Strona 1 z 2

Ssanie golf II 1.6D

: pn sie 03, 2009 09:01
autor: Itor
mam koledzy pytanko czy te wajche od ssania to sie wyciaga i jezdi z wyciagnieta dopoki auto sie nie rozgrzeje czy ja sie tylko uzywa do odpalania na mrozie?

: pn sie 03, 2009 09:34
autor: misiur
ja z rana zawsze wyciagam i po chwili powoli wsuwam. I zawsze jak odpalam cieply/zimny wyciagam i po odpaleniu wsuwam odrazu. Łatwiej odpala :)

: pn sie 03, 2009 10:29
autor: arwam
ja go nie używam w temperaturach wyższych niż -20*C. nie ma takiej potrzeby silnik pali na sztych

: pn sie 03, 2009 10:32
autor: twromek
I tak na ścisłość, nie jest to ssanie tylko głównie przyspieszacz kąta wtrysku, nie wszystkie pompy zwiększały dawkę gdy wajcha była wyciągnięta.

: pn sie 03, 2009 12:12
autor: Itor
arwam pisze:ja go nie używam w temperaturach wyższych niż -20*C. nie ma takiej potrzeby silnik pali na sztych
no moj tez dobrze pali tak sie tylko chcialem upewnic do czego ta wajcha:)

teraz mam drugie pytanie przy zmianie biegow auto lekko mi szarpie, podczas ruszania z I silnik jakby lekko drzal, rzucal sie przed ruszeniem, podczas schamowywania czuc taki wyrazny spadek obrotow ale auto nie gasnie, czy to moze miec cos wspolnego z dawka paliwa? jak w tych autach to sie sprawdza?

dodam ze posuszki silnika mam zdrowe a sprzeglo bylo wymieniane - to tak apropo tych szarpan:)

: pn sie 03, 2009 15:16
autor: Waluch
pod skrzynią była też wymieniana ?

: pn sie 03, 2009 15:21
autor: Itor
Waluch pisze:pod skrzynią była też wymieniana ?
nie byly wymieniane tylko ogladniede i wygladaja zdrowo

: pn sie 03, 2009 15:22
autor: Waluch
właśnie pod skrzynią mogą (ale nie muszą) byc przyczyną 'szarpania'

: pn sie 03, 2009 15:26
autor: Itor
Waluch pisze:właśnie pod skrzynią mogą (ale nie muszą) byc przyczyną 'szarpania'
ja kiedys pytalem o te poduszki i dostalem taka odpowiedz ze sa 3: lewa, glowna (srodkowa) i prawa i ta prawa miala byc od skrzyni biegow czy jest jeszcze jakas inna?

: ndz sie 23, 2009 15:37
autor: Lukas-182
w zasadzie to są 3 główne poduszki, tak jak opisałeś, ale są także jeszcze dwie małe poduszki po dwóch stronach belki gdzie przykręca się przednią poduszkę silnika (główną) ale te poduszki a raczej gumy, to sie rzadko wymienia, najczęściej siada poduszka pod skrzynią (szarpanie przy ruszaniu i odejmowaniu gazu) i przednia, także dająca znać o sobie podczas ruszania i odejmowania gazu ;)

Komplet poduszek kupisz w cenie ok. 100-120zł...

Przednia poducha: Obrazek Poducha pod skrzynią: Obrazek

Poducha tylna: Obrazek Poduchy przedniej belki: Obrazek

: pn paź 19, 2009 12:32
autor: koziolr
Witam mam pytanie bo wlasnie mam tez ten silnik 1.6GTD w dwojce i tak wogole pierwszy raz mam diesela, i wiem ze jak ssanie sie odciaga to powinny wzrastac obroty a tu nic. Czy tak mam być? czy to ssanie jest zepsute, czy w jakis dziwny sposob dostarcza tam paliwo? bo obroty sa niskie przy odpalaniu, a normalnie po rozgrzaniu jest ok o co chodzi z tym ssaniem? :bigok:

: pn paź 19, 2009 13:15
autor: To_mas
koziolr, czemu nie czytasz tematu ??
twromek pisze:I tak na ścisłość, nie jest to ssanie tylko głównie przyspieszacz kąta wtrysku, nie wszystkie pompy zwiększały dawkę gdy wajcha była wyciągnięta.
czyli w jednym modelu oboty wzrastają po podciągnięciu w innym zaś nie !
u Ciebie najwyraźniej nie wzrastają i jest ok

: pn paź 19, 2009 23:42
autor: koziolr
To_mas

można to po czyms poznac ze u mnie np. nie wzrastają i tak ma być? możesz mi coś więcej wytłumaczyć na temat tego przyśpieszacza kąta wtrysku? bo jestem zielony

: wt paź 20, 2009 00:40
autor: grandi
Jeżeli była regulacja wydatku szczątkowego to obroty wzrastały