kopci mocno przy dodawaniu gazu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

kopci mocno przy dodawaniu gazu

Post autor: mono_ » śr paź 28, 2009 11:40

witam.

mam silnik 1.9 tdi AHU 90 km, zczipowany, ale fachowcy od chiptungu mowia ze to nie powod kopcenia, wiec szukam gdzie indziej.:

Gdy dodaje gazu to za mna ukazuje sie chmura dymu, czarnego dymu.

Tankuje paliwo na stacji. Oleju nie bierze prawie wcale.

Wymienilem mu filtr powietrza.

NA VAg nie ma zadnych bledów. Tzn wtryski sa wrecz ksiazkowe. Mysle nad przeplywka ale komputer nie wykazuje bledu.
Problemem jest termostat do wymiany bo jezdze na temp 70-80 stopni, wymienie go w najblizszym czasie.
Mysle ze nizsza temperatura raczej nie wplywa na az takie kopcenie.

Nie czyscilem jeszcze ukladu dolotowego, ani nie zaslepialem EGR.
Bledu EGR tez nie wskazuje komputer.

W czym moze lezec przyczyna?
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 11:40 przez mono_, łącznie zmieniany 1 raz.



lukaszek1209
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt maja 05, 2009 21:49
Lokalizacja: Lubraniec

Post autor: lukaszek1209 » śr paź 28, 2009 11:50

Kolego mój znajomy miał taki problem w skodzie octavii 1.9TDI. Jadąc za nim wiadomo było kiedy zmienia bieg, skończyło się regeneracją turbiny. Jakaś firma z Bydgoszczy się tym zajęła. zapłacił chyba 850 zł
pozdrawiam



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » śr paź 28, 2009 11:56

no ale moja turbina ladnie dziala. moj mk3 Pedzi jak mu dodam gazu zostawiajac wszystkich na drodze, jednak chmure rowniez.



arwam

Post autor: arwam » śr paź 28, 2009 12:11

mono_,

może masz dawki podciągnięte na ECU.
zrób odpowiedznie logi i zamieść w dziale diagnostyka, może tam Ci pomogą.



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » śr paź 28, 2009 12:23

no wyslalem logi. Co niektorzy mowia ze to moze byc powod, ale raczej nie powinien byc. powininen wyeliminowac to w sposob inny jakis.

Dodam ze filtr powietrza byl suchutki.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » śr paź 28, 2009 13:11

Witam

Wydaje mi sie ze panowie specjalisci od chipowania dali dupy i nie chcą sie przyznać. Zawsze po chipie bedzie troszke kopcił bo są dawki zwiększone ale jak zle je ustalą to będzie tak jak piszesz. Zasłona dymna.

Pozdro

ZC



mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » śr paź 28, 2009 15:34

nie traci mocy wogole. nie ma raczej dziurki nigdzie bo by to bylo slyszalne mysle, chodzi mi o swist.

Pali wiecej troszke bo jadac z gliwic do wladyslawowa kilka dni temu spalil mi 7 litrow srednio, chodz szalalem nim i mialem 5 osob w aucie.

dostaje za duzo paliwa a za malo powietrza. Moze byc gdzies uklad dolotowy zatkany? jakies waskie gardlo np? czy zaslepienie EGR powprawi coś? a moze katalizator sie posypal? sam szukam ... niewiem

Wciaz zakladam ze chip nie ma wplywu, jak wyklucze wszystklie mozliwosci wtedy zajme sie nowym programem.



arwam

Post autor: arwam » śr paź 28, 2009 16:13

mono_,

a jekis masz ciśnienie doładowania?

a na pełne auto i ciężką nogę kierownika wynik 7l/100km to nie jest dużo.
powiedz nam jakie masz cśnienie doładowania.
może wystarczy je podnieść poprzez odpowiednie zmiany w mapach obciążeń i wtedy powinno być git.
no chyba że to już kres wydajności turbiny wtedy jeśli jej nie wymienisz na większą chcąc zachować moc, nie rozwiążesz problemu inaczej niż przez odjęcie paliwa



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » śr paź 28, 2009 17:05

zrób logi i będzie wiadomo, bo teraz to wróżenie z fusów...
Skoro batory za tobą, znaczy to o zbyt bogatej mieszance w paliwo, albo zbyt ubogiej w powietrze - miałeś zmieniane mapy ECU, czy tylko powiedziano ci, że masz chip-a?



lukaszek1209
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt maja 05, 2009 21:49
Lokalizacja: Lubraniec

kopci mocno przy dodawaniu gazu

Post autor: lukaszek1209 » wt sie 10, 2010 00:21

Witam!
Chmura za dieslem dorosłym to naturalna sprawa a jeśli jest zchipowany to już wogóle.
założyłem do swojego ALH 216 końcówki. i rwie jak szalony, no zostawiając za sobą chmurkę szczególnie na trójce. ale co mnie to obchodzi skoro koń chce się wyrwać spod :ass: to czym się martwić :rotfl:



Awatar użytkownika
KemotZabrze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
Lokalizacja: Zabrze

kopci mocno przy dodawaniu gazu

Post autor: KemotZabrze » śr sie 11, 2010 00:29

A w którym momencie wylatuje najwięcej dymu? jak przyciśniesz z niższych obrotów i potem mniej kopci? czy cały czas dymi tak samo lub ze wzrostem obrotów więcej?



seba899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 28, 2007 22:56
Lokalizacja: Mazury

Re: kopci mocno przy dodawaniu gazu

Post autor: seba899 » pt sie 13, 2010 12:38

W Moim AHU mam to samo od ponad 100 000 kilometrów jak go kupiłem, wszystko czyszczone, przeglądy o czasie, niewielkie spalanie, oleju nie bieże wogóle, silnik suchutki, przebieg ponad 280 tysięcy. I też puszcza dymek jak ruszam ze świateł lub przyspieszam ale jak pociągnę po obrotach powyżej 2tysięcy, jak wkręcam do 2tysięcy wszystko OK i nie dymi. Daj Sobie na spokój to jest TDI i tak ma być. Znajomi mają czy to Ford,opel w diselku i tamte pomimo niewielkiego wieku kopcą jeszcze mocniej niz nasze TDIki. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

kopci mocno przy dodawaniu gazu

Post autor: italiano_83 » pt sie 13, 2010 18:36

mono_ pisze:Mysle nad przeplywka ale komputer nie wykazuje bledu.
I nie wykaże dopóki przepływomierz nie wyzionie "kompletnie" ducha" - Do oceny przepływomierz potrzebny jest log 003 dynamiczny.
Zrób logi to będzie widać , co to za program a, tak to można szukać po omacku do u...nej śmierci.
Jak możesz to 000, 001, 003, 013, Bs i 003, 008 010, 011 dynamiczne każdy osobno a potem 003,008.010 razem. A jak wątpisz w szczelność dolotu to 011 i 010 razem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

lukaszek1209
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt maja 05, 2009 21:49
Lokalizacja: Lubraniec

kopci mocno przy dodawaniu gazu

Post autor: lukaszek1209 » sob sie 14, 2010 23:49

Witam!
Podczas przyspieszania cały czas jest taka sama ilość dymu. dziś ustawiłem dawkę paliwa na 3-3.2mg/R i kopcenie zmniejszyło się. Auto też zaczęło chodzić ciszej. Odkręciłem niedawno dolot i tuż za EGR gdzie zaczyna się kolektor rozdzielać nagaru było tyle że mały palec ręki by nie przeszedł. Po wyczyszczeniu od razu inna jazda, golfik stał się płynniejszy.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 35 gości