Napinanie rozrządu- dwie szkoły.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Napinanie rozrządu- dwie szkoły.

Post autor: szatanek » pt lip 10, 2009 01:25

Witam, koledzy trapi mnie taki oto problem, chodzi mianowicie o napinanie paska rozrządu w TDI-ku. Moze to jest banalne, ale jedni robią tak inni tak i kto ma racje. Na forum jest tego juz pełno ,Ale... chodzi o to czy pasek napinac przy zblokowanej pompie czy nie. wiele osób pisze ze oprócz zblokowanego listwą i poluzowanego koła rozrządu, ustawionego wału na znak, koniecznie trzeba napinac z trzpieniem w kółku pompy.
Natomiast w ksiązce "Obsługa i naprawa" wyraxnie jest napisane aby wszystko jak wyzej poblokowac przy zdejmowaniu i zakladaniu paska ALE przed jego napięciem wyjąć trzpien z koła pompy.
Wg. mnie ta druga wersja ma wiekszy sens, bo taka metoda zachowa dokładną synchronizacje wału i wałka, natomiast koło pompy zostanie lekko cofnięte co i tak zostanie zniwelowane po puźniejszym ustawieniu kąta wtrysku.
Natomiast napinanie ze zblokowanym kołem pompy spowoduje lekkie rozjechanie(przyspieszenie) wału wzg. ustawienie wałka, bo wiadomo koło pompy nie drgnie, czego juz nie zmienimy podczas regulacji kata wtrysku.
Tak to wygląda wg. mnie, piszcie co o tym sądzicie.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » wt lip 14, 2009 08:50

Odkopię trochę: faktycznie, masz rację. Są dwie metody. Jest też trzecia - na flamaster. Wówczas nie ma takich dylematów :hmm:
Ale na poważnie - napinanie paska ze zblokowaną pompą daje teoretyczną mozliwość, że kąt się nic nie rozjedzie. A wałek względem wału się przecież nie rozjedzie, bo jest zblokwoany a ruch jeśli wystąpi to na poluzowanym kole pasowym od wałka. Chyba jeden i drugi sposób jest OK. Najważniejsze to zblokowany wał i wałek oraz poluzowane koło wałka rozrządu !!! A jakie jest zdanie fachowców?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lip 14, 2009 09:42

xmen, ja robie na zblokowanej pompie ale tylko dlatego ze mam sposob na zniwelowanie luzu miedzy kolem pompy a kolem walu

w ksiazce jest zeby napinac na zluzowanej blokadzie pompy dlatego zeby ten luz sie zniwelowal i wszystko wychwycil napinacz


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » wt lip 14, 2009 09:47

to zdradź sekret.
To znaczy rozumiem, że blokujesz wszystkie 3 koła, luzujesz wałek i dopiero napinasz? Później dokręcsz koło wałka i luzujesz blokady?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lip 14, 2009 10:02

xmen, ale kolega ma mk3 i tam ciutke inaczej to wyglada niz w mk4 ;p


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » wt lip 14, 2009 10:32

no faktycznie, szatanek ma AFN`a :blush:
No a w AHF i ASV robisz tym sposobem co podałem?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lip 14, 2009 12:59

w MKIV luzuje kolo pompy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt lip 14, 2009 23:04

Koledzy bo własnie o to sie rozchodzi ze wału nie mozemy zblokować, ustawiamy go tylko na znak w okienku i gdy będziemy napinac ze zblokowaną pompą to napinacz przekręci lekko kolo wału w prawo a lekko w lewo pujdzie pływające koło wałka, koło pompy nie drgnie, ale faktyczne ustawienie wału wzg. wałka zmieni sie bo wału nie mozemy zblokowac.
A jak napniemy z odblokowanym kołem pompy to podczas napinania bedziemy dążyli do tego zeby koło wału pozostało na miejscu, a pasek napinając sie pociągnie ze sobą w lewo koło pompy razem z pływającym kołem wałka . wtedy ustawienie wału i wałka bedzie ok, a lekko opuźniony kat wtrysku wyregulujemy obudową pompy(w przypadku AFN).
W ASF/AHF koło pompy ma 3 fasolki i podczas napinania piaste tego koła blokujemy aby kat sie nie rozjechał a odkręcamy 3 sruby i mamy koło pływające tak jak wałka rozrządu, więc podczas napinania koło pompy i wałka lekko moze pójść w lewo a koło wału sie nie ruszy.
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 23:12 przez szatanek, łącznie zmieniany 2 razy.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » śr lip 15, 2009 22:51

hmm, czyli przy napinaniu luzujecie śruby na fasolkach. Ale po co skoro koło jest zblokowane blokadą ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr lip 15, 2009 23:02

xmen, po to zeby kolo ruszajac sie na fasolkach napielo pasek medzy nim a walem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr lip 15, 2009 23:42

Dokładnie tak, pamietaj ze otwór w kole na blokade jest tez podłuzny, natomiast otwór za kołem w piaście (a raczej wycięcie )i w sporniku pompy jest okrągły , dlatego po zablokowaniu pompa sztoi sztywno a koło po poluzowaniu 3 srub moze sie w obie strony obracac o pewien kąt mimo ze tkwi w nim blokada. To mowa o nowszych TDI (ALH,AGR,ASV,AHF), w AFN/1Z po włozeniu blokady w koło wszystko stoi sztywno, wiec zeby pasek sie sztywno napiął między kołem pompy a kołem wału a przy tym nie przestawił koła wału, trzeba napinac po wyjęciu blokady z pompy.
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 00:02 przez szatanek, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw lip 16, 2009 00:31

I dokładnie ak jest > szatanek, > mk4 ma to poprawione > przy zmianie pozycji koła nie zmienia się pozycja wał i wałek> ale w 1z np ruszamy pompe i tu jest lipa! > Można ustawiać kąt na zapalonym silniku ale... zmienia się pozycja napinacza minimalnie. Właściciele mk4 mają za złe takie rozwiązanie > ale jeden raz gimnastyka i wszystko idealnie jest ustawione.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości