Strona 1 z 1

Mułowaty MK4

: wt lis 08, 2005 15:27
autor: porkypol
Hej,

od dłuższego czasu mam problemy z moim MK4 115KM silnik AJM.

Auto na 1-2-3 biegu jest strasznie mułowate. Wydaje się jakby ważyło 10ton. Albo jakby miało zaciśnięte tylne hamulce. Dopiero na 4-5-6 jest ok. Wydaje się też jakby zużycie paliwa było też większe niż wcześniej na tych niskich biegach. Przy ruszaniu pali nawet do 15l/100 a na zimnym silniku komputer czasem pokazuje 35l./100. Biegi zmieniam tak na wysokości 1500-2000 obrotów.

Czasem jak się zatrzymałem i kilka razy wciskałem nożny hamulec, to pomagało i autko startowało lekko. Tarcze hamulcowe nie są czerwone ani nic się nie dymi, więc nie wygląda mi to na problem układu hamulcowego.

Co jest zatem nie tak z autkiem? :otepienie:

: wt lis 08, 2005 16:19
autor: dzikusek99
Wczesnie zmieniasz biegi - ja w dieslu zmieniam powyzej 2000 a czasami nawet kolo 3000 i nie uwazam ze bardzo dynamicznie jezdze. Co do tego ze mulowaty - to pierwsze pytanie jakie mi sie nasuwa czy masz zalozony gaz, bo na tym traci sie najwiecej mocy.

: wt lis 08, 2005 16:33
autor: porkypol
No właśnie ja też mam diesla - 1.9 TDI. Zmieniam biegi, bo na wyższych lżej idzie i mniej pali. Nie mniej jednak - nie chodzi tu o styl jazdy tylko o mułowatość, która jest. Czasem po kilkakrotnym wciśnięciu hamulca ustępuje.

: wt lis 08, 2005 16:37
autor: dzikusek99
Ale gafa nie spojrzalem ze masz Tdi - a ja z gazem tu wyskakuje - moze w takim razie cos z turbina, ewentualni cisnienie na tlokach trzeba by sprawdzic. Jak by byly hamulce slychac by bylo piszczenie, tarcie. Moze wtryski leja?? Ale to wtedy kopcil by ci. Gdybym cos jeszcze sobie przypomnial to napisze

: pt lis 11, 2005 23:17
autor: mirek55
Czy przypadkiem nie robiłes ostatnio "dolewki "płynu hamulcowego?

: śr lut 22, 2006 15:10
autor: boy
Sprawdź przepływomierz powietrza. :hmm:
Ojciec ma paska 110km i jak mu padł to straszny muł się z niego zrobił.
Żeby sprawdzic nie kupuj - ok 650zł - znajdź kogoś z vw tdi i wsadź jego przepływomierz i porównaj.
Pozdr :okej:

: śr lut 22, 2006 17:10
autor: Corvax
Zapieczone kierownice powietrza w wyniku PSJ.