Problem z odpaleniem 1.9TDI 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adicbr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:42
Lokalizacja: polska

Problem z odpaleniem 1.9TDI 1Z

Post autor: adicbr » pt maja 28, 2010 10:14

Witam

Proszę o poradę , mam problem z odpaleniem mk3 1.9tdi 1z rano musze kręcić ze 2 minuty zeby zaskoczył z tyłu biała chmura dymu, jak już odpali to jest ok chyba ze go postawie gdzies na 2-3 godziny to sytuacja sie powtarza.Wcześniej sporadycznie robił mi cos takiego przy odpalaniu chodził jakby na dwa gary ale po paru sekundach przechodziło.Na komputerze zero błędów, wymieniłem czujnik temperaury , zawór na filtrze paliwa ,ale to nic nie dało.



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » pt maja 28, 2010 12:58

Sprawdź czy nie mam powietrza w tym przezroczystym przewodzie który idzo do pompy paliwa jeżeli jest tam powietrze to układ ci się zapowietrza masz gdzieś durkę w węzyku kub przy filtrze paliwa jest reduktor taki z zawleczka tak jest oring możliwe tamtędy zasysa ci powietrze.



adicbr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:42
Lokalizacja: polska

Post autor: adicbr » pt maja 28, 2010 13:32

Ten zaworek na filtrze wymieniałem , ale przy wymianie jak go wyciągnełem to w filtrze było widac ten papierowy wkład tak jakby paliwa mało było.Mam pytanie czy na pompie wtryskowej jest jakiś zawór zwrotny i czy to może byc przyczyna???

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt maja 28, 2010 13:55

Jaki masz kąt wtrysku > grupa 000 > pozycja 1 i 2 na zablokowanych nastawach??????



adicbr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:42
Lokalizacja: polska

Post autor: adicbr » pt maja 28, 2010 15:55

Mam pytanie jak zrobić zablokowane nastawy??



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt maja 28, 2010 17:29

basic settings a nie measuring blocks


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt maja 28, 2010 17:32

Jak odpalisz grupę 000 to na dole po lewej stronie masz przycisk switch to bassic settings.
Po kliknięciu na niego dodatkowo pojawi się po prawej stronie przycisk tditiming > z wykresem.
Na zablokowanych nastawach, pierwsze pole grupy 000 to będzie kąt jaki wymaga twój sterownik a pole nr 2 to kąt taki jaki jest w chwili obecnej > sprawdzanie robisz na ciepłym silniku.
Napisz nam wartości z pola 1 i 2 na zablokowanych nastawach.
Przykład ustawiania podałem dla vaga np 3.11.



Awatar użytkownika
grzegorz07555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:24
Lokalizacja: żagań

Post autor: grzegorz07555 » pt maja 28, 2010 18:44

sprawdź świece żarowe, a później kąt wtrysku

[ Dodano: 28 Maj 2010 18:45 ]
no i sprawdź czy nie ścieło klina na wale ( ja tak miałem ostatnio)



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob maja 29, 2010 00:01

grzegorz07555 pisze:sprawdź świece żarowe,
Kolega nie mieszka na Syberii > a świece żarowe grzeją dopiero poniżej 4 stopni.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob maja 29, 2010 11:52

grzegorz07555 pisze:sprawdź świece żarowe, a później kąt wtrysku
:bajer: Nie no ze świecami to przesadziłeś ,to nie tdek z komorą wstępną :grin:
grzegorz07555 pisze:no i sprawdź czy nie ścieło klina na wale ( ja tak miałem ostatnio)
:bajer: Takie rzeczy to jak ze świecami tylko w TD ekach.Pusty filtr to mu ewidentnie powietrze łapie
Ostatnio zmieniony sob maja 29, 2010 11:53 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob maja 29, 2010 12:02

munior, Tu sie nie zgodze ostatnio widziałem tdi w którym kółko od wału tak sie gibało ze nawet nie rozpalił a z tyłu kupa dymu :bigok: poza tym diesel musi bez podgrzewania swiec palic w temp pow 0 stopni mój aaz bez problemu odpalał


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob maja 29, 2010 13:34

Balugass pisze:munior, Tu sie nie zgodze ostatnio widziałem tdi w którym kółko od wału tak sie gibało ze nawet nie rozpalił a z tyłu kupa dymu
Możliwe ,chodziło o to że w tdi nie ma klina który to miał sprawdzić na wale bo koło jest na półksiężyc
Balugass pisze:poza tym diesel musi bez podgrzewania swiec palic w temp pow 0 stopni mój aaz bez problemu odpalał
Musi ?no niekoniecznie .W zasadzie powinien ,ale tylko tdi z bezpośrednim wtryskiem .AAZ i jemu podobne z komorą wstępną nie musi i na pewno bez dłuższego chechłania rozrusznikiem nie zapali .Gdyby nie musiał to miałby tak jak w tdi grzanie świec rozwiązane ,czyli poniżej 5 stopni na plusie .A jak wszyscy wiemy grzeje fabrycznie za każdym przekręceniem kluczyka do temp.ok 70 stopni ,niezależnie od temperatury na zewnątrz
Ostatnio zmieniony sob maja 29, 2010 13:35 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

adicbr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 03, 2008 19:42
Lokalizacja: polska

Post autor: adicbr » sob maja 29, 2010 14:37

Witam , nie mialem dostepu do vaga dlatego zaczelem sprawdzac manualnie odkrecilem gure pompy , w nastawniku wszystko ok nie ma syfu sprezuny cale, jedynie te 2 uszczelki wymienie gumowe, nawiazujac do koła na wale tam jest pol ksiezyc ktory mam wybity , po rozebraniu wał wyglada ok, wystarczy nowe koło i śruba czy cos jeszcze zrobic, dam nowy pasae wrazie "w".



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob maja 29, 2010 15:04

adicbr pisze:wystarczy nowe koło i śruba czy cos jeszcze zrobic
Zobaczyć jak wygląda czoło wału > nie może mieć nierówności.
Przy ustawianiu rozrządu pamiętać o zbiciu koła pływającego wałka rozrządu > ustawić kąt wtrysku na zapalonym i ciepłym silniku > przesuwając pompę i spoglądając na wykres tditiming.

Jeżeli nadal będzie ciężko zapalał > zrobić test z przekodowaniem skrzyni na automat > engine> recode.
Można podnieść dawkę startową dla poprawy zapłonu.
W grupie 13 sprawdzić korekcje wtrysków.
Sprawdzić wężyki przelewowe na wtryskach > w razie potrzeby zmienić je.
Jak nie masz kabelka to kup nawet taki zwykły z allegro za 50 zł > i tak się zwraca koszt zakupu po pierwszym podpięciu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 50 gości