Diesel jazda na pierwszym biegu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sebodev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 25, 2009 08:47
Lokalizacja: Poznań

Diesel jazda na pierwszym biegu

Post autor: sebodev » śr sie 26, 2009 12:32

Witam,

niedawno kupiłem swój pierwszy samochód VW Golf 4 1.9 TDI 101KM. Również od niedawna mam prawo jazdy. Czytałem już dużo jak jeździć prawidłowo dieslem, ale ciągle zastanawia mnie jedna kwestia. Czasami przejeżdżam przez uliczki gdzie jest dużo ludzi albo z innych przyczyn trzeba jechać bardzo powoli 5-10 km/h. W moim aucie nie jest to możliwe na drugim biegu ponieważ silnik gaśnie. Muszę jechać na pierwszym biegu. Jednak z definicji pierwszy bieg służy tylko do ruszania i nie powinno się na nim jeździć, ale chyba jest to lepsze niż jazda na dwójce i półsprzęgle prawda?

Pozdrawiam
Sebastian
Ostatnio zmieniony ndz sie 30, 2009 16:45 przez sebodev, łącznie zmieniany 1 raz.



miqs

Post autor: miqs » śr sie 26, 2009 12:39

sebodev, przy 5 km/h mi też gaśnie, więc to normalne. Przecież silnik musi mieć swoje obroty na każdym biegu? Jak jest duży korek( podjazdy po 10 metrów) czy choćby wjazd po dziurawej drodze pod lekką górkę pod blok kolegi to też na jedynce i silnik od roku chodzi malionowo :)



sebodev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 25, 2009 08:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sebodev » śr sie 26, 2009 12:51

Dzięki.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 26, 2009 13:02

Dziwne, ze Tobie silnik gaśnie ... u mnie po wbiciu 2-jki silnik sam przyspiesza, TDI jest tak skonstruowane, że ECU będzie się starał, ab silnik nie zgasł i sam poda większą dawkę . Oczywiście silnik zgaśnie, jeżeli będzie zbyt duże przeciążenie silnika , ale mi się to jeszcze nie zdarzyło, nawet podczas jazdy pod górkę mogę jechać bez gazu

Co do pytania o pierwszy bieg ... jak najbardziej, możesz jeździć na jedynce :P w niczym to nie przeszkadza
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 13:04 przez damcio151, łącznie zmieniany 2 razy.



sebodev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 25, 2009 08:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sebodev » śr sie 26, 2009 13:10

Jeżeli jadę na dwójcę i chcę zwolnić to puszczam gaz. Wtedy samochód zwalnia a jak obroty spadną mocniej to na chwile przyspiesza "ciągnie do przodu". Ale po pewnym czasie to jest normalne, że chyba zgaśnie nie podając mu gazu?

Przy okazji co to jest ECU?



TOMMy_VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 11:24
Lokalizacja: SY

Post autor: TOMMy_VW » śr sie 26, 2009 13:19

sebodev pisze:Ale po pewnym czasie to jest normalne, że chyba zgaśnie nie podając mu gazu?
Nie zgaśnie póki nie zabraknie beny :grin: Wbij dwójke i możesz wyjść nawet z auta, auto i tak będzie jechać :bigok:


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 26, 2009 14:22

TOMMy_VW pisze:Nie zgaśnie póki nie zabraknie beny :grin:
w tym przypadku ON :P
sebodev pisze:pewnym czasie to jest normalne, że chyba zgaśnie nie podając mu gazu?
nie zgaśnie - uwierz :grin:

[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 14:23 ]
wbij 2 bieg i puść pedał .. niech auto samo się toczy na wolnych obrotach

[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 14:24 ]
sebodev pisze:Przy okazji co to jest ECU?
jednostka sterująca silnikiem



sebodev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sie 25, 2009 08:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sebodev » śr sie 26, 2009 14:29

Dzięki wielkie. Po pracy wypróbuję.

Nasunęło mi się w takim razie pytanie: jeżeli muszę przejechać powoli przez jakiś odcinek drogi to lepiej "przekulać się" na dwójce bez gazu czy jechać na jedynce? Co jest "zdrowsze" dla sinlika i elementów.



BaksiuGTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob paź 11, 2008 18:54
Lokalizacja: Maków Podhalański

Post autor: BaksiuGTD » śr sie 26, 2009 14:38

Na dwójce jest ekonomiczniej


Czysty Kopciuch:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... bb#2691347

miqs

Post autor: miqs » śr sie 26, 2009 15:11

sebodev, to już normalne nie jest :) Ja jak puszczę gaz to jedzie tak jak koledzy mówią aż beny zabraknie, ale nie jest to 5km/h :)



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » śr sie 26, 2009 23:22

u mnei jak jechalem na 2 biegu to nie szło wbić jedynki w jezdzie kazdy tak ma??
czy to wina działających / zuzytych synchronizatorow


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

sebinHo

Post autor: sebinHo » śr sie 26, 2009 23:47

to normalne że przy małej prędkości diesel ma tendencje do gaśnięcia ponieważ ma dużo mniej obrotów jak benzyna, a możesz śmiało śmigać na 1 biegu jeśli tylko oczywiście nie dajesz mu popalić, 2000 obrotów i oky



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sie 27, 2009 06:36

sebinHo pisze:to normalne że przy małej prędkości diesel ma tendencje do gaśnięcia ponieważ ma dużo mniej obrotów jak benzyna
:goof: kolego opisałem wyżej, ze TDI nie gaśnie od tak sobie .... będzie jechał spokojnie na obrotach rzędu 900 , zresztą nawet 1.6 TD tak pojedzie, wiem bo miałem



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw sie 27, 2009 07:13

damcio151 pisze:będzie jechał spokojnie na obrotach rzędu 900 , zresztą nawet 1.6 TD tak pojedzie, wiem bo miałem
Dokładnie.
Na 2ce bez gazu,to nawet po polnej drodze z dołami jedzie :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości