[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Binek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 17:42
Lokalizacja: Kielce

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Binek88 » czw paź 21, 2010 18:42

Witam. Otóż z roku na rok mam problem z odpaleniem mojego Golfa w niskich temperaturach. W tym roku problem zaczyna się już teraz gdy nocy ledwo jest koło 0 stopni Celsjusza.
Dane techniczne:
Golf IV 1.9 TDI ALH
90km
1999r. Przebieg ok. 163tys (nie wiem czy prawdziwy)
Samochód sprowadzony z Niemiec w 2008 roku.
Wideo z dzisiejszego odpalenia po ok 20 godzinach bezczynności
Akumulator będzie miał 2 lata Bosch S4.
Słaby raczej nie jest , bo jak się silnik rozkręci to zapali.
Lecz w poprzednią zimę między -10, a -20 st C musiałem się podpierać prostownikiem.
Świeżo wymienione świece zapłonowe, mam nadzieje, że będą działać gdy przyjdzie na nie czas.
Pikanie to po prostu czas na uzupełnienie płynu do spryskiwaczy.
Aha, no i tulejki w rozruszniku zmienione w styczniu. Tylko tyle dopatrzył się fachowiec.
Zamieściłem także wideo z normalnej pracy w temperaturze 90 stopni.
Wideo z odpalenia:
http://www.przeklej.pl/plik/odpalenie-a ... 90i138g3sp" onclick="window.open(this.href);return false;
Wideo z pracy:
http://www.przeklej.pl/plik/praca-avi-0022a93o438g3sp" onclick="window.open(this.href);return false;

Czekam na ciekawe teorie. Jutro przyniosę może akumulator na noc do domu, zobaczymy jak zareaguje ;P
W razie czego kontakt do mnie:
GG:3352703 lub mail binek_88@o2.pl
Ostatnio zmieniony czw paź 21, 2010 18:55 przez Binek88, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: italiano_83 » czw paź 21, 2010 18:52

Akumulator padaka, ledwo kręci rozrusznikiem :bajer: Tu można policzyć swobodnie obroty wału korbowego. Widać jak się zapala kontrolka ABS podczas odpalania a to sygnalizuje spadek napięcia (znaczny spadek napięcia) podepnij voltomierz pod akumulator i podczas uruchamiania silnika na zimno odczytaj wartość przed uruchomieniem i podczas uruchamiania, zobaczymy jaki jest spadek napięcia.
Na ciepło silnik ładnie pracuje, sprawdź akumulator i jego napięcie spoczynkowe w razie potrzeby porządnie naładuj, ale skoro już poprzedniej zimy niedomagał, to teraz będzie już tylko gorzej- niedoładowany akumulator szybko traci swoją pojemność, łatwo to zauważyć bo się ładuje bardzo szybko.
Sprawdź ładowania na postoju z włączonymi światłami.
Sprawdź vagiem wartość kąta wtrysku.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: [MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: PinkFloyd » czw paź 21, 2010 18:55

Albo rozrrusznik siedzi- wymienia sie takze szczotkotrzymacz ze szczotkami-przegrzane zabieraja dużo amperów, albo napiece aku po nocy spadło poniżej 12,2V. Za mało amperów. Daj aku z min 680A i powinno byc ok. Zmien dawke rozruchowa na maxa i zmien w bloku 12 na wartosc 32700 i bedzie palił od ząbka. Albo aku albo rozrusznik. Chyba ze masz duży upływ prądu. Zmierz jakie jest napięcie na aku po nocy przed odpaleniem, poniżej 12,4v aku trzeba doładować, mi w dieslu przy 12,2v juz nie odpali. Kupiłem Centre( 77Ah , 760A ) i wali rozrusznik jak szlifierka ale po generalnym remoncie rozrusznika, po wymianie szczotek mimo ze były dobre kreci jak szlifierka.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Haki » czw paź 21, 2010 18:58

Powiem krótko ... filmu nie odpaliłem , bo net w hotelu mam do :ass: ,,, ale na początek sprawdź :

1- Czy rano masz w wężyku paliwo ... bo uwielbia się cofać :bajer: ... wtedy wymiana filtra - coś KNECHTA i tym podobnych -- wysoka półka...
2- Miernik w rękę i zobacz czy Bateria jest ok ... zasady ładowania , i napięcia jakie mają być znajdziesz na forum.
3- Sprawdź miernikiem na postoju oporność - przy wyłączonym silniku - czy nic nie zżera akumulatora ...

to tak na początek... Ps- z filtrem wiąże się taka przypadłość ,że jak już Ci auto odpali - to maska w górę == i zobacz czy bąbli powietrza nie ma na wężyku ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Haki » czw paź 21, 2010 19:00

Powiem krótko ... filmu nie odpaliłem , bo net w hotelu mam do :ass: ,,, ale na początek sprawdź :

1- Czy rano masz w wężyku paliwo ... bo uwielbia się cofać :bajer: ... wtedy wymiana filtra - coś KNECHTA i tym podobnych -- wysoka półka...
2- Miernik w rękę i zobacz czy Bateria jest ok ... zasady ładowania , i napięcia jakie mają być znajdziesz na forum.
3- Sprawdź miernikiem na postoju oporność - przy wyłączonym silniku - czy nic nie zżera akumulatora ...

