakredke i podkładke, mozliwe ze cos jeszcze bylo i turbo to połkneło, czy zeby spowrotem to skecic koniecznie trzeba odkrecac strone ciepła? i czy mozna zakontrowac ta srobe?
tomogolf2, w takiej sytuacji turbo nadaje się do wyważenia,bo jak założysz wirnik,to na 99% w innym położeniu niż był.
Możesz spróbować przykręcić,ale później jak usłyszysz jakieś dziwne dźwięki dochodzące z turbiny,to będzie znaczyło,że turbo mówi pa,pa.
Aby dokręcić nakrętkę,trzeba zdjąć kolanko idące do wydechu i przy wirniku po stronie gorącej jest nakrętka,na którą można założyć klucz by skontrować.
Ja jednak na Twoim miejscu odpuściłbym sobie i dał turbo do wyważenia.,w przeciwnym razie złapie luz na wałku,a wtedy to już grubsza robota.
tomogolf2 pisze:całe szczescie ze duzych szkod w łopatkach nie narobiła,
Ale jakieś są?
Jeśli tak,to lepiej od razu zawieź to do fachowca.
Pozdr.
: sob lip 04, 2009 14:46
autor: tomogolf2
skreciłem ta srube ale turbo nie pompuje i okropnie gwizdze, nie wiem co to moze byc, w takim wypadku tylko wymiania......
: sob lip 04, 2009 15:07
autor: leo...
tomogolf2 pisze:turbo nie pompuje i okropnie gwizdze
pokrzywione są łopatki wirnika ... smietnik
: sob lip 04, 2009 17:32
autor: tomogolf2
no własnie łopatki turbiny nie sa pokrzywione sa w pierwotnym połozeniu, zauwazyłem ciekawa rzecz, ze sroba od westgate tam gdzie sie podnosi cisnienie normlanie byla srobka a terz znikła, wywyiało ją gdzies, załozylem nowa ale dalej cos jest nie halo... mysle ze to zwiazane jest z westgate, bo jak odłaczylem rure wydechowa i dałem gazu to byly bardzo dziwne przedmuchy od strony ciepłej.... ma ktos jakis schemat turbo albo westgate??
: sob lip 04, 2009 18:13
autor: Michał_1977
Jeżeli nie ma tej śrubki,to mocy z tej turbiny też nie będzie,bo WG otwiera się na maxa i jest kicha.
tomogolf2 pisze:jak odłaczylem rure wydechowa i dałem gazu to byly bardzo dziwne przedmuchy od strony ciepłej.
Pewnie WG upuszcza ciśnienie,tylko jest to trochę dziwne,bo na postoju,turbina raczej nie wytworzy takiego ciśnienia,żeby WG otworzył się.Podejrzewam,że jest zapieczony w pozycji otwartej i wtedy też nie będzie mocy.
[ Dodano: 04 Lip 2009 18:47 ]

: sob lip 04, 2009 20:39
autor: t0mal
Gwiżdze bo straciła wyważenie, wirnik obciera o obudowę, fachowcy w warsztacie wyważają nawet nakrętkę, nie można jej od tak dokręcić.
: wt lip 07, 2009 11:08
autor: tomogolf2
wyjąłem turbo, okazało sie ze w wirniku od strony ciepłej brakuje 1 łopatki

została w jakis sposob wyłamana....
: wt lip 07, 2009 14:34
autor: Michał_1977
tomogolf2 pisze:wyjąłem turbo, okazało sie ze w wirniku od strony ciepłej brakuje 1 łopatki

została w jakis sposob wyłamana....
No to już po turbinie

...
Pewnikiem kawałek nagaru w niego przydzwonił.
Jedyne co mi chodzi po głowie i mógłbym Ci doradzić,to kupno jakiejś dobrej używki,bo tej,to już raczej nie opłaca się naprawiać.
Pytaj na szrotach.Na aledrogo widziałem K-24 za ok.300-400zeta w wizualnie dobrym stanie.Jak gość da gwarancję rozruchową,to można kupić
Pozdr.