Zwiększenie osiągów w 1Y
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Jeśli jest zabity to tak.
[ Dodano: 14 Mar 2010 23:08 ]
Dalej możesz zrobić pompę z dużym tłokiem - będzie się lepiej zbierał z dołu i będzie można ustawić większą dawkę bez nadmiernego zadymiania.
Kolejna rzecz to skrócenie dolotu, gov-mod, poszerzenie zakresu wyprzedzania kąta wtrysku (tzw timing) założenie krótszego kolektora dolotowego i dobranie do tego wałka rozrządu, ew korekta faz rozrządu przez obrócenie wałka.
[ Dodano: 14 Mar 2010 23:08 ]
Dalej możesz zrobić pompę z dużym tłokiem - będzie się lepiej zbierał z dołu i będzie można ustawić większą dawkę bez nadmiernego zadymiania.
Kolejna rzecz to skrócenie dolotu, gov-mod, poszerzenie zakresu wyprzedzania kąta wtrysku (tzw timing) założenie krótszego kolektora dolotowego i dobranie do tego wałka rozrządu, ew korekta faz rozrządu przez obrócenie wałka.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
t0mal, nawet jeśli czysty (choć mało prawdopodobne),to i tak stwarza spory opór dla wydechu.t0mal pisze:Jeśli jest zabity to tak.
Przykład-niedawno wyciąłem klientowi w A4 AFN (był bardzo czysty).Po 3 dniach przyjechał,żeby powiedzieć,że auto jedzie niesamowicie,zwłaszcza w górnych obrotach,a różnica jaką zaobserwował (jego odczucie),to ok.10PS ...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
To jest takie cośSteinway pisze:Mógłbyś mi wytłumaczyć o co chodzi z tą trąbką??
i należy to wywalić...jak założysz puszkę filtra od 1V lub SB
Po wywaleniu kata nie będzie głośniej pracował
[ Dodano: 15 Mar 2010 14:59 ]
Pompa przy silniku 1Y ma tłoko-rozdzielacz 8mm.Steinway pisze:Dalej możesz zrobić pompę z dużym tłokiem
Mógłbyś to szerzej wyjaśnić??
8mm to średnica tłoczka,który tłoczy paliwo do wtryskiwaczy.Im większa średnica tłoczka,tym większa wydajność pompy (można więcej podkręcić )...
Powinna wystarczyć, ale nie spodziewaj się cudów jak nie podlejesz paliwem, a no i bym zapomniał - będzie głośniejszy
Pompy z dużym tłoczkiem montuje się w dostawczakach, żeby można było albo skrócić czas wtrysku, albo podać większą dawkę paliwa bez nadmiernego zwiększania dymienia (albo chodzi o obie rzeczy na raz) krótko mówiąc po takiej przeróbce obniży się kultura pracy silnika, ale wzrośnie moc i moment obrotowy, a auto będzie równo przyspieszać od wolnych obrotów. Do takiej przeróbki najlepiej jakbyś miał dwie pompy - jedną z auta z grupy VAG z silnikiem 1.9D (bez turbo, z pośrednim wtryskiem) i drugą z Forda Transita, LDV, IVECO Daily itp koszt to najbidniej 300zł +dobre klucze i uszczelki.
[ Dodano: 15 Mar 2010 16:56 ]
Moim zdaniem wydech cudów nie przyniesie (fajnie jakbyś opisał co to dało) ze względu na to, że w dieslu tłoki prawie całują głowicę, spaliny są wypychanie pod sporym ciśnieniem.
Najpierw dawka, potem dolot, później pompa.
Pompy z dużym tłoczkiem montuje się w dostawczakach, żeby można było albo skrócić czas wtrysku, albo podać większą dawkę paliwa bez nadmiernego zwiększania dymienia (albo chodzi o obie rzeczy na raz) krótko mówiąc po takiej przeróbce obniży się kultura pracy silnika, ale wzrośnie moc i moment obrotowy, a auto będzie równo przyspieszać od wolnych obrotów. Do takiej przeróbki najlepiej jakbyś miał dwie pompy - jedną z auta z grupy VAG z silnikiem 1.9D (bez turbo, z pośrednim wtryskiem) i drugą z Forda Transita, LDV, IVECO Daily itp koszt to najbidniej 300zł +dobre klucze i uszczelki.
A to dziwnie, w 1.6 jest 9mmMichaś_1977 pisze:Pompa przy silniku 1Y ma tłoko-rozdzielacz 8mm.
[ Dodano: 15 Mar 2010 16:56 ]
Moim zdaniem wydech cudów nie przyniesie (fajnie jakbyś opisał co to dało) ze względu na to, że w dieslu tłoki prawie całują głowicę, spaliny są wypychanie pod sporym ciśnieniem.
Najpierw dawka, potem dolot, później pompa.
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14128
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
piotrekgal, przecież napisane jest,że jest w puszce od silników 1V i SB (oba to 1,6TD)...w AAZ jest inna
Nawet dzisiaj sprzedałem moją starą pompę od 1V...poszła właśnie do 1,9D 1Y
Tak t0mal,1,6D ma 9mm,a 1Y tak samo jak 1V-8mmt0mal pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Pompa przy silniku 1Y ma tłoko-rozdzielacz 8mm.
A to dziwnie, w 1.6 jest 9mm
Nawet dzisiaj sprzedałem moją starą pompę od 1V...poszła właśnie do 1,9D 1Y
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 53 gości