Zwiększenie osiągów w 1Y

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz mar 14, 2010 22:47

Zwiększ dawkę, załóż stożek, albo puszkę filtra z 1V i wywal trąbkę, zapewnij silnikowi dolot zimnego powietrza do silnika.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 14, 2010 22:52

Oczywiście kata wyciąć trzeba :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 15, 2010 00:03

Jeśli jest zabity to tak.

[ Dodano: 14 Mar 2010 23:08 ]
Dalej możesz zrobić pompę z dużym tłokiem - będzie się lepiej zbierał z dołu i będzie można ustawić większą dawkę bez nadmiernego zadymiania.
Kolejna rzecz to skrócenie dolotu, gov-mod, poszerzenie zakresu wyprzedzania kąta wtrysku (tzw timing) założenie krótszego kolektora dolotowego i dobranie do tego wałka rozrządu, ew korekta faz rozrządu przez obrócenie wałka.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 15, 2010 07:14

t0mal pisze:Jeśli jest zabity to tak.
t0mal, nawet jeśli czysty (choć mało prawdopodobne),to i tak stwarza spory opór dla wydechu.
Przykład-niedawno wyciąłem klientowi w A4 AFN (był bardzo czysty).Po 3 dniach przyjechał,żeby powiedzieć,że auto jedzie niesamowicie,zwłaszcza w górnych obrotach,a różnica jaką zaobserwował (jego odczucie),to ok.10PS :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » pn mar 15, 2010 14:29

No to ja też wycinam katalizator :D Po 15 latach chyba musiał się zawalić :chytry:


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 15, 2010 15:54

Steinway pisze:Mógłbyś mi wytłumaczyć o co chodzi z tą trąbką??
To jest takie coś
Obrazek
i należy to wywalić...jak założysz puszkę filtra od 1V lub SB :bajer:

Po wywaleniu kata nie będzie głośniej pracował :wink:

[ Dodano: 15 Mar 2010 14:59 ]
Steinway pisze:Dalej możesz zrobić pompę z dużym tłokiem


Mógłbyś to szerzej wyjaśnić??
Pompa przy silniku 1Y ma tłoko-rozdzielacz 8mm.
8mm to średnica tłoczka,który tłoczy paliwo do wtryskiwaczy.Im większa średnica tłoczka,tym większa wydajność pompy (można więcej podkręcić :satan: )...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 15, 2010 17:48

Powinna wystarczyć, ale nie spodziewaj się cudów jak nie podlejesz paliwem, a no i bym zapomniał - będzie głośniejszy :)

Pompy z dużym tłoczkiem montuje się w dostawczakach, żeby można było albo skrócić czas wtrysku, albo podać większą dawkę paliwa bez nadmiernego zwiększania dymienia (albo chodzi o obie rzeczy na raz) krótko mówiąc po takiej przeróbce obniży się kultura pracy silnika, ale wzrośnie moc i moment obrotowy, a auto będzie równo przyspieszać od wolnych obrotów. Do takiej przeróbki najlepiej jakbyś miał dwie pompy - jedną z auta z grupy VAG z silnikiem 1.9D (bez turbo, z pośrednim wtryskiem) i drugą z Forda Transita, LDV, IVECO Daily itp koszt to najbidniej 300zł +dobre klucze i uszczelki.
Michaś_1977 pisze:Pompa przy silniku 1Y ma tłoko-rozdzielacz 8mm.
A to dziwnie, w 1.6 jest 9mm

[ Dodano: 15 Mar 2010 16:56 ]
Moim zdaniem wydech cudów nie przyniesie (fajnie jakbyś opisał co to dało) ze względu na to, że w dieslu tłoki prawie całują głowicę, spaliny są wypychanie pod sporym ciśnieniem.
Najpierw dawka, potem dolot, później pompa.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn mar 15, 2010 18:09

Ja w ogole zapytałbym sie gdzie jest ten gwizdek w obudowie filtra powietrza ? ( 1,9td aaz )



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 15, 2010 19:17

Inną puszkę masz niż w 1.6



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn mar 15, 2010 19:28

piotrekgal, przecież napisane jest,że jest w puszce od silników 1V i SB (oba to 1,6TD)...w AAZ jest inna :bajer:
t0mal pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Pompa przy silniku 1Y ma tłoko-rozdzielacz 8mm.

A to dziwnie, w 1.6 jest 9mm
Tak t0mal,1,6D ma 9mm,a 1Y tak samo jak 1V-8mm :bigok:
Nawet dzisiaj sprzedałem moją starą pompę od 1V...poszła właśnie do 1,9D 1Y :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 15, 2010 19:49

Właściwie to w 1.9 też jest trąbka, tylko, że na zewnątrz puszki. Jedna ssie ciepłe powietrze z kolektora a druga jest z przodu.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn mar 15, 2010 20:03

Właściwie to w 1.9 też jest trąbka, tylko, że na zewnątrz puszki. Jedna ssie ciepłe powietrze z kolektora a druga jest z przodu.
i mozna je swobodnie usunac ?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn mar 15, 2010 20:34

Nie wiem :) Swobodnie to napewno nie wyjdzie, ale słyszałem, że w tdi nie ma efektu.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn mar 15, 2010 20:35

t0mal pisze:Nie wiem :) Swobodnie to napewno nie wyjdzie, ale słyszałem, że w tdi nie ma efektu.

do TDI to mi daleko ;) ja mam TD AAZ :cool:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 53 gości