Strona 1 z 1
Ibiza ASV Turbo
: pn lip 20, 2009 18:04
autor: kusztyk
Moje pytanko. Poszło mi turbo w Ibizie 1.9 TDI 110 w silniku ASV. Turbo już wyciągłem i szukam drugiego dodam ze żadnych modyfikacji nie robie w silniku original mi starcza, sa na allegro turbinki, ale z jakich silników mi podejdzie? Znalazlem z AFN i nie wiem? Czy po założeniu trzeba coś regulować itp? Czy zakładam i śmiga dalej? Dodam ze moje turbo ładnie chodziło i nagle kapa.
Dodam zdjęcia oznaczenia turbiny.
http://img505.imageshack.us/img505/9237/img0536vtv.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/9615/img0539leq.jpg
: pn lip 20, 2009 19:56
autor: mrozoo
z AFN'a ci podejdzie bez problemowo jak i z innych motorow [ VNT15, GT 1749V & GT1749va z mala rzezba wylotu do icka]
: pn lip 20, 2009 21:15
autor: xmen
a że się tak z ciekawości zapytam - co to znaczy, że turbo ci "poszło" ? Urwał się wirnik czy żygnęło olejem?
: pn lip 20, 2009 21:55
autor: kusztyk
No nagle jechalem i stracił moc kopcił tak na szaro to odrazu myślę pewnie turbo ściągam szlauf z turba i cały wirnik lata luzem

to juz wiedzialem ze turbo. Juz znalazłem turbo z ASV za 350zl jutro jadę po nie. Tylko jak je sprawdzić? Czy wirnik lata czy jak ?
: pn lip 20, 2009 21:58
autor: xmen
wiesz co 350 zł to baardzo tanio - byłbym czujny. Sprawdzić możesz tylko czy wirnik nie ma luzów. Pamiętaj, że poprzeczny delikatnie może być. Ale najważniejsze, aby nie miał żadnego luzu wzdłużnego. No i oczywiście czy żaluzje chodzą
: pn lip 20, 2009 22:03
autor: kusztyk
Zaluzje? Co to jest? Ja tam nie będę wiesz jakiś tuningow robic:p Noramlanie jeżdżę itp.
: pn lip 20, 2009 22:08
autor: xmen
no do zwykłej jazdy też potrzebna ci jest zmienna geometria łopatek. Sprawdź czy sztanga która podłączona jest do tej gruszki podciśnieniowej co wisi na turbinie, chodzi w pełnym zakresie - czyli wciskasz sztangę do gruchy - powinna dać się wcisnąć i swobodnie odpić do pierwotnego położenia. Jeśli tak nie będzie to konieczne będzie czyszczenie łopatek. Ale najważniejsze - czy wirnik nie ma luzów.
ps. gdzie znalazłeś te turbo?
: pn lip 20, 2009 22:15
autor: kusztyk
Na allegro w zakończonych aukcjach.. Gosc mówi ze daje gwarancje rozruchowa i ze firma TTC z Krakowa ja sprawdzała i jest 100% Sprawna. Ponoc jest z Toledo 120 tys przejechane i wymienia ja, bo zmienia na większa itp. Zobaczymy. Dzięki za rady:) A wogole nie może mieć żadnego luzu?
: pn lip 20, 2009 22:22
autor: xmen
poprzeczny na sucho bez oleju będzie miała zawsze lekko wyczuwalny. Wzdłużnego nie powinna mieć wcale.
ps. tylko jak będziesz zakladał, to pamiętaj, żeby ją zalać olejem.
: pn lip 20, 2009 22:28
autor: kusztyk
Olejem zalać? Czyli jak założę dolny przewód to z góry psiknąć olejem?
[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 19:50 ]
Te za 350 było inne wiec znalazłem w Częstochowie za 500zl VNT15. Rożni się tylko szczegółami muszę przekręcić cześć zimna w inna stronie nie będzie z tym problemu? I nie wiem czy nie wyczyścić łopatek? Jak już je mam wyciągnięte? Gdzies na forum widzialem opis jak to zrobic...
[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 23:01 ]
Temat można zamknąć. Turbo wlozone VNT15. Smiga ładnie. Bardziej swiszczy i dłużej ciągnie ponieważ przeczyscilem je i zatkałem EGR

. Dzieki za rady.