to tak na początek... Ps- z filtrem wiąże się taka przypadłość ,że jak już Ci auto odpali - to maska w górę == i zobacz czy bąbli powietrza nie ma na wężyku ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Binek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 17:42
Lokalizacja: Kielce

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Binek88 » czw paź 21, 2010 19:05

Bąbelki w wężyku są niewielkie. Były przed wymianą filtra po ostatniej zimie gdyż paliwo zamieniło się w mleko pewnym razem. Po zimie wymieniłem filtr, nie pamiętam już czyj, jutro zerknę dla przypomnienia. Bąbelki delikatnie zostały. Pamiętam jak w tamtą zimę okropnie paliwo się cofało. Nawet nie wiecie jak bardzo plułem sobie w brodę rok temu gdy chciałem akumulator zareklamować, a nie mogłem znaleźć rachunku na niego. Łudziłem się, że będzie on dobry.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Kris-THC » czw paź 21, 2010 23:33

Aku już pada totalnie. Sprawdź czy gdzieś poboru prądu nie ma bo nieraz amatorskie przeróbki systemu audio lub szwankująca instalacja potrafią wyssać akumulator w kilkanaście godzin. Fakt mogłeś trafić na bubel w sklepie, zdarza się. Jak masz możliwość to pożycz sprawny aku na kilka dni i zobaczysz jak będzie. Podaj parametry tego aku bo S4 to tylko nazwa modelu a diesel potrzebuje mocnego prądu na zimnym starcie.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Kris-THC » czw paź 21, 2010 23:35

Swoją drogą już wiem skąd powiedzenie "Piździ jak w Kieleckim" hehehe na dolnym jeszcze tak nie było.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Binek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 17:42
Lokalizacja: Kielce

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Binek88 » sob paź 23, 2010 23:10

Nie udało mi się pożyczyć miernika, by zbadać akumulator, sam nie posiadam. Mam baterie 72Ah 680A. Wydaje mi się, że taka jak być powinna. A w razie zmiany mógłbym dać coś mocniejszego? Wiecie, mam dużo wężyków powietrza w złym stanie, poprzecieranych, ale nie widać by były dziurawe. Myślicie, że warto je sprawdzić? Wiem, że to nic wspólnego z zapalaniem pewnie nie ma, ale uważam, że mocy to brakuje. Na pewno prędkość maksymalna spadła, ciężko wykrzesić więcej niż 140km/h. Na autostradzie może i by wycisnął ale opory ma. A kiedyś na ekspresowej 170km/h łatwo przyszło. Potem jak wpadły punkciki tak więcej nie próbowałem :P, bo ogólnie to nie szarżuję.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: t0mal » sob paź 23, 2010 23:17

wita, to ja, genialny żółw z dragon bala, radzę ci kup mk2 na glebie z 1,6 turbo dieslem, podjedź pod bar a przestaniesz swoją prawicę nazywać kochanką :)



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Łuki_79 » ndz paź 24, 2010 00:03

Binek88 pisze:Wiecie, mam dużo wężyków powietrza w złym stanie, poprzecieranych, ale nie widać by były dziurawe.
Zapewne chodzi tobie o wężyki podciśnienia z układu N75/N18/N239 - one muszą być szczelne aby było właściwe sterowanie m.in ciśnieniem doładowania - wymień najlepiej wszystkie,koszt niewielki


Obrazek

Randy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Randy » ndz paź 24, 2010 21:59

rok temu gdy chciałem akumulator zareklamować, a nie mogłem znaleźć rachunku na niego
Zawsze możesz iść do sprzedawcy i poprosić o duplikat paragonu. Gwarancja to dwa lata :chytry:


Mam Vaga, serwisuje Nokie.

Binek88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 17:42
Lokalizacja: Kielce

[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Binek88 » ndz paź 24, 2010 22:38

Dziwne, ciekawe na jakiej podstawie daliby mi duplikat paragonu. Zapytam jutro w razie czego. Co do tych wężyków to są takie na allegro? Nie wiem jak to fachowo nazwać, a tym bardziej jak tego szukać na allegro.

Jeszcze jedno, przy turbinie jest "gruszka", widziałem gdzieś to określenie, mam nadzieje, że to tego się tyczy :P Dochodzi tam, jeden wężyk, który kiedyś po prostu odkleił się, gdyż ktoś kiedyś go już kleił do tej gruszki. Poczułem niewielki bardzo przyrost mocy przed naprawą i po.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)

Post autor: Haki » ndz paź 24, 2010 23:38

Binek88 pisze:Dziwne, ciekawe na jakiej podstawie daliby mi duplikat paragonu. Zapytam jutro w razie czego. Co do tych wężyków to są takie na allegro? Nie wiem jak to fachowo nazwać, a tym bardziej jak tego szukać na allegro.

Jeszcze jedno, przy turbinie jest "gruszka", widziałem gdzieś to określenie, mam nadzieje, że to tego się tyczy :P Dochodzi tam, jeden wężyk, który kiedyś po prostu odkleił się, gdyż ktoś kiedyś go już kleił do tej gruszki. Poczułem niewielki bardzo przyrost mocy przed naprawą i po.

Odepnij jeden z wężyków -- podejdź do motoryzacyjnego i kupisz bez problemów ( sprzedają takie na metry w czarnej otulinie jak masz u siebie )

Ps - ten wężyk musi być szczelny i dobrze siedzieć ... gdyż steruje ciśnieniem na turbawce... więc Twoje zdziwienie jest prawidłowe :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości