Ibiza ASV Turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Ibiza ASV Turbo

Post autor: kusztyk » pn lip 20, 2009 18:04

Moje pytanko. Poszło mi turbo w Ibizie 1.9 TDI 110 w silniku ASV. Turbo już wyciągłem i szukam drugiego dodam ze żadnych modyfikacji nie robie w silniku original mi starcza, sa na allegro turbinki, ale z jakich silników mi podejdzie? Znalazlem z AFN i nie wiem? Czy po założeniu trzeba coś regulować itp? Czy zakładam i śmiga dalej? Dodam ze moje turbo ładnie chodziło i nagle kapa.

Dodam zdjęcia oznaczenia turbiny.
http://img505.imageshack.us/img505/9237/img0536vtv.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/9615/img0539leq.jpg
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2009 18:52 przez kusztyk, łącznie zmieniany 1 raz.



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pn lip 20, 2009 19:56

z AFN'a ci podejdzie bez problemowo jak i z innych motorow [ VNT15, GT 1749V & GT1749va z mala rzezba wylotu do icka]



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pn lip 20, 2009 21:15

a że się tak z ciekawości zapytam - co to znaczy, że turbo ci "poszło" ? Urwał się wirnik czy żygnęło olejem?



kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » pn lip 20, 2009 21:55

No nagle jechalem i stracił moc kopcił tak na szaro to odrazu myślę pewnie turbo ściągam szlauf z turba i cały wirnik lata luzem :( to juz wiedzialem ze turbo. Juz znalazłem turbo z ASV za 350zl jutro jadę po nie. Tylko jak je sprawdzić? Czy wirnik lata czy jak ?



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pn lip 20, 2009 21:58

wiesz co 350 zł to baardzo tanio - byłbym czujny. Sprawdzić możesz tylko czy wirnik nie ma luzów. Pamiętaj, że poprzeczny delikatnie może być. Ale najważniejsze, aby nie miał żadnego luzu wzdłużnego. No i oczywiście czy żaluzje chodzą



kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » pn lip 20, 2009 22:03

Zaluzje? Co to jest? Ja tam nie będę wiesz jakiś tuningow robic:p Noramlanie jeżdżę itp.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pn lip 20, 2009 22:08

no do zwykłej jazdy też potrzebna ci jest zmienna geometria łopatek. Sprawdź czy sztanga która podłączona jest do tej gruszki podciśnieniowej co wisi na turbinie, chodzi w pełnym zakresie - czyli wciskasz sztangę do gruchy - powinna dać się wcisnąć i swobodnie odpić do pierwotnego położenia. Jeśli tak nie będzie to konieczne będzie czyszczenie łopatek. Ale najważniejsze - czy wirnik nie ma luzów.
ps. gdzie znalazłeś te turbo?



kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » pn lip 20, 2009 22:15

Na allegro w zakończonych aukcjach.. Gosc mówi ze daje gwarancje rozruchowa i ze firma TTC z Krakowa ja sprawdzała i jest 100% Sprawna. Ponoc jest z Toledo 120 tys przejechane i wymienia ja, bo zmienia na większa itp. Zobaczymy. Dzięki za rady:) A wogole nie może mieć żadnego luzu?



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pn lip 20, 2009 22:22

poprzeczny na sucho bez oleju będzie miała zawsze lekko wyczuwalny. Wzdłużnego nie powinna mieć wcale.
ps. tylko jak będziesz zakladał, to pamiętaj, żeby ją zalać olejem.



kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » pn lip 20, 2009 22:28

Olejem zalać? Czyli jak założę dolny przewód to z góry psiknąć olejem?

[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 19:50 ]
Te za 350 było inne wiec znalazłem w Częstochowie za 500zl VNT15. Rożni się tylko szczegółami muszę przekręcić cześć zimna w inna stronie nie będzie z tym problemu? I nie wiem czy nie wyczyścić łopatek? Jak już je mam wyciągnięte? Gdzies na forum widzialem opis jak to zrobic...

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 23:01 ]
Temat można zamknąć. Turbo wlozone VNT15. Smiga ładnie. Bardziej swiszczy i dłużej ciągnie ponieważ przeczyscilem je i zatkałem EGR :P. Dzieki za rady.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości