Problem po wymianie filtra powietrza...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jaxon1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 12:26
Lokalizacja: Sztum
Kontakt:

Problem po wymianie filtra powietrza...

Post autor: jaxon1987 » pt wrz 25, 2009 10:32

Witam Wszystkich :okej: Od jakiegoś czasu śledzę forum ale jest to mój pierwszy post więc wypada powiedzieć coś o sobie- jestem Przemek :elegant: dla znajomych Przemo, mieszkam w Sztumie :smoke: 3 tygodnie temu kupiłem golfika Mk3 TDI AFN, bardzo zadbanego od młodego małżeństwa. Jako że nie jeździłem wcześniej TDI'kiem to jestem pod wrażeniem dynamiki i ekonomiki jazdy:)

A teraz do rzeczy... Dwa dni temu wymieniłem filtr powietrza na nowy bo stary dawno był chyba nie ruszany. Wymiana filtra zbiegła się z tankowaniem bo pusty zbiornik prawie miałem. Zatankowałem na nieznanej mi stacji LOTOS w Elblągu (Diesel Dynamic). Po tym niby wszystko ok, dynamika się poprawiła ale na trochę.. :grrr: Wracając z Elbląga chcę wyprzedzić na 5 biegu jakieś 2100obr/min miałem więc powinienem go łyknąć, więc pedał w podłogę a traktorek jak jechał tak jechał, obroty się nie zwiększały więc i prędkość też nie. Redukcja do 4- troszkę lepiej ale dalej lipa :grrr: Po powrocie z trasy zostawiłem auto na wjeździe do garażu jadę później- 3 bieg 2tys obr/min, pedał w podłogę i ku mojej uciesze moc wróciła :pub: niestety nie na długo bo później znów to samo. I tak do tej pory. Raz moc jest, raz nie ma. w zakresie obrotów >1900/min auto nie chce przyspieszać- ja mu mogę dać pedał w podłogę a on się toczy dalej :evil: powolutku żółwim tempem przyspiesza. Czaem wystarczy wyłączyć silnik i włączyć i jest juz ok ale tylko przez jakiś czas. Dodam że na luzie jest ok, auto ładnie wkręca się na obroty, turbinka gwiżdże bardzo ładnie..

Macie pomysł co to może być ? Za wszelkie rady bardzo dziękuję :bigok: pozdrawiam



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt wrz 25, 2009 10:34

jaxon1987, typowy notlauf, wpisz w wyszukiwarkę i czytaj :bigok:

[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
np. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27187

[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
przyczyną mogą być:
- zapieczone kierownice w turbosrężarce ze zmienną geometrią łopatek
- niesprawny zaworek N-75
- nieszczelne przewody podciśnienia prowadzące do N-75
- przepływomierz
- zapchany katalizator
- nieszczelne gumowe przewody od IC do turbosprężarki itp...

na początek do zrobienia VAG-iem logi statyczne a zwłaszcza dynamiczne

[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
jak zrobić diagnozę dynamiczną VAG /videoporada/ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462

[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
ps. jeżeli to się stało po wymianie filtra powietrza to możliwe że to zasyfiony przepływomierz, ostatnio szwagier miał tak samo w 1.9 TDI ASV ale diagnoza VAG na dobry początek a potem wrzuć do działu "diagnostyka" chłopakom do oceny

[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
przepływomierz można też przeczyścić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=107515 ale wpierw logi


i pamiętaj żeby nie naprawiać metodą prób i błędów tzn. w ciemno wymiana przepływki a nie daj Boże turbosprężarki, od tego jest diagnoza VAG żeby wykluczyć pewne sprawy
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 10:58 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



jaxon1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 12:26
Lokalizacja: Sztum
Kontakt:

