Strona 1 z 3
Mk2 1v 1.6 td problem z wężem i turbo
: śr mar 31, 2010 13:28
autor: Marcin997
Witam. Zakupiłem 2 dni temu mk2 1.6 td 1v. Moje zdziwienie wzbudził wąż od odmy który nie idzie do dolotu tylko jest przedłużony gdzieś na dól i sobie dunda...

Wkręcił bym go tam gdzie trzeba ale nie wiem co zrobić z tym co już tam jest podpięty do dolotu... Pytałem sie znajomego mechanika i powiedział ze tak nie ma być ale jak to nie wie... Prosił bym o pomoc...
Drugie zapytanie mam w stosunku co do turba... Posiadam pompę z grzybkiem tylko nie wiem gdzie wpiąć ten wężyk od grzybka co idzie do pompy.. nigdzie nie widzę tego króćca...
Trzecie pytanie..

silnik jest bardzo słaby, znaczy idzie swoje ale przejechałem się mk2 1.6 td 1V taki jak mój i jego idzie o wiele lepiej... Ciśnienie na każdym cylindrze jest w granicach 32.. Gdzie może leżeć przyczyna tego że mój jest słabszy??
Fotki poglądowe do pytania jeden i dwa

: śr mar 31, 2010 14:15
autor: Michał_1977
Ktoś wypiął odmę od dolotu,bo najprawdopodobniej waliło z niej olejem w turbinę...
Marcin997 pisze:nie wiem gdzie wpiąć ten wężyk od grzybka co idzie do pompy
Powinien być króciec w metalowym kolanku nad kolektorem ssącym,ale w 1V go nie ma.Trzeba dorobić...ja mam dorabiane.
Marcin997 pisze:przejechałem się mk2 1.6 td 1V taki jak mój i jego idzie o wiele lepiej.
Może miał założoną pompę z grzybem,ale z podpiętym wężykiem...ten wężyk to kropka nad "i"
[ Dodano: 31 Mar 2010 14:19 ]
Marcin997 pisze:powiedział ze tak nie ma być ale jak to nie wie... Prosił bym o pomoc...
Ten czarny wąż,który łączy się z tym czerwonym powinien być podpięty do tej grubej rury dolotowej...tam gdzie jest podpięte to małe gumowe kolanko.Tego kolanka nie powinno być...
: śr mar 31, 2010 17:50
autor: Marcin997
Az taki zielony to nie jestem.. :green_fuck: Miał tą samą pompę co i ja... tylko turbo inne..
Michaś_1977 pisze:Tego kolanka nie powinno być...
To jak go wywalę, znaczy to małe kolanko to będzie dziura... tam jest takie plastikowe coś,, ponoć od przeładowania turbiny... Więc dziury tam nie zostawię skoro dali węża to gdzieś wpięty musi byc...
: śr mar 31, 2010 18:59
autor: koVWal
Zobacz ja też mam 1V zobacz jak mam turbo wpiete i wezyk od pompy

: śr mar 31, 2010 19:09
autor: t0mal
Ktoś prawdopodobnie zmieniał kolektor, albo głowicę z kolektorem i zafundował ci zawór "bezpieczeństwa" Na twoim kolanku jest takie wypłaszczenie wielkości ok 10mm, tam oryginalnie jest króciec do turbo. Musisz sobie wywiercić sam otwór, nagwintować i wkręcić króciec, oczywiście przedtem musisz zdjąć kolanko z kolektora.
Ten otwór do którego masz podłączony zawór, jest na odmę, żeby prawidłowo podłączyć zawór potrzebujesz innej rury od filtra powietrza, z dwiema dziurami na boku. Drugi wlot jest obok tego odmowego, przesunięty w stronę filtra, u ciebie widać taką jakby łatkę po nim.
Oczywiście najlepiej jest go rozebrać i zatkać.
: śr mar 31, 2010 20:17
autor: Marcin997
t0mal pisze:Oczywiście najlepiej jest go rozebrać i zatkać.
Pogubiłem się... :green_fuck: Kogo mam rozebrać i zatkać??
: śr mar 31, 2010 21:06
autor: wojtek0231
Ten zawór na kolektorze musisz zaślepić

: śr mar 31, 2010 21:26
autor: Michał_1977
t0mal pisze:Ktoś prawdopodobnie zmieniał kolektor, albo głowicę z kolektorem i zafundował ci zawór "bezpieczeństwa"
Niekoniecznie...w moim jest.
Marcin997 pisze:To jak go wywalę, znaczy to małe kolanko to będzie dziura... tam jest takie plastikowe coś,, ponoć od przeładowania turbiny.
Przecież napisałem Ci,że masz go wpiąć do grubej rury,a nie do zaworu...z resztą
koVWal Mk2, pokazał jak ma być...
wojtek0231 pisze:Ten zawór na kolektorze musisz zaślepić
Niekoniecznie...jak nie planuje podkręcać cisnienia,to nie musi.
Marcin997 pisze:Az taki zielony to nie jestem..
Wybacz,ale niektórzy często pytają o takie rzeczy,że nie wiem czy żartują,czy faktycznie nie wiedzą...
Marcin997 pisze:Miał tą samą pompę co i ja... tylko turbo inne..
Zapewne to turbo zrobiło tą różnicę
Marcin997 pisze:Kogo mam rozebrać i zatkać??
Nie kogo,tylko co-zawór

: czw kwie 01, 2010 07:17
autor: Marcin997
czyli tak... Czyli odmę wiem gdzie już wsadzić...

Tylko.... Sorki ale dalej nie czaje które mam rozebrać i zaślepić... :green_fuck: Mi to trzeba łopatologicznie
Co do turba.. będzie kręcone..
Mniemam że rozebrać i zaślepić mam to co jest oznaczone znakiem zapytania?
A wężyk od Pompy mam wpiąć w pozycję numer dwa?
Panowie jeszcze jedno pytanie... Dorwałem pompę z grzybkiem.. Od Wujka.. Mówi ze jest git, tylko wymontował ją ponieważ jak palił na zimnym silniku to wszystko było cacy, jeśli silnik był już zagrzany to nie chciał odpalić.. Powiedział że trzeba tylko przeczyścić bo jakiś tłoczek tam się zaciera.. Co o tym myślicie? Tylko ta pompa wygląda trochę inaczej niż w mk2.. Ma jakiś taki siłownik od przodu...
: sob kwie 03, 2010 07:42
autor: Michał_1977
Marcin997 pisze:Mniemam że rozebrać i zaślepić mam to co jest oznaczone znakiem zapytania?
Tak.Od czoła widać otwór w którym jest śrubka,trzeba ją wykręcić,wyjąć sprężynkę i włożyć kawałek np.kawałek cienkiej rurki,żeby było na sztywno.Dekielek upuszczający ciśnienie nie będzie dzięki temu podnosił się...
Marcin997 pisze:A wężyk od Pompy mam wpiąć w pozycję numer dwa?
Tak.Możesz podpatrzeć u kogoś jak to ma być.
Co do taj pompy od wujka,to faktycznie może być wina tłoko-rozdzielacza...
W mojej tez tak było,że po nagrzaniu nie palił na sztycha,tylko po kilku obrotach wału,ale potraktowałem ja tym i problem znikł
http://moto.allegro.pl/item970423081_va ... _lodz.html
Moja też ma siłownik

...
: sob kwie 03, 2010 17:56
autor: Marcin997
Michaś_1977 pisze:Tak.Od czoła widać otwór w którym jest śrubka,trzeba ją wykręcić,wyjąć sprężynkę i włożyć kawałek np.kawałek cienkiej rurki,żeby było na sztywno.Dekielek upuszczający ciśnienie nie będzie dzięki temu podnosił się...
Z tym uporałem się wczoraj

zrobiłem tak jak napisałeś, wsadziłem uciętą śrubkę
Michaś_1977 pisze:Co do taj pompy od wujka,to faktycznie może być wina tłoko-rozdzielacza...
A da się ten tłoko-rozdzielacz jakoś wykręcić i przeczyścić?? Tylko tak żebym sam poskładał czy lepiej dać komuś??
Michaś_1977 pisze:Moja też ma siłownik

...
I zamontowałeś w całości razem z siłownikiem? p2p? nic więcej nie trzeba było modzić?
: sob kwie 03, 2010 20:31
autor: twromek
Marcin997 pisze:A da się ten tłoko-rozdzielacz jakoś wykręcić i przeczyścić?? Tylko tak żebym sam poskładał czy lepiej dać komuś??
Wykręcić tak, ale wyczyścić nie. Wątpię żebyś to sam rozkręcił i złożył poprawnie.
: ndz kwie 04, 2010 15:04
autor: Marcin997
No to może przełożyć samą górę pompy? Jeśli to możliwe... Bo czytałem gdzieś i nie jestem pewien gdzie (gdzieś na forum) i jeżeli dobrze pamiętam to da się przełożyć samą górę z LDA.
: ndz kwie 04, 2010 17:27
autor: t0mal
Jeśli masz oryginalną pompę z 1V to raczej szkoda zachodu.