Strona 1 z 2

Problem z odpaleniem 1.9TDI 1Z

: pt maja 28, 2010 10:14
autor: adicbr
Witam

Proszę o poradę , mam problem z odpaleniem mk3 1.9tdi 1z rano musze kręcić ze 2 minuty zeby zaskoczył z tyłu biała chmura dymu, jak już odpali to jest ok chyba ze go postawie gdzies na 2-3 godziny to sytuacja sie powtarza.Wcześniej sporadycznie robił mi cos takiego przy odpalaniu chodził jakby na dwa gary ale po paru sekundach przechodziło.Na komputerze zero błędów, wymieniłem czujnik temperaury , zawór na filtrze paliwa ,ale to nic nie dało.

: pt maja 28, 2010 12:58
autor: PacekPlacki
Sprawdź czy nie mam powietrza w tym przezroczystym przewodzie który idzo do pompy paliwa jeżeli jest tam powietrze to układ ci się zapowietrza masz gdzieś durkę w węzyku kub przy filtrze paliwa jest reduktor taki z zawleczka tak jest oring możliwe tamtędy zasysa ci powietrze.

: pt maja 28, 2010 13:32
autor: adicbr
Ten zaworek na filtrze wymieniałem , ale przy wymianie jak go wyciągnełem to w filtrze było widac ten papierowy wkład tak jakby paliwa mało było.Mam pytanie czy na pompie wtryskowej jest jakiś zawór zwrotny i czy to może byc przyczyna???

Pozdrawiam

: pt maja 28, 2010 13:55
autor: fleshu
Jaki masz kąt wtrysku > grupa 000 > pozycja 1 i 2 na zablokowanych nastawach??????

: pt maja 28, 2010 15:55
autor: adicbr
Mam pytanie jak zrobić zablokowane nastawy??

: pt maja 28, 2010 17:29
autor: bradley
basic settings a nie measuring blocks

: pt maja 28, 2010 17:32
autor: fleshu
Jak odpalisz grupę 000 to na dole po lewej stronie masz przycisk switch to bassic settings.
Po kliknięciu na niego dodatkowo pojawi się po prawej stronie przycisk tditiming > z wykresem.
Na zablokowanych nastawach, pierwsze pole grupy 000 to będzie kąt jaki wymaga twój sterownik a pole nr 2 to kąt taki jaki jest w chwili obecnej > sprawdzanie robisz na ciepłym silniku.
Napisz nam wartości z pola 1 i 2 na zablokowanych nastawach.
Przykład ustawiania podałem dla vaga np 3.11.

: pt maja 28, 2010 18:44
autor: grzegorz07555
sprawdź świece żarowe, a później kąt wtrysku

[ Dodano: 28 Maj 2010 18:45 ]
no i sprawdź czy nie ścieło klina na wale ( ja tak miałem ostatnio)

: sob maja 29, 2010 00:01
autor: fleshu
grzegorz07555 pisze:sprawdź świece żarowe,
Kolega nie mieszka na Syberii > a świece żarowe grzeją dopiero poniżej 4 stopni.

: sob maja 29, 2010 11:52
autor: munior
grzegorz07555 pisze:sprawdź świece żarowe, a później kąt wtrysku
:bajer: Nie no ze świecami to przesadziłeś ,to nie tdek z komorą wstępną :grin:
grzegorz07555 pisze:no i sprawdź czy nie ścieło klina na wale ( ja tak miałem ostatnio)
:bajer: Takie rzeczy to jak ze świecami tylko w TD ekach.Pusty filtr to mu ewidentnie powietrze łapie

: sob maja 29, 2010 12:02
autor: Balugass
munior, Tu sie nie zgodze ostatnio widziałem tdi w którym kółko od wału tak sie gibało ze nawet nie rozpalił a z tyłu kupa dymu :bigok: poza tym diesel musi bez podgrzewania swiec palic w temp pow 0 stopni mój aaz bez problemu odpalał

: sob maja 29, 2010 13:34
autor: munior
Balugass pisze:munior, Tu sie nie zgodze ostatnio widziałem tdi w którym kółko od wału tak sie gibało ze nawet nie rozpalił a z tyłu kupa dymu
Możliwe ,chodziło o to że w tdi nie ma klina który to miał sprawdzić na wale bo koło jest na półksiężyc
Balugass pisze:poza tym diesel musi bez podgrzewania swiec palic w temp pow 0 stopni mój aaz bez problemu odpalał
Musi ?no niekoniecznie .W zasadzie powinien ,ale tylko tdi z bezpośrednim wtryskiem .AAZ i jemu podobne z komorą wstępną nie musi i na pewno bez dłuższego chechłania rozrusznikiem nie zapali .Gdyby nie musiał to miałby tak jak w tdi grzanie świec rozwiązane ,czyli poniżej 5 stopni na plusie .A jak wszyscy wiemy grzeje fabrycznie za każdym przekręceniem kluczyka do temp.ok 70 stopni ,niezależnie od temperatury na zewnątrz

: sob maja 29, 2010 14:37
autor: adicbr
Witam , nie mialem dostepu do vaga dlatego zaczelem sprawdzac manualnie odkrecilem gure pompy , w nastawniku wszystko ok nie ma syfu sprezuny cale, jedynie te 2 uszczelki wymienie gumowe, nawiazujac do koła na wale tam jest pol ksiezyc ktory mam wybity , po rozebraniu wał wyglada ok, wystarczy nowe koło i śruba czy cos jeszcze zrobic, dam nowy pasae wrazie "w".

: sob maja 29, 2010 15:04
autor: fleshu
adicbr pisze:wystarczy nowe koło i śruba czy cos jeszcze zrobic
Zobaczyć jak wygląda czoło wału > nie może mieć nierówności.
Przy ustawianiu rozrządu pamiętać o zbiciu koła pływającego wałka rozrządu > ustawić kąt wtrysku na zapalonym i ciepłym silniku > przesuwając pompę i spoglądając na wykres tditiming.

Jeżeli nadal będzie ciężko zapalał > zrobić test z przekodowaniem skrzyni na automat > engine> recode.
Można podnieść dawkę startową dla poprawy zapłonu.
W grupie 13 sprawdzić korekcje wtrysków.
Sprawdzić wężyki przelewowe na wtryskach > w razie potrzeby zmienić je.
Jak nie masz kabelka to kup nawet taki zwykły z allegro za 50 zł > i tak się zwraca koszt zakupu po pierwszym podpięciu.