Post autor: jaxon1987 » pt wrz 25, 2009 11:22

Dzięki mettenos za szybką i rzeczową poradę. Nie mam VAG'a i nikt znajomy raczej też nie ma ale skocze może dziś do warsztatu żeby zrobić logi.
Tak rozmawiając z ojcem przed chwilą doszedłem do wniosku że prawdopodobnie odpiął on wtyczkę od przepływki na włączonym zapłonie (miał włączone radio a jako że niedawno autko kupiłem to nie miałem kiedy na stałego plusa zmienić). Więc może jakiś błąd w komputerze przez to?
Ile może kosztować zrobienie logów?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt wrz 25, 2009 11:25

jaxon1987 pisze:Dzięki mettenos za szybką i rzeczową poradę. Nie mam VAG'a i nikt znajomy raczej też nie ma ale skocze może dziś do warsztatu żeby zrobić logi.
Tak rozmawiając z ojcem przed chwilą doszedłem do wniosku że prawdopodobnie odpiął on wtyczkę od przepływki na włączonym zapłonie (miał włączone radio a jako że niedawno autko kupiłem to nie miałem kiedy na stałego plusa zmienić). Więc może jakiś błąd w komputerze przez to?
Ile może kosztować zrobienie logów?
jakiś forumowicz z twojej okolicy pewnie za :pub: , podpięcie pod kompa w warsztacie i zczytanie błędów średnio kosztuje 50 zł, diagnozy dynamicznej w zwykłych warsztatach raczej ci nie zrobią ale dobry mechanik który za się na blokach pomiarowych powinien wyszukać problem

[ Dodano: Pią 25 Wrz, 2009 ]
zapytaj w Grupie Pomorze może ktoś ci zrobi diagnozę VAG-iem http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=50



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt wrz 25, 2009 11:33

Jest taki kolega norek111 zajmuje się elektroniką samochodową, zadeklarował się w forumowym assistance i jest z okolic twojego miasta :bigok:
Ostatnio zmieniony pt wrz 25, 2009 11:56 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt wrz 25, 2009 11:40

t0mal pisze:Jest taki kolega norek111 zajmuje się elektroniką samochodową, zadeklarował się w forumowym assistance i jest z twojego miasta :bigok:
faktycznie, ze Sztumu do Benowa jest zaledwie jakieś kilkanaście km



jaxon1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 12:26
Lokalizacja: Sztum
Kontakt:

Post autor: jaxon1987 » pt wrz 25, 2009 11:43

No dokładnie :) Już poszedł PW do norek111. Poinformuje o rozwoju sytuacji. Póki co dzięki za pomoc :pub:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt wrz 25, 2009 11:55

W dziale forum serwis masz telefon do niego.



77maximus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sie 19, 2008 21:44
Lokalizacja: Lodz
Kontakt:

Post autor: 77maximus » pt lut 05, 2010 23:24

mam ten sam problem w passacie,dokladnie taki sam,ale jak mi spada moc w czasie jazdy to turbo dokladnie sie nie załącza to gasze silnik,odczekuje kilka minut i dalej jade i czasami jest ok,ale jak dzis dwa razy gasilem silnik bo nie było mocy i nie wiem dokladnie co jest, od czego zacząc najpierw jakas diagnostyka wykaz e kiedy podepnę go pod komputer ? Mam teraz passata 2000 rok TDI 115 KM
Dzięki za poradę jak odczytasz !

[ Dodano: 05 Lut 2010 22:29 ]
Cześc mentos jak dobrze napisalem, a wiec mam problem z moim passatem 200o rok TDI 115 KM awiec pompowtryski i problem taki ze w czasie jazdy czasami brakuje mocy, nie załącza sie turbo wiec zjęzdzam na pobocze,gasze auto na minutę po czym odpalam i jest ok,ale problem ten narsta od ok miesiąca !
Pytanie więc co jest nie tak , zaznaczam ze na desce NIE zapalają sie wtedy żadne kontrolki !!!!
Od czego zacząć co jest w mym aucie,czy podpięcie go do komputera wykaże błedy i przyczynę????
Dzięki za pomoc,jestem na tym forum muszę przyznać nowicjuszem ,wiec miło bedzie jesli udzielisz mi w miarę wyczerpującej odpowiedzi !
Z góry dzięki Tobie i ewentualnie innym użytkownikom.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt lut 05, 2010 23:29

77maximus pisze:mam ten sam problem w passacie,dokladnie taki sam,ale jak mi spada moc w czasie jazdy to turbo dokladnie sie nie załącza to gasze silnik,odczekuje kilka minut i dalej jade i czasami jest ok,ale jak dzis dwa razy gasilem silnik bo nie było mocy i nie wiem dokladnie co jest, od czego zacząc najpierw jakas diagnostyka wykaz e kiedy podepnę go pod komputer ? Mam teraz passata 2000 rok TDI 115 KM
Dzięki za poradę jak odczytasz !
77maximus diagnostyka wszystko wykaże,
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 23:30 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości