Koło jednomasowe valeo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Koło jednomasowe valeo

Post autor: pinoklas » pt paź 09, 2009 12:08

Witam

Jestem, przed wymiana sprzęgła i koło dwu masowego .Chce kupi komplet Sachs koszt około 1500 zł. Sprzedawca zaproponował mi żebym kupił komplet Valeo jednomas,(koszt 1150) jest to opcja porawiona bo dwu masy wychodza ze sprzedaży. Chyba nabija mnie w butelke.
Co wy o tym panowie sadzicie.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pt paź 09, 2009 12:23

Wielu ludzi narzeka, że dwumas to same problemy i sugeruje wymiane na jednomas - prawda jest taka, że wymiana jest jak najbardziej możliwa, i zwykle znacznie tańsza, ale spodziewaj się znacznie szybszej śmierci skrzyni ;)



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt paź 09, 2009 12:31

Shmatan pisze:spodziewaj się znacznie szybszej śmierci skrzyni ;)
:goof: :rotfl:



Awatar użytkownika
pinoklas
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: pn sty 19, 2009 09:42
Lokalizacja: Strzelce opolskie

Post autor: pinoklas » pt paź 09, 2009 12:56

belcho99 pisze:ale spodziewaj się znacznie szybszej śmierci skrzyni ;)

bzdura :ass:[/quote]

Czyli co brac valeo z jedno masem bo sam już nie wiem co z tym zrobi może by wypowiedzieli sie koledzy którzy przeszli na koło jednomasowe .



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pt paź 09, 2009 14:11

Zakładałem teraz zestaw z kołem stałym Valeo do MKIV silnik ALH chodzi jak złoto!Warto,dużo taniej. :bigok:

Skrzynie biegów wykańczają padnięte dwumasy,nie można przeciagać wymiany koła jak czuje się już wibracje na budzie!
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 14:14 przez Pyton50, łącznie zmieniany 1 raz.


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » pt paź 09, 2009 18:14

Ja mam założone "sztywne" Valeo od kwietnia, zrobiłem od tamtej pory około 15 tyś km, dodam że mam prawie 300 Nm i sprzęgło przetestowałem konkretnie. Do dziś wszystko działa idealnie :grin:



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob paź 10, 2009 20:29

jaradeus, Jakie miałeś objawy padnietego dwumasu? Ile Cie wyniósł jednomas?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

arwam

Post autor: arwam » sob paź 10, 2009 21:18

SToRM, belcho99,

nie będzie to natychmiastowa śmierć ale jednak znacznie zwiększone drgania w układzie napędowym nie są bez znaczenia dla skrzyni



szumek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn maja 11, 2009 22:15
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szumek » ndz paź 11, 2009 15:41

mam założony zamiennik VALEO (nr.valeo 826317 ) i powiem szczerze że nie czuję różnicy pomiędzy dwumasem a jednomasem. Przebieg jeszcze mały bo ok 15 tyś.km ale mogę powiedzieć ze na chwilę obecną nie żałuję. Co do twierdzenia że szybciej padnie skrzynia to może tak być, przebieg się skróci z 450 tyś km na 400 albo 380. Czy będziecie jeździć aż do takiego przebiegu ??? Jeśli tak to wartość naprawy skrzyni albo zakup używki będzie na pewno niższa niż wymiana co najmniej dwóch dwumas do tego czasu.



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Re: Koło jednomasowe valeo

Post autor: Bronco » ndz paź 11, 2009 22:02

pinoklas pisze:Witam

Jestem, przed wymiana sprzęgła i koło dwu masowego .Chce kupi komplet Sachs koszt około 1500 zł. Sprzedawca zaproponował mi żebym kupił komplet Valeo jednomas,(koszt 1150) jest to opcja porawiona bo dwu masy wychodza ze sprzedaży. Chyba nabija mnie w butelke.
Co wy o tym panowie sadzicie.
:gora: Oczywiście, że nabija cię w butelkę...


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » ndz paź 11, 2009 22:33

Shmatan pisze:ale spodziewaj się znacznie szybszej śmierci skrzyni
Kto mi wyjaśni skąd ta teoria się wzięła?1Zty chodziły na stałych kołach i żadne skrzynie nie siadały,a są takie same konstrukcyjnie jak w MKIV!


