Drgawki na wolnych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maniex81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 06, 2010 11:31
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Drgawki na wolnych obrotach

Post autor: maniex81 » ndz maja 23, 2010 21:01

Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Golfa 5 z 140 konnym silnikiem diesla. Mam jeden problem. Na zimnym silniku wszystko jest ok. Kiedy silnik sie nagrzeje do 90 stopni to na wolnych obrotach auto wpada w drgawki... Wg mechanika moga byc winne dwie rzeczy: albo kolo dwumasowe sie powoli rozlatuje albo pompowtryski sa juz lekko wiekowe i jak to stwierdzil mechanik w tych silnikach po przekroczeniu 120 tys km czesto tak sie dzieje (moj ma 160 tys) i od nich sa takie drgawki... Nie bardzo wiem co z tym zrobic. Sprzeglo slysze co dziwne tylko podczas zmiany biegu z 4 na 5 badz z 6 na 5... Niewiem co o tym myslec... Dziekuje z gory. Pozdrawiam



miras 33
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pn gru 08, 2008 23:44
Lokalizacja: okolice pruszc gd

Post autor: miras 33 » ndz maja 23, 2010 21:42

maniex81 pisze:pompowtryski sa juz lekko wiekowe i
diagnostyka vcds


mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line

marcin44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 09:56
Lokalizacja: Warszawa/Łomża

Post autor: marcin44 » pn maja 24, 2010 20:39

Mam podobne objawy, tylko mój ma 37 tys km i wyczytałem gdzieś, że jest ten typ tak ma, że źle napisane są mapy startowe. Ale sam nie wiem raz, mam takie drgania na zimnym, raz na ciepłym różnie z tym bywa. A sprzęgło raczej chyba nie bo nie ma różnicy jak wciskam.



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » wt maja 25, 2010 08:02

Kolego a Ty tym autem jezdzisz od nowosci czy zakupiles uzywane? Jak kupiles to podepnij Vaga i sprawdz jaka dawke paliwa dostaje po pierwsze ja mialem z drgawkami problem w MK4 zmiana dawki na MNIEJSZA pomogla



marcin44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 09:56
Lokalizacja: Warszawa/Łomża

Post autor: marcin44 » wt maja 25, 2010 08:18

Ja kupiłem i to dość niedawno, auto jest od I właściciela i w sumie zauważyłem to już przy kupnie, pod VAG'a nie podpinałem jeszcze ale może przy okazji. Specjalnie nie mam czasu, anie jest to coś takiego co tak naprawdę przeszkadza. Ale dzięki za podpowiedź.



maniex81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 06, 2010 11:31
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: maniex81 » wt maja 25, 2010 18:12

Kupilem sprowadzonego z Niemiec. Ma przejechane 160 tys km... To nie jest moze problem ale to trzesienie troche mnie wnerwia... Do tej pory jezdzilem maluszkiem i on sie tak nie trzasl :) Ale z ta dawka paliwa sprobuje... Tylko ciekawi mnie dlaczego drga na zagrzanym silniku... Na zimnym jest elegansio... Musi miec 90 stopni zeby zaczal drgac



foggy81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 25, 2010 22:45
Lokalizacja: chojnice

Post autor: foggy81 » wt maja 25, 2010 19:35

witam witam kolego to ze nie rowno chodzi to prawdopodobnie czujnik recylkulacji spalin u mnie tez to robi wlozylem czujnik od golfa z duzym przebiegiem i jest ok tylko czasem slychac takie syczenie ale silnik pracuje rowno i ma kopa sprawdz sobie to i byc moze jeszcze zobacz jak wyglada u ciebie przeplywomierz



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » wt maja 25, 2010 20:14

maniex81 pisze:Musi miec 90 stopni zeby zaczal drgac
Dokladnie, sprawdz Vagiem dawke jak bedzie ponizej 2.5 to ma prawo trzasc maxymalna jaka powinien dostawac to 3.0 a min 9.0 (zwroc uwage ze tu jest na odwrot im wyzsza liczba tym mniejsza dawka)
Ja jak kupilem auto byla dawka ustawiona 1.7... :kac: ktos mial fantazje :goof:, ustawilem na 3.0 i zero telepawicy :bigok: ALE nie oznacza to ze ten problem moze akurat wystepowac u Ciebie moze to byc calkiem cos innego ale na poczatek sprawdzenie dawki :)
Ostatnio zmieniony wt maja 25, 2010 20:16 przez sklejku, łącznie zmieniany 1 raz.



maniex81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 06, 2010 11:31
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: maniex81 » wt maja 25, 2010 21:52

dzieki serdeczne za wskazowki... zaczne od tej dawki bo tez o tym myslalem... dam znac co i jak... Pozdrawiam



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr maja 26, 2010 02:51

Ja bym w pompowtrysku raczej dawki nie dotykał... Ale to tylko ja :grin:



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » śr maja 26, 2010 08:43

maniex81 pisze:dzieki serdeczne za wskazowki... zaczne od tej dawki bo tez o tym myslalem... dam znac co i jak... Pozdrawiam
Sprawdz jaka dawka u Ciebie jest zalecana na pompowtryskach zanim zaczniesz cos grzebac ;)


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10538
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Drgawki na wolnych obrotach

Post autor: doggie » czw maja 27, 2010 22:36

maniex81 pisze: pompowtryski sa juz lekko wiekowe i jak to stwierdzil mechanik w tych silnikach po przekroczeniu 120 tys km czesto tak sie dzieje (moj ma 160 tys)
no nie, bez przesady, jeśli tak miałoby być to nigdy w życiu nie kupiłbym VW w TDI

[ Dodano: Czw 27 Maj, 2010 ]
tjwasiak pisze:Ja bym w pompowtrysku raczej dawki nie dotykał... Ale to tylko ja :grin:
ja też nie odważyłbym się :hmm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości