Strona 1 z 1
Elektrozawor n109
: pn lip 20, 2009 18:08
autor: Orcio
Elo dzis wymienilem el.zawor
i co sie okazalo ze jak wykrecilem ten stary to brakowalo srodka tej czesci ruchomej foto
Jak to jest mozliwe ze normalnie jezdzilem az do tej pory i nic sie nie dzialo??
: pn lip 20, 2009 23:46
autor: edzio
jest możliwe,tylko jakbyś miał zwykłego diesla to byś go nie zgasił z kluczyka.
: wt lip 21, 2009 15:55
autor: Sztomel
tylko dzięki klapie gaszącej silnik mogłeś zgasić, bez tego tłoczka elektrozawór N109 cały czas jest otwarty pomimo, iż nie jest sterowany napięciem 12V z ECU, taki zabieg (wyjęcie tłoczka) nie powoduje żadnych niepożądanych skutków ubocznych.
: wt lip 21, 2009 21:05
autor: DANIEL LHR
Orcio pisze:Jak to jest mozliwe ze normalnie jezdzilem az do tej pory i nic sie nie dzialo??
ecu zamiast zaworu 109 uzywal do gaszenia nastawnik dawki , Pewnie byl w pamieci błąd ale notlaufu raczej nie powodowal takze nie bylo zadnych oznak
: wt lip 21, 2009 21:33
autor: scols11
ecu zamiast zaworu 109 uzywal do gaszenia nastawnik dawki
Dobre
Sztomel pisze:tylko dzięki klapie gaszącej silnik mogłeś zgasić
: śr lip 22, 2009 13:08
autor: DANIEL LHR
scols11 pisze:Cytat:
ecu zamiast zaworu 109 uzywal do gaszenia nastawnik dawki
Dobre
mylisz sie , nastawnik moze regulowac dawke od 0 do max Klapa gaszaca tez bierze udzial , ale i bez niej silnik zgasnie :green_fuck:
: śr lip 22, 2009 17:59
autor: Sztomel
DANIEL LHR pisze:mylisz sie , nastawnik moze regulowac dawke od 0 do max Klapa gaszaca tez bierze udzial , ale i bez niej silnik zgasnie :green_fuck:
a właśnie, że kolega się nie myli, silnik nie zgaśnie bez zamknięcia klapy gaszącej, robiłem już u siebie nie takie eksperymenty i nastawnik dawki nie ma tu nic do gadania.
Danielu, wykręć N109, wyjmij z niego tłoczek, wkręć N109 bez tłoczka a następnie po uruchomieniu wypnij wtyczkę z N239, który steruje klapą gaszącą i spróbuj wtedy zgasić silnik - po co mamy się bawić w jakieś przepychanki, sprawdź to na własnej skórze to się przekonasz - oczywiście piszę tu o Twojej Octavii z silnikiem ALH.
Pozdrawiam.
: śr lip 22, 2009 20:21
autor: DANIEL LHR
skoro sprawdzales to praktycznie to raczej jest to prawda, ja sugerowalem sie podobnym postem ktory kiedys czytalem i wydawalo sie ze ma to sens, bo przeciez nastawnik tez moze zmnieszyc dawke do 0 jak podczas hamowania. Moze jak bede mial pacjenta z podobnymi dolegliwosciami to sobie poesksperymentuje
: śr lip 22, 2009 20:25
autor: Sztomel
DANIEL LHR pisze:nastawnik tez moze zmnieszyc dawke do 0 jak podczas hamowania
ale to akurat nie ma związku z gaszeniem silnika, mimo to pozdrawiam Cię nadal bo Cię lubię jako forumowicza, kiedyś już przecież korespondowaliśmy !