jak rozpoznac czy katalizator jest zużyty

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

jak rozpoznac czy katalizator jest zużyty

Post autor: karolp85 » czw sty 14, 2010 20:52

czy ktoś ma jakiś sposób lub wie jak sprawdzic kata czy jeszcze jest sprawny czy nadaje się do wymiany ?


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 14, 2010 21:02



Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw sty 14, 2010 21:54

Niezły tekst w tym linku o katach ,najbardziej spodobał mi sie ten kawałek "auta o poważnym przebiegu (powyżej 100 000 km) " :panna: chyba chodzi o 126p.Chyba kazdy z nas chciałby mieć 1 Zeta o tak poważnym przebiegu
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 22:05 przez munior, łącznie zmieniany 3 razy.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: jak rozpoznac czy katalizator jest zużyty

Post autor: PinkFloyd » czw sty 14, 2010 22:03

karolp85 pisze:czy ktoś ma jakiś sposób lub wie jak sprawdzic kata czy jeszcze jest sprawny czy nadaje się do wymiany ?
Cały esej na ten temat napisano tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 14, 2010 22:04

munior pisze:Niezły tekst w tym linku o katach ,najbardziej spodobał mi sie ten kawałek "auta o poważnym przebiegu (powyżej 100 000 km) " :panna: chyba chodzi o 126p ...
To jest napisane w kontekście nie do silnika czy samochodu a do katalizatora...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw sty 14, 2010 22:10

italiano_83 pisze:To jest napisane w kontekście nie do silnika czy samochodu a do katalizatora...
No domyslam się że w kontekście do kata a nie silnika ,choć wiadomo że dla co nie których przebieg rzędu 200tys jest równoznaczny z tym że to już padlina.Co jest często zgodne z prawdą .


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 14, 2010 22:20

munior pisze:italiano_83 napisał/a:
To jest napisane w kontekście nie do silnika czy samochodu a do katalizatora...
No domyslam się że w kontekście do kata a nie silnika ,choć wiadomo że dla co nie których przebieg rzędu 200tys jest równoznaczny z tym że to już padlina.Co jest często zgodne z prawdą .
Wszystko się zużywa ... nawet "MY" a co dopiero taki katalizator... :helm: A wiadomo, "fabryka" zarabiać musi :|


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » czw sty 14, 2010 23:45

dziękuję pięknie za linki i za pomoc leca punkciki :bigok:


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pt sty 15, 2010 11:42

kiedyś czytałem że na stacji diagnostycznej mogą zmierzyć czystość spalin przed i za katalizatorem, jeżeli jest poniżej chyba z 50% to do wymiany


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt sty 15, 2010 15:38

gdy turbo za pozno wstaje to mozna sadzic o tym ze przeplyw spalin przez katalizator jest ograniczony



Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » sob sty 16, 2010 20:46

micky,

no najlepiej było by to zbadac VAGiem, ale z tego co kojarzę to jak kupiłem golfika było czuc że od 1800 czy 1900 już ładnie ciągnął a teraz tak mniej więcej 2100 czuc że turbo ładuje


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » sob sty 16, 2010 20:48

Witam wytnij katalizator wspawaj rurkę będzie super zwiększy się moc turbo wczesniej się bedzie włączało



Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » sob sty 16, 2010 22:20

wspawaj rurkę
z kolei słyszałem że może pojawiac się nieprzyjemny rezonans...chyba lepiej jest wspawac tłumik przelotowy


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » sob sty 16, 2010 22:32

Nie będzie rezonansu wspawaj rurkę i smigaj jak wspawasz tłumik to będzie rezonans



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 91 gości