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » ndz paź 11, 2009 23:56

Pyton50, a wiesz jakie zadanie ma dwumas? po co został wymyślony? co robi?

ma "filtrować" wibracje dochodzące do skrzyni, i idące na budę - jeżeli nie filtruje, to oczywistym jest że skrzynia się z tego nie cieszy, i szybciej umiera.

Po co na siłe poprawiać coś co jest dobre? ode mnie tyle w tym temacie

belcho99, SToRM, lepiej wam?


nie czaje - każdy na tym forum ma kase na felgi za 2k czy gwint za 1k, a szkoda mu dołożyć do dwumasu tylko kombinuje...



arwam

Post autor: arwam » pn paź 12, 2009 08:49

Pyton50,

zobacz jak redukuje drgania w układzie napędowym tarcza z tłumikiem drgań skrętnych na kole jednomasowym a zobacz jak redukuje dwumas. jest do tego stopnia skuteczny że w nie stosuje się w tarczy tłumika drgań bo nie ma takiej potrzeby.

i nie mów że są to teorie z palca wyssane.
zwróć uwagę na przełożenia skrzyń gdzie było stosowane sprzęgło zwykłe i na przełożenia skrzyń gdzie już dwumasy stosowano, zwłaszcza skrzyń 6'cio biegowych.
w pięcio biegowych są krótsze przełożenia po to żeby silnik pracował jak najczęściej na wyższych obrotach dlatego że przy wyższych obrotach silnika bezwładność układu korbowo-tłokowego juz w bardzo znacznym stopniu niweluje drgania..
nie mówimy że jak tylko jednomas założysz to skrzynia w ciągu miesiąca czy roku zrobi kaput ale jednak po coś rodzielono masę koła zamachowego i połączono je w sposób sprężysty za pomocą sprężyn.
pomyśł zanim zanim napiszesz drugi raz coś takiego.
ja też polecam założyć jednomas ale bo i tak różnica w jego cenie i większa trwałość samego dwumasu spowoduje że pozorna głupota w postaci zamontowania sprzęgła starej generacji poprostu się zwróci w ten sposób że nie trzeba będzie za jakieś 20-30tys km ponownie wymieniać dwumasy w więc gdyb nawet skrzynia miała paść za jakieś 100-150tys km to i tak się opłaci.
a w przypadku zamontowania jednomasu polecałbym zmienić troszkę technikę jazdy i trzymaś silnik nieco powyżej 2200rpm tak żeby nie przyspieszać z niskich obrotów czy nie obciążać w ten sposób układu napędowego i samego silnika który juz nie będzie tak skutecznie chroniony przed wpływem zwiększonych drgań w układzie napędowym, dlatego należy jeździć tak żeby drgania znacznie zredukować

[ Dodano: 12 Paź 2009 08:54 ]
Shmatan pisze:nie czaje - każdy na tym forum ma kase na felgi za 2k czy gwint za 1k, a szkoda mu dołożyć do dwumasu tylko kombinuje...
Shmatan,

czasem to się opłaca przy odpowiedniej technice jazdy różnica między stosowaniem dwumasu a zwykłego koła zamachowego może być prawie nie zauważalna.


nie wiem czy wiesz ale dwumas umiera najszybciej jeśli ktoś cały czas jeździ na niskich obrotach i obciąża silnik i układ napędowy jazdą pod górę i przyspieszeniami z małych obrotów, wtedy dwumas najintesywniej pracuje wskótek czego się szybko zużywa

ale chroni układ napędowy i sam silnik.
ale jak umiesz JEŹDZIĆ to dwumas nie jest niezbędny



arwam

Post autor: arwam » pn paź 12, 2009 09:05

belcho99,

może nie nerwowo bo nie tylko ja nie przepadam za takimi komentarzami.
przeczytaj co pisałem post wcześniej. wcześniej sobie radzono z tłumieniem dragań poprzez krótsze przełożenia a w T4 masz wyjątkowo krótką skrzynię jak na diesla



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości