Strona 1 z 2

[mk3]wskaznik temperatury[AAZ]

: pt sty 06, 2006 19:43
autor: ziembul
Witam!

Mam nastepujacy problem. Kupilem mojego golfa 1.9TD(AAZ) jakies 2 miesiace temu i od poczatku wskaznik temperatury zawsze pokazuje zero. Jednak ostatnio w korku na zakopiance po dluzszej juz jezdzie zauwazylem ze podniosl sie do 70 stopni. Jak predkosc wzrosla znowu opadl. Czy odpowiedzialny za to jest czujnik?

Nie wiem czy to ma zwiazek z czujnikiem i czy tak moze byc, ale kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.

Z gory dziki za wszelkie podpowiedzi.

pozdrawiam

: pt sty 06, 2006 20:43
autor: misiek
ziembul pisze:Nie wiem czy to ma zwiazek z czujnikiem i czy tak moze byc, ale kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.
tak to może być walniety czujnik, co do świec zarowych to kontrolka chyba zapala się nawet przy ciepłym silniku, popytaj ludzi nz forum co mają TD

: pt sty 06, 2006 20:47
autor: barca90
Mnie się kontrolka od świec nie zapala jak mam ciepły silnik i tak ma być bo tak jest w książce (INSTUKCJI OBSŁUGI) napisane. A co do wskażnika temperatury to czujnik albo termostat.

: pt sty 06, 2006 20:52
autor: misiek
barca90 pisze:Mnie się kontrolka od świec nie zapala jak mam ciepły silnik
o, i oto chodziło, masz TD i wiesz najlepiej jak to jest z grzaniem świec(dzięki z info też mi się taka wiedza przyda)

: pt sty 06, 2006 20:57
autor: jaszczur
misiek10111 pisze:tak to może być walniety czujnik, co do świec zarowych to kontrolka chyba zapala się nawet przy ciepłym silniku, popytaj ludzi nz forum co mają TD
kontrolka ci sie będzie paliła niezależnie czy masz zimny czy ciepły silnik,ztym,ze przy ciepłym świeci ona krócej u mnie bynajmniej to dosłownie mignie na chwile a co do temp.to proponował bym wymienic termostat,tylko z jego wymianą jest troszkę zabawy

: pt sty 06, 2006 21:06
autor: barca90
Nie wiem jak to jest w TDI ale w TD kontrolka sie nie zapala jak jest ciepły silnik cytuję książkę (JEŻELI SILNIK JEST ROZGRZANY DO TEMPERATURY ROBOCZEJ LAMPKA KONTROLNA NIE ZAPALA SIE. SILNIK MOŻNA URUCHOMIĆ OD RAZU)Pozdrawiam!!!!

: pt sty 06, 2006 21:08
autor: ziembul
Dzieki za wszelkie odpowiedzi!
Chyba zaczne od wymiany czujnika. Prosciej i taniej...

: pt sty 06, 2006 21:30
autor: barca90
Wymień czujnik jak nie pomoże to wymień termostat. I nie pchać sie w koszty.........

: pt sty 06, 2006 22:04
autor: Arcturus
Zastanawia mnie co ma termostat do wskazania temperatuty bo nawet jak sie nie otworzy to wskazówka drgnie chociarz z miejscanatomiast proponuje zrobic tak:
sprawdzic miernikiem rezystancje czujnika temperatury na wlocieweza od chłodnicy do głowicy pomiesdzy zaciskami 1 i 3 - rezystancja powina byc nastepujaca:
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
Jezeli na zimnym silniku rezystancja jest nieskonczenie wielka to wymien czujnik i po sprawie natomiast jezeli z czujnikiem jest OK to walniety jest na 100% wskaznik temperatury i nadaje sie on do wymiany, a co do termostatu to czy sie wogóle otwiera to wystarczy po przejechaniu kilku kilometrów sprawdzic czy wąz idacy od pompy cieczy chłodzacej do chłodnicy zrobił sie ciepły a zeby byc pewnym ze otwiera sie we własciwej temperaturze to trzeba go wymontowac i wrzucic do ciepłej wody i zacząc podgrewac mierząc temp - poczatek otwarcia 85*C a koniec 105*C
Jak doprowadzisz do porzadku czujnik ze wskażnikiem a termostat jest OK to temp wskazywana powinna byc 90*C po całkowitym rozgrzaniu silnika

: pt sty 06, 2006 22:12
autor: GziQ
ziembul pisze:kontrolka od swiec zapala mi sie przy kazdym odpalaniu niezaleznie czy silnik jest nagrzany czy nie.
ja mialem to samo w passacie TD caly czas swiecila sie lampka,a co sie okazalo-banalne ;p -odlaczyl sie kabelek od czujnika ;p a wiec sprawdz najpierw kabelki a jak wszystko jest ok to widocznie cos jest z czunikiem

: sob sty 07, 2006 11:56
autor: cowboy
Arcturus pisze:Zastanawia mnie co ma termostat do wskazania temperatuty bo nawet jak sie nie otworzy to wskazówka drgnie chociarz z miejscanatomiast proponuje zrobic tak:
sprawdzic miernikiem rezystancje czujnika temperatury na wlocieweza od chłodnicy do głowicy pomiesdzy zaciskami 1 i 3 - rezystancja powina byc nastepujaca:
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
Jezeli na zimnym silniku rezystancja jest nieskonczenie wielka to wymien czujnik i po sprawie natomiast jezeli z czujnikiem jest OK to walniety jest na 100% wskaznik temperatury i nadaje sie on do wymiany, a co do termostatu to czy sie wogóle otwiera to wystarczy po przejechaniu kilku kilometrów sprawdzic czy wąz idacy od pompy cieczy chłodzacej do chłodnicy zrobił sie ciepły a zeby byc pewnym ze otwiera sie we własciwej temperaturze to trzeba go wymontowac i wrzucic do ciepłej wody i zacząc podgrewac mierząc temp - poczatek otwarcia 85*C a koniec 105*C
Jak doprowadzisz do porzadku czujnik ze wskażnikiem a termostat jest OK to temp wskazywana powinna byc 90*C po całkowitym rozgrzaniu silnika
mam pytanie? - które to są zaciski 1 i 3 do pomiaru temp na wskażniku oraz w przypadku gdyby czujnik był dobry jak sprawdzic wskaźnik tzn który zacisk w kostce zewrzec do masy zeby się wychylił na maxa ?

: sob sty 07, 2006 14:01
autor: Arcturus
cowboy pisze:mam pytanie? - które to są zaciski 1 i 3 do pomiaru temp na wskażniku oraz w przypadku gdyby czujnik był dobry jak sprawdzic wskaźnik tzn który zacisk w kostce zewrzec do masy zeby się wychylił na maxa ?
Jak zdejmiesz wtyczke z czujnika to są tam ładnie opisane!!

: ndz sty 08, 2006 15:50
autor: ziembul
Nie sprawdzilem jeszcze czujnika, ale za namowa kolegi sprawdzilem dolna rure wychodzaca z chlodnicy. Po dluzszej jezdzie jest ledwie ciepla. Czy tak ma byc czy powinna np parzyc rece.

Sprawdzilem tez jak dziala ogrzewanie w inym golfie z tym samym silnikiem i tam powietrze wylatujace z kratek jest gorace, a u mnie jest cieple.

Co o tym sadzicie??

pozdrawiam

: ndz sty 08, 2006 20:20
autor: dzikusek99
Na bank to termostat, zacznij od jego wymiany