Strona 1 z 2
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: czw wrz 23, 2010 15:39
autor: nowy777070
Witam.
od pewnego czasu golf mi dosyc dziwnie chodzi na wolnych obrotach.
chodzi normalnie, nagle jakby obroty zwalnialy, zatrzesie troche silnikiem i slychac przy tym dosyc mocne klekotanie i nagle zaskoczy normalnie... pochodzi troche i znowu mu zwalniaja obroty i tak w kółko...
wie ktos co to moze byc? albo jak rozpoznac przyczyne tego?
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: czw wrz 23, 2010 16:20
autor: munior
Falowanie obrotów to objawy typowe dla skrajnie zanieczyszczonego nastawnika pompy wtryskowej lub zbyt dużej dawki paliwa .Dawka się sama raczej nie przestawiła jak nikt nie ruszał nastawnika ,pozostaje więc brudny nastawnik .Odepnij wtyczke od impulsatora w szkrzyni ,nie będzie działał predkościomierz ale powinno przestać szarpać ,co będzie dowodem że to wina nastawnika .Jak mieszkasz gdzieś nie daleko lublina to zapraszam do mnie 3 godzinki i po problemie
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: czw wrz 23, 2010 23:34
autor: Kris-THC
Jak odepniesz impulsator i nadal będzie szarpał to i tak nastawnik do czyszczenia, niedawno w moim byłym MK3 kolesia czyściłem, uparciuch pół roku jeździł bez prędkościomierza zanim pozwolił mi wyczyścić nastawnik. Na forum masz gotową instrukcje czyszczenia więc jak masz łeb i chu.a to kombinuj a jesli po przeczytaniu fotoporady dojdziesz do wniosku że sam nie podołasz to użytkownicy forum Ci go wyczyszczą. Ale jak zrobisz sam to masz wiekszą satysfakcję a za zaoszczędzone $$$ kup bieliznę kobiecie i będziesz podwójnie zadowolony.
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: pt wrz 24, 2010 19:13
autor: nowy777070
a jakis link do tej instrukcji?
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: pt wrz 24, 2010 19:41
autor: Fahoo
zmien filtr paliwa
w mk4 nastawniki sie nie syfia
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: pt wrz 24, 2010 20:33
autor: munior
Fahoo pisze:w mk4 nastawniki sie nie syfia

A to ciekawe ,pewnie został zrobiony w jakiejś kosmicznej technologi

szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: pt wrz 24, 2010 21:51
autor: Fahoo
munior, nie w kosmicznej ale w poprawionej od tej w której robione były do 1z/afn
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: sob wrz 25, 2010 08:36
autor: yoto
witam wszystkich mam dosc podobny problem zawsze rano jak odpala gofra to po 3-5 sekundach zaczyna szarpac jakby sam dodawal gazu w kabinie na obrotomierzu wskazowka tez szaleje silnik sie uspokoi po 4-5 minutach jak mu temperatura podskoczy choc milimetr z jednym mechanikiem gadalem i powiedzial ze to moze byc czujnik powietrza ten podlaczony do rury odchodzacej od filtra powietrza albo ze jakis z wezy od powietrza jest przerwany lub jakos uszkodzony i Lapie "falszywe powietrze" czekam na wasze odpowiedzi a jakby mogl ktos osobiscie pomoc to jestem z okolic bydgoszczy a wiec gdzies dojechac to nie problem pozdro

szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: sob wrz 25, 2010 18:36
autor: nowy777070
u mnie jeszcze dochodzi dziwne klekotanie.... nie mam pojecia czego one moga byc powodem...
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: sob wrz 25, 2010 21:47
autor: phanteon
Fahoo pisze:w mk4 nastawniki sie nie syfia
Jeden z tutejszych "ogarniętych w tdi" też tak mówił, aż przyjechało kilka aut na diagnozę i okazało się, że to nastawnik - wtedy poinformował, że nastawniki w mk4 "zaczynają" się brudzić. Orientuję się w temacie, bo sam mam problem podobny.
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: sob wrz 25, 2010 23:43
autor: t0mal
Ja mam niesamowity pomysł - opowiedz o problemie i daj się przejechać swoim autem dobremu mechanikowi, a w ciemno postawi diagnozę - problem zapewne jest stary jak wszechświat. Jak się boisz to powiedz to jasno, że nie masz zamiaru ładować kasy nie mając pewności, że naprawa nic nie zmieni, bo domyślam się, że piszesz na forum, bo chcesz zaoszczędzić, albo chcesz uczyć majstra jak się naprawia samochód.
Jak jasno określisz swoje zamiary, napiszesz co sprawdziłeś z durnych i nudnych setek tematów o świecach, nastawniku i dwumasie to wtedy coś podpowiemy inaczej robi się tylko bajzel a forum nie pomaga w tym co powinno czyli w nietypowych problemach z autami, gdzie pozornie jest wszystko ok a auto nie działa.
Np wiecie, że w renault dti rozrusznik może powodować fałszowanie sygnału czujnika wału co powoduje skakanie obrotomieża a silnik nie odpala, mimo, że rozrusznik normalnie kręci?
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: ndz wrz 26, 2010 10:09
autor: munior
t0mal pisze:Np wiecie, że w renault dti rozrusznik może powodować fałszowanie sygnału czujnika wału co powoduje skakanie obrotomieża a silnik nie odpala, mimo, że rozrusznik normalnie kręci?
Nie dziwota że te francuskie wynalazki są dość tanie na rynku wtórnym

są tak naszpikowane wyrafinowanymi rozwiązaniami

że nawet rozgarnięty właściciel nie jest sobie w stanie z nimi poradzić ,za darmo bym nie chcial takiego wynalazku

A wracając do problemu kolegi to akurat sprawdzenie czy to wina nastawnika jest proste ,wystarczy jak odepnie wtyczkę od impulsatora w skrzyni ,choć tego nie jestem taki pewien bo dotyczy to mk IV ,gdzie jest też nieszczęsne koło dwumasowe które zużyte ,też powoduje drgania w pewnych sytuacjach
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: ndz wrz 26, 2010 11:05
autor: t0mal
No i właśnie w tym problem bo dwumas może mieć humora i nie będzie się tłukł przez chwilę, a właściciel może pomyśleć że to skutek wypięcia impulsatora. A może wtryskiwacz mu się zawiesił, jest sporo rzeczy do obadania.
szarpie silnikiem na wolnych obrotach
: ndz wrz 26, 2010 11:26
autor: Fahoo
munior, nie bądz taki pewny kolego mi tez szarpie
nastawnik był czysciutki opisano to na forum
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=312988" onclick="window.open(this.href);return false;