zawór turbiny, gruszka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

luban88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 16, 2007 19:23
Lokalizacja: mikołów
Kontakt:

zawór turbiny, gruszka

Post autor: luban88 » śr lut 10, 2010 17:18

witam fachmanów. chciałem zapytać czy zna ktoś numer seryjny gruszki podcisnieniowej do turbiny (tdi 110 km) lub fotke jak ona dokładnie wygląda. a problem mam taki iż łapie tryb awaryjny. turbo było czyszczone , n75 wymienione, węże też. toszedłem do tego ze to wina gruszki bo gdy nią poruszam to w niej zgrzyta tak jakby była zatarta. popsikałem do niej wd-40. i jeszcze co zauważyłem takie coś. teraz gdy jest temperatura ujemna to ciągle chwyta notlaufa a gdy jest powyżej zera to bardzo zadko łapie. czy jest możliwe ze w gruszcze nazbieraa sie woda i marznie?? prosze o pomoc. nie mogłem nic znalesc na forum konkretnego o tym zaworze wiec postanowiłem napisać posta.


luban

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » śr lut 10, 2010 17:42

raczej wyżarta ze starości i dlatego nie spełnia swojej funkcji

tak wygląda
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 17:43 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr lut 10, 2010 18:03

Przeropuj ja konkretnie zanim wymienisz na nowa. Zalej od strony wezyka( tak zeby sobie zassala konkretnie jak i od gory( od strony sztangi). Mozna to zrobic nawet nie demontujac z turbiny z auta. Dmuchnij tez w ten wezyk i obserwuj czy nie bulgocze od strony sztangi.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

luban88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 16, 2007 19:23
Lokalizacja: mikołów
Kontakt:

Post autor: luban88 » śr lut 10, 2010 18:57

zrobie tak jak pisze kolega wesol ale wydaje mi sie ze i tak bedzie do wymiany.
czy warto kupiś takie coś http://www.allegro.pl/item907640214_zaw ... w_tdi.html. i jeszcze takie pytanie czy da sie to wymienić bez wyciągania turbo??


luban

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lut 11, 2010 01:24

wesol pisze:Przeropuj ja konkretnie zanim wymienisz na nowa. Zalej od strony wezyka( tak zeby sobie zassala konkretnie jak i od gory( od strony sztangi). Mozna to zrobic nawet nie demontujac z turbiny z auta. Dmuchnij tez w ten wezyk i obserwuj czy nie bulgocze od strony sztangi.
Nie polecam lać ropy od strony wężyka podciśnienia, z własnego doświadczenia wiem, że gruszki nie rdzewieją od tej strony tylko od strony sztangi bo woda, wilgoć dostaje się do środka otworkiem wyrównującym ciśnienie, zalanie ropy od strony wężyka nie przyniesie żadnego pozytywnego efektu poza tym, że za chwilę tę ropę zaciągnie pompa vacuum i ropa będzie w całym układzie podciśnienia mogąc narobić większych szkód bo pożytku żadnego, zalać gruchę można przez otworek od strony sztangi ale przypuszczam, że w środku gruchy będzie zbyt duży bigos by ta reanimacja na coś się zdała, trzeba być niezłym magikiem i posiadać niezłe zaplecze narzędziowe żeby odkręcić siłownik z turbo na silniku,
w moim przypadku seria notlaufów była właśnie spowodowana nie zapieczoną zmienną geometrią a zardzewiałą gruchą, w której sztangą nie dało się ruszyć :
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

jak widać membrana ma się dobrze ale część gruchy od strony sztangi do membrany łądnie zżarła rdza włącznie z otworkiem wyrównującym ciśnienie.


Obrazek

Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » czw lut 11, 2010 08:26

numeru seryjnego niema do tej gruszki według VW jest to integralna część turbiny , na Alegro musisz uważać bo sprzedają Chińskie buble tu masz linka http://moto.allegro.pl/item909049221_za ... 9_tdi.html ja od niego kupiłem i jestem zadowolony
Ostatnio zmieniony czw lut 11, 2010 23:11 przez Mirek39m, łącznie zmieniany 1 raz.


Mirek

luban88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 16, 2007 19:23
Lokalizacja: mikołów
Kontakt:

Post autor: luban88 » ndz lut 14, 2010 10:53

dzieki koledzy. bardzo mi sie przydały wasze informacje a szczegulnie dzieki koledze sztomel za te fotki. teraz wiem jak to wygląda. czyli zeby wymienic gruche to trzeba by turbo wyjąć.


luban

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz lut 14, 2010 11:17

Przeropuj gruszke powiadam. Ja swoja przeropowalem zarowno w golfie jakies rok temu( ogolnie to calosc ropuje, łącznie z elektrozaworkami) i caly czas smiga i jest szczelna. W poprzednim aucie ( astra G ) tez ta robilem i pieknie smigalo wszystko. Srodek gruszki jest odporny na rope- nic mu nie grozi.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Artiks » pn lut 15, 2010 09:07

luban88 pisze:gdy jest temperatura ujemna to ciągle chwyta notlaufa a gdy jest powyżej zera to bardzo zadko łapie.
Podepnę się pod temat, u mnie sytuacja wygląda tak, ze jak są temperatury minusowe to auto strasznie opornie jedzie, wystaczy że będzie na plusie i auto dostaje skrzydeł , czy to tez może dotyczyć problemu gruszki?? Czy ta z aukcji będzie pasować do turbiny z AJM'a ??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lut 15, 2010 09:24

ArtX pisze:Czy ta z aukcji będzie pasować do turbiny z AJM'a ??
będzie pasować bo w AJM jest to samo turbo co w ASV i AHF i ta sama grucha ale Twój problem jest zapewne inny i z pewnością nie zależy on od turbo więc nie wymieniaj nic na pałę.
Ostatnio zmieniony pn lut 15, 2010 09:24 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
josef161
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 17, 2009 18:58
Lokalizacja: RLU / BE
Kontakt:

Post autor: josef161 » pn lut 15, 2010 20:42

Da sie wymienic bez wyciagania turbawki tylko uwaga na zabezpieczenia na sztandze podczas demontarzu



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn lut 15, 2010 21:11

josef161 pisze:Da sie wymienic bez wyciagania turbawk
pod warunkiem że śrubki się odkręcą - niestety ale bywa że się nie chcą ruszyć


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn lut 15, 2010 21:13

Kulon pisze:
josef161 pisze:Da sie wymienic bez wyciagania turbawk
pod warunkiem że śrubki się odkręcą - niestety ale bywa że się nie chcą ruszyć
Ja dzisiaj swoją wyciagałem i zajeło mi to ok 15 minut- przycinała sie przesmarowałem bo była szczelna i jest :bigok:



luban88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 16, 2007 19:23
Lokalizacja: mikołów
Kontakt:

Post autor: luban88 » wt lut 16, 2010 16:55

panowie a wymontowanie gruszki tylko z kanału tak?? a jak tam jest z dojsciem??


luban

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 86 gości