Strona 1 z 1

Wyciek oleju!jaka może być przyczyna i co dalej z tym zrobić

: wt mar 30, 2010 14:02
autor: BoraT_TDI
witam wszystkich....mam taki problem a mianowicie zacząłem sobie grzebać przy moim samochodzie ponieważ cieknie mi spod dekla zaworów (trzeci raz wymieniana uszczelka zakładana także na silikonie tydzień spokoju i znowu cieknie) normalnie człowieka szlak trafia....a tu nagle spostrzegłem ze w okolicy zaznaczonej na zdjęciu na łączeniu tej rurki dochodzącej do rury z powietrzem cieknie olej...nie ma tragedii ale skąd się tam wzioł ten olej...i co dalej z tym zrobić jak myslicie?? Obrazek

: wt mar 30, 2010 19:41
autor: italiano_83
Masz wyciek z odmy- tym przewodem odpowietrza się silnik z gazów,a wraz z nim (gazami) przemieszcza się olej.
Można zastosować coś takiego:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=241195

: śr mar 31, 2010 01:47
autor: BoraT_TDI
a co sie moze stać jak nie zastosuje tego odprowadzenia z odmy....??albo jak inaczej sprawić aby zlikwidować olej w tym przewodzie??

: śr mar 31, 2010 03:06
autor: fleshu
Dokładnie opisałem drogę oliwy po przewodach oraz przez silnik do samego wydechu.
Do podanych wcześniej zniszczeń dodam jeszcze wypalanie gniazd zaworowych i uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych. Odmę wypiętą luzem za silnik mam 2 latka > żadnego namarzania w zimę nie ma. Dalej zostaje teoria "czysta ekologia wg VW i innych marek". Problem odpięcia odmy męczy tylko użytkowników silników benzynowych > sterownie podciśnienia w odmie > więc ciężko jest to wypiąć w takim silniku.
W twoim przypadku występuje jakaś nieszczelność w silniku > nie mówię że są to: część zimna turbo, pierścienie, uszczelki > bo może to być np. tylko pęknięta oprawka bagnetu. Każdy przedmuch w silniczku powoduje zasysanie oliwy przez odmę > efekt końcowy jest opłakany > cały silnik do rozbierania > tak stanie się przy dystansie w granicach 190 - 240tyś km.
Przypadki są zawsze indywidualne lecz odma leje nawet w nowych VW.
Problem rotacji powietrza w silniku rozwiązany został właśnie w sposób odmy wpiętej do dolotu > producent musiał spełnić odpowiednie normy a inne rozwiązanie było dla niego zbyt drogie bądź zbędne.
Przy okazji polecam sprawdzić stan kolektora dolotowego i EGR(zawór recyrkulacji spalin).
Wypięcie odmy da możliwość dokładnego osądu stanu uszczelniaczy po zimnej stronie turbinki (będzie wiadomo że oliwa szła tylko z odmy albo okaże się że turbinka lekko cieknie >>>> nie ma jeszcze tragedii jak cieknie).

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794

: śr mar 31, 2010 12:12
autor: BoraT_TDI
Dzięki wielkie:) to teraz pozostaje podłubać i może zainstaluje to odprowadzenie.....zobaczymy co bedzie sie dziać:D:D: